این کامپیوتر گیمینگ رؤیای گیمرها را به واقعیت تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
aurora r16
کامپیوتر گیمینگ جدید الین‌ور به‌لطف استفاده از پردازنده‌های قدرتمند اینتل و انویدیا، سنگین‌ترین بازی‌‌ها را به‌راحتی اجرا می‌کند.
تبلیغات

درکنار انواع لپ‌ تاپ‌ گیمینگ و کنسول‌ بازی مانند مدل‌ قابل‌حمل استیم دک ولو، سیستم‌های گیمینگ دسکتاپ نیز طرفداران فراوانی دارند. شرکت الین‌ور، زیرمجموعه‌ی Dell در حوزه‌ی گیمینگ، جدیدترین مدل کامپیوتر‌های گیمینگ Aurora را رونمایی کرده است.

Aurora R16 از CPU اینتل نسل چهاردهم و دو ماژول حافظه‌ی UDIMM و مادربرد سفارشی‌ مبتنی‌بر تراشه‌ی Z690 اینتل استفاده می‌کند.

یکی از پارامترهای مهم در کامپیوترهای گیمینگ، نوع کارت گرافیک آن‌ها است. R16 از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4090 با ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 استفاده می‌کند که در ردیف بهترین کارت های گرافیک فعلی بازار قرار دارد.

همچون Aurora 15، قطعات داخلی Aurora 16 را نیز می‌توان ارتقا داد و گزینه‌های دیگری مانند RTX 3050 با ۸ گیگابایت رم GDDR6 یا ۶۴ گیگابایت رم DDR5 XMP و ۴ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD را می‌توان روی آن نصب کرد.

Aurora R16 اولین کامپیوتر الین‌ور با فرکانس بیش از ۶ گیگاهرتز است.

کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور از نمای جلو

محصولات سری Aurora از سال ۲۰۰۹ تاکنون یکی از گزینه‌های محبوب‌ برای گیمرها بوده‌اند؛ اما در نسخه‌ی جدید بازطراحی کاملی انجام شده و نسخه‌ی R16 از زبان طراحی Legend 3 الهام گرفته است. طراحی آن از حالت مثلثی به مکعبی تغییر کرده و ۴۰ درصد کوچک‌تر از Aurora R15 است و همچنان بر قابلیت ارتقای سیستم و شخصی‌سازی کاربر تأکید می‌کند.

کیس کامپیوتر جدید الین‌ور با پنل شفاف عرضه می‌شود تا گیمر بتواند از دیدن تمامی قطعات داخلی لذت ببرد. مکعبی‌بودن بدنه باعث می‌شود تا محصول راحت‌تر روی میز قرار می‌گیرد.

Aurora R16 به‌‌دلیل پردازنده‌ قدرتمند‌تر، به خنک‌ کننده‌ CPU قوی‌تری هم نیاز دارد. این سیستم از لوله‌های هوا و خروجی‌های بزرگ‌تری درمقایسه‌با نسل قبل بهره می‌برد و با سوراخ‌های جانبی شش‌ضلعی و دریچه‌ی عمودی جدید، سطح بیشتری را برای جریان هوا فراهم می‌کند. سازنده می‌گوید که این روش باعث کاهش ۷ درصدی دمای کلی درمقایسه‌با Aurora R15 می‌شود.

کامپیوتر جدید الین‌ور همراه با اولین نسخه‌ی دسکتاپی مجموعه‌ی نرم‌افزاری Alienware Command Center 6.0 عرضه می‌شود. این نرم‌افزار امکان تنظیم هر بخشی از کامپیوتر را فراهم می‌کند؛ از نورپردازی AlienFX و تنظیمات حرارتی تا پیش‌تنظیمات بازی و بسیاری موارد دیگر.

مادربرد کامپیوتر Aurora R16 به‌منظور ارتقای سخت‌افزار، دو اسلات DIMM برای رم کامپیوتر و دو اسلات M.2 PCIe برای SSD و یک اسلات اضافی ۳٫۵ اینچی برای HDD دارد و Wi-Fi 6E و اترنت ۲٫۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه‌ای را پشتیبانی می‌کند.

انگجت می‌گوید که قیمت کامپیوتر Aurora R16 از حدود ۲,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود. این کامپیوتر در بازارهای آمریکا و کانادا به کارت گرافیک RTX 4070 یا RTX 4070 Ti و در بازارهای اروپا ‌و آسیا به کارت گرافیک RTX 3050 یا RTX 4080 مجهز خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات