کامپیوتر گیمینگ Aurora R16 الین ور با طراحی جمع‌و‌جور رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
دختر جوان در حال بازی با کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور
کامپیوتر دسکتاپ Aurora R16 که در دسته‌ی سیستم‌های پرچمدار قرار می‌گیرد، با طراحی جدید و سخت‌افزار قدرتمند از راه رسید.
تبلیغات

الین‌ور، برند زیرشاخه‌ی دل که در حوزه‌ی سیستم‌های گیمینگ تخصص دارد، کامپیوتر جدیدی به نام Aurora R16 رونمایی کرده است که در دسته‌ی سیستم‌های پرچمدار قرار می‌گیرد. Aurora R16 در حالی رونمایی می‌شود که کمتر از یک سال از عرضه‌ی Aurora R15 می‌گذرد، اما سیستم جدید طراحی متفاوتی دارد و به سخت‌افزار پرقدرت‌تری مجهز است.

کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور از نمای جلو

طراحی مثلثی که در نسل قبل استفاده شده بود، در مدل جدید دیده نمی‌شود و این‌بار شاهد بدنه‌ای مستطیلی هستیم. بدنه‌ی این سیستم از زبان طراحی Legend 3 استفاده می‌کند. این زبان طراحی را اوایل سال ۲۰۲۳ با نسل جدید لپ تاپ‌ گیمینگ الین ور دیده بودیم.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی الین‌ور، ابعاد بدنه‌ی Aurora 16 به‌میزان ۴۰ درصد کوچک‌تر شده، آن هم در شرایطی که ظرفیت داخلی سیستم جدید مشابه نسل قبل است. همچون Aurora 15 می‌توانید قطعات داخلی Aurora 16 را نیز ارتقا دهید.

نمای سه رخ جلو کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور

الین‌ور می‌گوید سیستم دسکتاپ جدیدش هفت درصد دمای کمتر نسبت‌به نسل قبل دارد چون هوا به‌شکل بهینه‌تری در فضای داخلی جریان پیدا می‌کند. به ادعای این شرکت، سیستم خنک‌کننده‌ی کیس باعث می‌شود دمای پردازنده‌ی مرکزی تا ۱۰ درصد و دمای پردازنده‌ی گرافیکی تا ۶ درصد پایین بیاید.

بخش پشتی کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور

کامپیوتر Aurora R16 به دو درگاه M.2 PCIe با پشتیبانی از هشت ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است و از وای‌فای 6E و اترنت ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند.

نمای نیم رخ کامپیوتر Alienware Aurora 16 الین ور

الین‌ور می‌گوید Aurora R16 با قیمت ۱٬۷۵۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. این کامپیوتر در بازارهای آمریکا و کانادا به کارت گرافیک RTX 4070 یا RTX 4070 Ti و در بازارهای اروپا ‌و آسیا به کارت گرافیک RTX 3050 یا RTX 4080 مجهز خواهد بود. کانفیگ‌های مختلف این سیستم به پردازنده‌ی Core i7 13700F و Core i9 13900F مجهز هستند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات