دی لینک دوربین های امنیتی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دی لینک در جدیدترین دوربین‌های امنیتی خود هوش مصنوعی را در کنار پردازش تصویر آفلاین به کار گرفته و امکانات جدیدی را فراهم کرده است.
تبلیغات

ماجراجویی‌های D-Link در ساخت خانه‌ی هوشمند تاکنون روی دوربین‌های امنیتی متمرکز بوده است و سایر دسته‌ها محصول جدیدی را به خود ندیده‌اند. این مسئله در CES 2020 نیز ادامه پیدا کرد و این شرکت از دو دوربین امنیتی دیگر رونمایی کرد. این دوربین‌ها مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و برای کار کردن نیازی به رایانش ابری ندارند.

دوربین‌های جدید و هوشمند D-Link مبتنی بر رایانش اج (Edge Computing) هستند و می‌توانند حضور شخص و شکستن شیشه را تشخیص داده و به‌صورت آفلاین پردازش کنند. این موضوع به‌گفته‌ی دی لینک می‌تواند دقت و سرعت ارسال هشدار افزایش دهد. در صورتی که نگران حریم خصوصی خود هستید و نمی‌خواهید و تصاویر دوربین خود را روی یک سرور آفلاین ذخیره کنید، شرکت گزینه‌های استفاده از حافظه‌ی microSD و امکان اتصال به دستگاه ذخیره‌سازی تحت شبکه را برای شما فراهم کرده است.

هر دو دوربین هوشمند دی‌لینک از رزولوشن فول HD و ضبط صدای دوسویه پشتیبانی می‌کنند و علاوه بر اتصال از طریق وای‌فای، می‌توانند به منظور اتصال مطمئن‌تر به کابل اترنت نیز وصل شود. این دوربین‌ها توسط اپلیکیشن mydlink مدیریت می‌شوند و با هر دو دستیار صوتی گوگل و آمازون سازگار هستند.

مدلی که برای استفاده در فضای بیرونی طراحی شده (DCS-8526LH) چند گزینه‌ی اضافه مثل تاباندن نور موضعی و آژیر کشیدن را هنگام تشخیص هرگونه تحرک دارد. در مقابل، مدل DCS-8302LH که برای فضای داخلی طراحی شده امکان چرخش ۳۶۰ درجه را دارد که این چرخش توسط اپلیکیشن قابل کنترل است.

مدل داخلی از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ و مدل بیرونی دوربین‌های مورد بحث از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری به ترتیب با قیمت‌های ۱۰۰ دلار و ۱۲۰ دلار عرضه خواهند شد.

دو مدل جدید

دوربین امنیتی D-Link

علاوه بر دوربین‌های فوق، دی-‌لینک یک دوربین بیرونی دیگر را در دو مدل DCS-8630LH و DCS-8627LH به محصولات خود در CES 2020 اضافه کرد. تفاوت این دو مدل در پشتیبانی از هاب داخلی Zigbee است و تنها مدل DSC-8630LH از آن بهره‌مند است. دوربین بیرونی جدید دی‌لینک گواهی IP65 برای مقاومت در برابر آب و گردغبار دارد و به یک چراغ LED با روشنایی ۴۰۰ لومن برای تاباندن موضعی مجهز در کنار حسگر دید در شب مجهز است. ضبط صدای دوسویه، آژیر داخلی، توانایی تشخیص افراد و صدای شکستن شیشه همچون مدل‌های قبل از ویژگی‌های این دوربین امنیتی است. می‌توانید به کمک دستیار‌های صوتی الکسا و گوگل با ارسال فرمان صوتی نور و صدای هشدار این دوربین را فعال کنید.

هرچند D-Link در مورد قیمت دوربین امنیتی جدید خود توضیحی نداد، اما اعلام کرد که این مدل پیش از محصولاتی که در ابتدای مطلب به آن‌ها اشاره شد، یعنی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ راهی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات