بهترین هوش مصنوعی برای تقلید صدا

جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
زنی که بدن رباتیک دارد و هدستی روی گوش خود قرار داده است
با استفاده از سایت‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند می‌توانید صدای هر شخصی را شبیه‌سازی کرده و از آن استفاده کنید.
تبلیغات

سرعت بالای پیشرفت هوش مصنوعی طی سال‌های گذشته کمی ترسناک به نظر‌ می‌رسد. اکنون شرکت‌های مختلف در حال ساخت ابزارهای مختلف با فناوری مذکورند و به همین دلیل هرروز افراد بیشتری در حال آگاه شدن از این پدیده هستند.

اکنون می‌توان از ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی برای خلق تصاویر جذاب استفاده کرد یا از آن برای طراحی وب‌سایت کمک گرفت.

یکی از این نمونه‌های کاربرد هوش مصنوعی، فناوری تقلید صدا است. می‌توان به کمک چنین ابزاری به معنای واقعی کلمه هر صدایی را شبیه‌سازی و از آن‌ برای مواردی مانند خواندن فیلم‌نامه یا داستان استفاده کرد.

تقلید صدای هوش مصنوعی می‌تواند همه چیز را در دوبلاژ و حوزه‌های مشابه تغییر دهد زیرا دیگر لازم نیست برای استخدام صداپیشگان هزینه کنید. برای مثال،‌ با کمک ابزارهای تقلید صدا می‌توانید روی شخصیت‌های انیمیشنی که به تازگی ساخته‌اید، صداگذاری کنید. جذاب به نظر می‌رسد،‌ درست است؟

برای نوشتن این مقاله چندین ابزار هوش مصنوعی تقلید صدا را بررسی و ۱۰ مورد از بهترین‌هایشان را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. پس تا انتهای این مطلب همراه زومیت باشید.

Play.ht

اسکرین شات صفحه اول سایت Play.ht که گزینه‌های مختلف را نشان می‌دهد

Play.ht یکی از معروف‌ترین و بهترین سایت‌هایی است که به شما امکان می‌دهد ویژگی تقلید صدای هوش مصنوعی را امتحان کنید. فرقی ندارد که شما تولیدکننده محتوا، صاحب کسب‌وکار یا پادکستر هستید، با ابزار مذکور می‌توانید تجربه‌ای فوق‌العاده داشته باشید.

ابزار ارائه شده در Play.ht می‌تواند لهجه گوینده، سبک صحبت کردن و تمام نکات ظریف را تشخیص داده و در فایل نهایی اعمال کند. بهترین بخش ماجرا این است که این ابزار برای تقلید صدا احتیاج به نمونه اولیه‌ی باکیفیت استودیویی ندارد.

درضمن، می‌توانید کار خود را به صورت کاملا رایگان در Play.ht انجام داده و اگر نیاز بود پلن‌های آن را خریداری کنید.

Resemble

صفحه اصلی سایت Resemble که آیکون‌های مختلف رنگی را به نمایش می‌گذارد

کار خود را در Resemble، ابزاری عالی‌ای که توانایی شبیه‌سازی صدای انسان از نمونه‌های صوتی را دارد، به صورت رایگان آغاز کنید. موتور آن به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند تمام علائم نگارشی را در صدای شما شناسایی کند، بنابراین اصلا نگران فایل نهایی نباشید چون دقیقا همانطوری خواهد بود که شما می‌خواهید.

برای کار با Resemble تنها کافی است که از بخش ضبط‌ وب‌سایت برای ارسال نمونه استفاده کنید یا اینکه فایل را به صورت مستقیم برای آن بفرستید. بدیهی است که هرچه نمونه صدا طولانی‌تر باشد، نتایج بهتری تولید خواهد شد.

Voice.ai

صفحه اصلی سایت Voice.ai با پس زمینه مشکی و متن سفید

می‌توان از Voice.ai برای ساخت بازی، چت کردن، استریم و اهداف دیگر استفاده کرد. سایت مذکور به شما امکان می‌دهد صدای خود و دیگران را شبیه‌سازی کنید و این کار را به دقت انجام می‌دهد.

این ابزار به جای تبدیل متن به گفتار، از گفتار به گفتار استفاده می‌کند، بنابراین هر چیزی که می‌گویید بلافاصله با هر صدایی که انتخاب می‌کنید شبیه‌سازی می‌شود. کل راه‌اندازی یک فرآیند ۵ مرحله‌ای ساده است که انجام آن تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

می‌توانید پیش از آنکه تصمیم به خرید پلن Voice.ai بگیرید، آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

Listnr

صفحه اول وب سایت listnr که درباره قابلیت های ابزار هوش مصنوعی آن نوشته است

با استفاده از Listnr می‌توانید صدای دلخواه خود را به کمک هوش مصنوعی شبیه‌سازی و از آن در هر پروژه‌ای استفاده کنید. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ویدئوهای یوتیوب، کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها، مطالب آموزشی الکترونیکی و محتوای رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.

کل فرآیند تقلید صدای هوش مصنوعی سایت مذکور تنها چند ثانیه طول می‌کشد و می‌توانید در نهایت نتایج را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

Listnr برای تبدیل حداکثر ۱۰۰۰ کلمه در ماه رایگان است. پس از آن، می‌توانید برای رفع محدودیت‌ها و دسترسی به ویژگی‌های بیشتر، آن را به Premium ارتقا دهید.

Speechify

صفحه اول وب سایت speechifty و آیکون‌هایی از تصاویر افراد معروف

می‌توان با Speechify به بیش از ۳۰ صدای ساخته شده توسط هوش مصنوعی، آن‌ هم به بیش از ۱۵ زبان مختلف دسترسی داشت. همه آن‌ها نیز برای صداگذاری محتوا عالی هستند. البته توانایی این ابزار روی خوانش متن متمرکز شده است.

موارد موجود در این سرویس همگی تلفظ کامل کلمات را ارائه می‌دهد و در میان آن‌ها صدای زن، مرد، لهجه‌ها و زبان‌های مختلف وجود دارد. نحوه استفاده از آن نیز آسان است و ویژگی‌های خوبی ارائه می‌دهد. همچنین به لطف OCR پیشرفته و یادگیری ماشینی، می‌تواند عکس‌ها را اسکن کرده و متنشان را به گفتار تبدیل کند.

Voicemod

تصویری از یک زن انیمیشنی و توضیحاتی از قابلیت سایت Voicemod

زمانی که هوش مصنوعی بتواند در لحظه کاری را انجام دهد بسیار کارآمدتر می‌شود؛ این دقیقا همان ویژگی‌ است که Voicemod دارد. این ابزار می‌تواند صدای شما را در لحظه شنیده و تقلید کند.

Voicemod صداهای از پیش ساخته‌شده‌ای نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گزینه‌های مختلفی مانند خلبان، فضانورد و سایر شخصیت‌های انسانی برای انتخاب وجود دارند.

این ابزار برای کسانی بیشتر مفید خواهد بود که از استریم کردن، چه برای صحبت با مخاطبان و چه برای بازی، لذت می‌برند؛ زیرا به کمک آن می‌توانید صدای خود را در لحظه تغییر داده و مخاطب را مجذوب کنید.

Overdub

تصاویری از انسان های مختلف در پایین توضیحات سایت overdub

با Overdub صداهای شگفت‌انگیز واقعی ایجاد کنید. این یک فناوری هوش مصنوعی است که می‌تواند صداهای از پیش نمونه‌برداری‌شده را در اختیار شما قرار دهد یا صدایی را که در آن آپلود می‌کنید تقلید کند.

از آن‌‌جایی که Overdub واقعا حریم خصوصی را جدی می‌گیرد، فقط می‌توانید صدای خودتان را سمپل کنید. درنتیجه، اگر می‌خواهید صدای خود را توسط هوش مصنوعی شبیه‌سازی کنید تا آن را روی ویدئوهایتان قرار دهید، بدون اینکه نیاز باشد خودتان آن‌ها را بخوانید، این ابزار به کمکتان می‌آید.

اگر برایتان واژگان محدود اهمیتی ندارد می‌توانید به رایگان از Overdub استفاده کنید. در نسخه‌ی پولی قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

Respeecher

صفحه اول سایت Respeecher و گزینه های مختلف آن

سرویسی عالی برای فیلم‌سازان، توسعه‌دهندگان بازی و تولیدکنندگان محتوا Respeecher است که می‌تواند صدای نمونه را دقیقا شبیه‌سازی کند. از ویژگی‌های آن می‌توان به ارائه صدایی با بهترین کیفیت و دارای احساس اشاره کرد. همچنین می‌توانید به کمک آن صدای فرد بزرگسال را به کودک نیز تغییر دهید.

یکی از دلایل خوب بودن Respeecher این است که الگوریتم‌های پردازش سیگنال دیجیتال کلاسیک را با تکنیک‌های مدل‌سازی عمیق اختصاصی ترکیب می‌کند تا به بهترین صدا دست یابد.

Veritone Voice

توضیحات ابزار veritonevoice در صفحه اصلی سایت آن

شاید Veritone Voice، که یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای تقلید صدا است، سریع‌ترین مورد در فهرست امروز نباشد اما کار خود را به درستی و با دقت بالا انجام می‌دهد.

ابزار مذکور از هر دو حالت متن به گفتار و گفتار به گفتار استفاده می‌کند تا انعطاف‌پذیری بیشتری در گزینه‌ها به شما بدهد. هنگامی که مدل صدا ساخته شد، می‌توانید هر تعداد متنی که دوست دارید به صدا تبدیل کنید.

ReadSpeaker

اسکرین شات صفحه ابتدایی سایت readspeaker

به عنوان آخرین گزینه در فهرست سراغ ReadSpeaker رفتیم که می‌تواند هر متنی که به آن بدهید را تبدیل به فایل صوتی کند. هوش مصنوعی سایت می‌تواند صدا را به گونه‌ای شبیه‌سازی کند که از نمونه‌های واقعی قابل تشخیص نباشد. بنابراین می‌توانید برای تقلید صدای خود یا دیگران به آن اعتماد داشته باشید.

ReadSpeaker از شبکه‌های عصبی عمیق برای آموزش مدل‌های صوتی با سمپل‌های صدای انسان استفاده می‌کند. صرف نظر از اینکه می‌خواهید از نتایج برای اهداف تجاری یا شخصی استفاده کنید، این ابزار برای همه موارد استفاده مناسب است.

به کمک این ابزار می‌توانید به صدای نهایی، احساس القا کنید. حتی قادر خواهید بود صدای تولیدشده را وادار به صحبت کردن به زبان‌های مختلف کنید.

ابزارهای تقلید صدای هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

حال که با ۱۰ مورد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی که می‌توان از آن‌ها برای تقلید صدا استفاده کرد آشنا شدید، بیاید کمی بیشتر در این موضوع عمیق شده و بفهمیم اصلا این فناوری چگونه کار می‌کند.

به ساده‌ترین بیان، AI Voice Cloning یک تکنیک دیپ فیک است که می‌تواند صدای انسان را تجزیه‌وتحلیل و تکرار کند. تنها چیزی که نیاز دارد نمونه‌ صدای کوتاهی از فرد مورد نظر است و AI فورا آن را یاد می‌گیرد.

تنظیمات زیادی وجود دارد که می‌توانید تغییر دهید تا به لحن صوتی دقیقی که به دنبال آن هستید، برسید.

فناوری هوش مصنوعی تقلید صدا چه کاربردهایی دارد؟

برای فناوری بی‌نظیری مانند این، مطمئنا کاربردهای بسیاری وجود دارد. هر کس می‌توان دلیل خود را برای استفاده از فناوری شبیه‌سازی صدا داشته باشد. با چنین پدیده‌ای گویی جمعی از صداپیشگان را در سیستم خانه‌ی خود دارید.

موارد استفاده زیادی برای ابزار شبیه‌ساز صدای هوش مصنوعی وجود دارد اما شاید رایج‌ترین آن به کار گرفتن فناوری مذکور برای صداگذاری روی ویدئو باشد زمانی که بودجه کافی برای استخدام صداپیشگان حرفه‌ای را ندارید.

مورد دیگر می‌تواند زمانی باشد که تجهیزات ضبط باکیفیت ندارید اما می‌خواهید صدای خودتان روی محتوا پخش شود. حتی همچنین می‌توان صدای افرادی که از دنیا رفته‌اند نیز شبیه‌سازی کرد.

مزایای ابزارهای هوش مصنوعی تقلید صدا

تا زمانی که این ابزار به صورت اخلاقی و با مسئولیت‌پذیری استفاده شود، برای افراد مفید خواهد بود. در ادامه برخی مزایای آن فهرست شده‌اند:

  • دیگر نیازی به چندین بار ضبط برای یک متن نخواهیم داشت
  • در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند
  • می‌توان صدا را به‌گونه‌ای تغییر داد که دقیقا همان لحنی که در ذهنمان می‌خواهیم داشته باشد
  • می‌تواند به ایجاد محتوای بازاریابی جذاب برای محصول/خدمت شما کمک کند
    • برای کسب‌و‌کار یا پروژه‌های شخصی شما نیز بسیار مقرون به صرفه است

سخن پایانی

در این مقاله سایت‌هایی را به شما معرفی کردیم که در تقلید صدای انسان‌ها بسیار مهارت دارند. اما نباید مسئله‌ای را فراموش کرد و آن مسئولیت‌پذیری هنگام استفاده از چنین ابزارهایی است.

چنین فناوری‌ای مانند چاقویی است که می‌توان هم از آن برای پوست کردن میوه و هم آسیب رساندن به شخصی دیگر استفاده کرد. این ابزارها برای کمک به ما آمده‌اند و نباید از آن‌ها سواستفاده کنیم.

نظر شما همراهان زومیت درباره فناوری هوش مصنوعی تقلید صدا چیست؟ اگر سایت دیگری وجود دارد که شما تجربه استفاده از آن را دارید، لطفا نامش را در بخش نظرات با دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات