لنوو در صدر فروشندگان رایانه‌های شخصی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با وجود کمبود نیمه‌ هادی‌ها، لنوو موفق شده در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ فروش خوبی داشته باشد.
تبلیغات

به دلیل کمبود فلج‌کننده نیمه‌هادی‌ها، فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه جولای-سپتامبر ۲۰۲۱ تنها ۵ درصد رشد داشته که در مقابل رشد‌های دورقمی پنج فصل گذشته سقوط بزرگی محسوب می‌شود.

طبق تحقیقاتی که توسط Canalys انجام شده، لنوو بالاترین سهم از فروش رایانه‌های شخصی جهانی را در دست داشته و بعد از آن اچ‌پی قرار دارد. پس از این دو شرکت دل، اپل و ایسر به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و بدین ترتیب ۵ مقام برتر مشخص شد.

به گزارش گیزموچاینا، مجموع فروش‌های رایانه‌های رومیزی و نوت‌بوک‌ها، از جمله ورک‌استیشن‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۸۴٫۱ درصد رسید. از آنجایی که تقاضا به طرز عجیبی در این بازه زمانی زیاد شده بود، اگر عرضه به دلیل اختلال در زنجیره تأمین با مشکل مواجه نمی‌شد، این تعداد می‌توانست بسیار بیشتر باشد.

آمار فروش رایانه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

از زمان شیوع بیماری کرونا، بخش رایانه شاهد رشد سالانه ۹ درصدی بوده است، ولی احتمالا مشکلات پیش آمده در عرضه رایانه‌های شخصی تا سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.

بر اساس آمار، فروش نوت‌بوک و ورک‌استیشن سالانه ۳ درصد افزایش یافته و به ۶۷٫۴ میلیون دستگاه رسیده است، درحالی‌که رایانه‌های رومیزی با فروش بیش از ۱۶٫۶ میلیون واحد، نرخ رشد حتی بیشتر از ۱۲ درصد را تجربه کرده‌اند. دلیل افزایش تقاضا نیز کاملا واضح است؛ شیوع ویروس کرونا و اجبار به دورکاری و حضور مجازی در کلاس‌های درس این مسئله را توجیه می‌کند.

آمار فروش رایانه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

بااین‌حال، این لنوو است که رقبای خود را پشت سر گذاشته و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشترین مشارکت را در فروش رایانه‌های شخصی داشته است. سهم بازار این شرکت چینی در بازه زمانی مذکور ۲۰٫۹ درصد بوده است.

اچ‌پی با وجود کاهش ۵٫۷ درصدی سالانه در مقایسه با آمارهای سال گذشته، ۲۰٫۹ درصد سهم بازار را از آن خود کرده است. تعداد واحدهای فروخته شده آن ۱۷٫۵۹۷ میلیون بود. رتبه سوم، دل با ۱۵٫۱۸ میلیون محموله است. با این حال، در بخش رشد سالانه، این شرکت در صدر فهرست قرار دارد و آمار آن رقم چشمگیر ۲۶٫۷ درصد را نشان می‌دهد.

سرانجام باید به دو شرکت اپل و ایسر اشاره کرد که به ترتیب ۱۴٫۴ و ۵٫۷ درصد رشد سالانه داشته‌اند. شرکت اول ۹٫۳ درصد سهم بازار را با فروش ۷,۸۲۴ میلیون دستگاه از آن خود کرده، درحالی‌که دومی با فروش ۶,۰۷۶ میلیون دستگاه به ۷٫۲ درصد سهم بازار دست یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات