آلفابت طی سه ماهه سوم ۲۰۱۸ سود ۹ میلیارد دلاری را کسب کرده است

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
آلفابت گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد که براساس آن موفق شده است تا سود خالص ۹.۱۹ میلیارد دلاری را از درآمد ۳۳.۷۴ میلیارد دلاری به‌دست آورد.
تبلیغات

آلفابت گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد و براساس این گزارش، شاهد کاهش شتاب روند افزایش درآمد خود در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان بوده است. همین موضوع باعث شد تا ارزش سهام آلفابت در ساعات پس از انتشار گزارش مالی این شرکت کاهش پیدا کند. 

از جمله‌ی عوامل مهم در کاهش شتاب سوددهی آلفابت باید به افزایش هزینه‌های جاری آلفابت اشاره کرد که حاشیه‌ی سوددهی را از ۲۸ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است. سرمایه‌گذاری‌های کلان در کسب‌‌و‌کارهای جدید در کنار افزایش رقابت با شرکت‌های دیگر و همچنین جریمه‌های اعمال شده از سوی رگولاتوری‌ها را باید مسببان اصلی افزایش هزینه‌های آلفابت خواند. 

درآمد آلفابت طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۳۳.۷۴ میلیارد دلاری افزایش پیدا کرده، حال آنکه از پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران مبنی بر کسب درآمد ۳۴.۰۵ میلیارد دلاری کمتر است. آلفابت از کسب سود ۹.۱۹ میلیارد دلاری خبر می‌دهد، در حالی که طی مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی به سود خالص ۶.۷۳ میلیارد دلاری دست یافت.  

گوگل طی سال‌های گذشته به لطف مشتریان تجاری که خریدار تبلیغات این شرکت بوده‌اند، رشد درآمد قابل قبولی را تجربه کرده است. درآمد تبلیغاتی این شرکت طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ بیش از ۲۹ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲۰.۳ درصدی را نشان می‌دهد. هرچند طی ۲۰ سال اخیر تبلیغات اصلی‌ترین منبع درآمد گوگل بوده، اما این شرکت طی سال‌های اخیر در تلاش است تا با فروش سخت‌افزار و ارائه‌ی سرویس‌های ابری به کسب‌و‌کار خود تنوع ببخشد. 

درآمد کسب شده توسط سایر بخش‌های آلفابت که Other Bets خوانده می‌شود، ۴.۷۹ میلیارد دلار گزارش شده که ۴۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است. 

هزینه‌های آلفابت طی سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته و به ۱۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. Google طی دو سال اخیر بیش از ۷.۷ میلیارد دلار توسط اتحادیه‌ی اروپا جریمه شده و احتمالا افزایش حساسیت‌ها نسبت به مسائلی از قبلی امنیت، حریم خصوصی و رقابت با سایرین منجر به بالا رفتن بیش از پیش هزینه‌های آن خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات