افزایش درآمد و سود آمازون طی تابستان ۲۰۱۸ با رشد خارق العاده‌ی AWS

جمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی آمازون برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی با وجود رشد ۲۹ درصدی درآمد از پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران پایین‌تر بوده و از همین رو منجر به کاهش ارزش سهام این شرکت شده است.
تبلیغات

آمازون گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی را منتشر کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط آمازون این شرکت طی تابستان سال جاری موفق شده است تا سود ۲.۸۸ میلیارد دلاری را از درآمد ۵۶.۶ میلیارد دلاری به دست آورد. هرچند آمازون درآمدی پایین‌تر از پیش‌بینی‌ کارشناسان وال‌استریت کسب کرده، اما سود آن بسیار رضایت بخش بوده و بالاتر از عددی است که تحلیل‌گران انتظار داشتند. 

تحلیل‌گران اقتصادی انتظار داشتند تا سود کسب شده توسط آمازون به ازای هر سهم این شرکت ۶ برابر سود کسب شده طی مدت مشابه سال گذشته باشد، حال آنکه رقم ثبت شده برای سود هر سهم توسط آمازون ۱۰ برابر سودی است که سال گذشته به ثبت رسانده است، ریشه‌ی این افزایش سوددهی را باید در افزایش فروش در آمریکای شمالی و همچنین درآمدزایی بالای سرویس‌های ابری این کمپانی جستجو کرد.

پایین‌بودن درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی آمازون در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان تنها خبر بد آمازون نیست، چراکه این شرکت پیش‌بینی کرده است که عملکردی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها در سه‌ماهه‌ی چهارم خواهد داشت که با پایان فصل خرید به مناسبت سال نوی میلادی تمام می‌شود. همچنین باید به پیش‌بینی Amazon مبنی بر پایین‌بودن سود سه‌ماهه‌ی چهارم نیز اشاره کرد که پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. 

آمازون موفق شده است تا در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ درآمدی ۵۶.۶ میلیارد دلاری را کسب کند که پایین‌تر از پیش‌بینی ۵۷.۱ میلیارد دلاری تحلیل‌گران است؛ با این وجود مقایسه‌ی درآمد ۴۳.۷ میلیارد دلاری آمازون طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ نشان از رشد درآمدزایی آن دارد.

آمازون پیش‌بینی کرده است که طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری درآمدی ۶۶.۵ تا ۷۲.۵ میلیارد دلاری کسب خواهد کرد. تحلیل‌گران وال‌استریت کسب درآمد ۷۳.۸ میلیارد دلاری را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بودند. پاییز سال ۲۰۱۷ آمازون موفق شد تا درآمد ۶۰.۵ میلیارد دلاری را کسب کند. 

سرویس‌های ابری آمازون یا AWS را باید بزرگ‌ترین محرک افزایش سوددهی و درآمد برای آمازون خواند، این بخش از آمازون شاهد افزایش درآمد ۴۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده و درآمدی ۶.۷ میلیارد دلاری را برای آمازون به ارمغان آورده است. همچنین باید به افزایش ۷۷ درصدی سود عملیاتی این بخش نیز اشاره کرد که ۲.۱ میلیارد دلاری را عاید آمازون کرده است. 

کسب‌و‌کار خرده‌فروشی آمازون در آمریکای شمالی نیز با افزایش ۳۵ درصدی درآمد همراه شده و ۳۴.۳ میلیارد دلاری را نصیب آمازون کرده است. از دیگر بخش‌های سودده و درآمدزای آمازون باید به فروش حق عضویت سرویس پرایم اشاره کرد، این بخش رشدی ۵۲ درصدی تجربه کرده و درآمد ۳.۷ میلیارد دلاری را برای آمازون به ارمغان آورده است. بخش تبلیغات نیز با کسب درآمد ۲.۵ میلیارد دلار، رشد ۱۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات