مایکروسافت با عبور از آمازون دومین شرکت باارزش جهان شد

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
افزایش ارزش سهام مایکروسافت باعث شد تا این شرکت بار دیگر با عبور از آمازون، نام خود را به‌عنوان دومین شرکت باارزش جهان پس از اپل مطرح کند.
تبلیغات

مایکروسافت بار دیگر جایگاه خود را به‌عنوان دومین شرکت باارزش جهان از آمازون پس گرفت. انتشار گزارش مالی آمازون که ارقامی پایین‌تر از پیش‌بینی تحلیل‌گران را به همراه داشت، باعث شد تا ارزش سهام آمازون کاهش یافته و در نتیجه‌ شاهد کاهش ۶۵ میلیارد دلاری ارزش بازار بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان باشیم.

اپل پس از عبور از ارزش بازار یک تریلیون دلاری همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تاریخ تجارت جهان مطرح است. پیش از این مایکروسافت در سال ۱۹۹۸ عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان را به خود اختصاص داده بود، حال آنکه بحران دات‌کام در سال ۲۰۰۰ که همراه با کاهش ارزش شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری بود، باعث شد تا اوج‌گیری دوباره‌ی شرکت‌های فناوری زمانی نزدیک به دو دهه طول بکشد.

ارزش سهام Amazon کاهشی ۷ درصدی را تجربه کرده که بیشترین میزان کاهش ارزش سهام این شرکت در طول سه سال اخیر است. آمازون سه سال پیش و پس از آنکه آمار فروش زمستانی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها گزارش شد، شاهد کاهش ارزش سهام خود بود. البته آلفابت نیز به‌دلیل گزارش مالی ضعیف برای تابستان ۲۰۱۸ شاهد کاهش ارزش سهام بود که همین موضوع ارزش سهام سبد نزدک را ۱.۹ درصد کاهش داد.

ارزش سهام Microsoft در مقایسه با روز چهارشنبه شاهد افزایشی ۴ درصدی بوده که دلیل آن را باید در گزارش مالی فراتر از پیش‌بینی‌های این شرکت جستجو کرد. سرویس‌ ابری مایکروسافت را باید یکی از کسب‌وکارهایی خواند که عملکردی بسیار خوب را از خود به‌جای گذاشته است.

در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار مایکروسافت بیش از ۸۲۱ میلیارد دلار گزارش شده؛ حال آنکه ارزش بازار آمازون ۸۰۱ میلیارد دلار است.

البته با نگاهی به ارزش سهام دو شرکت آمازون و مایکروسافت باید به این نکته اشاره کنیم که آمازون از ابتدای سال شاهد افزایش ۴۰ درصدی ارزش سهام خود بوده؛ حال آنکه ارزش سهام مایکروسافت تنها ۲۵ درصد در مقایسه با ابتدای سال افزایش پیدا کرده است.

میانگین ارزش پیش‌بینی‌شده برای سهام مایکروسافت ارزش بازار ۹۶۳ میلیارد دلاری را برای این شرکت نتیجه می‌دهد؛ حال آنکه ارزش سهام پیشنهادی برای آمازون، ارزش بازار این شرکت را ۱.۰۶۸ تریلیون دلار می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات