چطور کوپایلت را از ویندوز حذف کنیم؟

سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آیکون کوپایلت روی نمایشگر لپ‌تاپ
اگر می‌خواهید قابلیت کوپایلت را از ویندوز ۱۱ حذف کنید یا صرفاً به‌دنبال راهی برای حذف آیکون آن از تسکبار هستید، در این آموزش همراه ما باشید.
تبلیغات

ویندوز کوپایلت که به‌عنوان جایگزینی برای دستیار شخصی کورتانا معرفی شده‌ است، می‌تواند به تمام سؤالاتتان پاسخ دهد، محتواهای طولانی را خلاصه‌نویسی کند و به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای ساخت عکس با دریافت توضیحی ساده، تصاویر و لوگوهای خلاقانه ایجاد کند (اگر تاکنون از این قابلیت استفاده نکرده‌اید، مقاله‌ی آموزش تولید عکس با هوش مصنوعی بینگ جدید به‌ شما کمک خواهد کرد).

اگرچه مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلت را برای سرعت بخشیدن به کارها و افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در زمان با ویندوز ۱۱ ادغام کرده است، چنانچه از این قابلیت استفاده نمی‌کنید، ضرورتی هم ندارد که نماد آن را در نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ را تحمل کنید. بنابراین در مقاله‌ی پیش رو، نحوه‌ی غیر فعال‌سازی قابلیت Windows Copilot از ویندوز ۱۱ را آموزش می‌دهیم.

نحوه غیرفعال کردن کوپایلت در ویندوز 11

به دو روش مختلف می‌توانید کوپایلت را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کنید:‌ اولی از طریق تنظیمات ویندوز انجام می‌شود که راهکار ساده‌تری محسوب می‌شود و فقط نماد این ابزار را از نوار وظیفه حذف می‌کند. روش دوم انجام برخی تنظیمات از طریق ویرایشگر Group Policy است که باعث غیرفعال شدن کاملِ ویندوز کوپایلت می‌شود. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

حذف نماد ویندوز کوپایلت از تسکبار ویندوز 11

اگرچه آیکون ویندوز کوپایلت در نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، اگر می‌خواهید با حذف این نماد تسکبار را خلوت‌تر کنید، مراحل زیر را پیش ببرید:

  • در تنظیمات ویندوز ۱۱ به بخش Personalization وارد شوید.
  • به طرف پایین اسکرول کنید و روی Taskbar ضربه بزنید.
تنظیمات Personalization
  • گزینه‌ی Copilot را غیرفعال کنید.
تنظیمات Taskbar

پس از تکمیل مراحل، دیگر آیکون کوپایلت را در نوار وظیفه مشاهده نخواهید کرد. در صورتی که منصرف شدید، با انجام همین مراحل می‌توانید آیکون را مجدداً بازگردانید.

نحوه غیرفعال کردن کامل Copilot در ویندوز 11

برای حذف کامل ویندوز کوپایلت باید از طریق ویرایشگر Group Policy اقدام کنید. نحوه‌ی انجام این کار به‌صورت زیر است:

  • در کادر جست‌وجوی استارت، gpedit را تایپ کنید و وارد تنظیمات Group Policy شوید.
  • روی User configuration ضربه بزنید و سپس Administrative templates را انتخاب کنید.
پنجره‌ی Local Group Policy Editor
پنجره‌ی Local Group Policy Editor
  • در بخش Windows components روی گزینه‌ی Windows Copilot کلیک کنید.
پنجره‌ی Local Group Policy Editor
پنجره‌ی Local Group Policy Editor
    • روی گزینه‌ی Turn off Windows Copilot دوبار کلیک کنید تا پنجره‌ی انجام تغییرات باز شود.
        • گزینه‌ی Enabled و سپس برای تأیید Apply و OK را انتخاب کنید.
پنجره‌ی Turn off Windows Copilot
پنجره‌ی Local Group Policy Editor

اگر می‌خواهید ویندوز کوپایلت را دوباره فعال کنید، کافی است دوباره مراحل مذکور را دنبال کنید و در مرحله‌ی آخر به‌جای Enabled روی گزینه‌ی Not configured یا Disabled کلیک کنید.

اگر درمورد پروسه‌ی حذف ویندوز کوپایلت سؤالی داشتید، حتماً در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین، چنانچه به مقالات مرتبط با هوش مصنوعی علاقه‌ دارید، مقاله‌ی بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات