شکاف امنیتی هتل ماریوت، شماره پاسپورت ۵ میلیون نفر را افشا کرده است

شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا شکاف امنیتی اخیر هتل ماریوت، شماره‌ی پاسپورت بیش از ۵میلیون نفر از مشتریان این شرکت را افشا کرده است.
تبلیغات

مدتی پیش اعلام شد که در پی بروز یک شکاف امنیتی در سیستم گروه بزرگ هتل ماریوت، اطلاعات امنیتی ۵۰۰میلیون نفر افشا شده است. نمایندگان این شرکت بزرگ به‌تازگی به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و خبری خوب و خبری بد را منتشر کرده‌اند.

خبر خوب این است که تعداد افراد متاثرشده از شکاف امنیتی موردبحث، کمتر از ۵۰۰میلیون نفر بوده است؛ اما فعلا رقم دقیق و قطعی آن مشخص نیست. از طرفی، خبر بد این است که ظاهرا داده‌های به‌سرقت‌رفته، شامل شماره‌ی پاسپورت میلیون‌ها نفر بوده است.

این گروه هتل زنجیره‌ای طی اطلاعیه‌ای که روی جمعه‌ی گذشته منتشر کرد، مدعی شد که طی این شکاف امنیتی، احتمالا حداکثر ۳۸۳میلیون نفر تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند؛ البته همان‌طور که گفتیم، این رقم فعلا قطعی نیست. در هر صورت صرف‌نظر از رقم ۳۸۳میلیونی، نباید فراموش کرد که افراد بسیار زیادی تحت اثر این شکاف امنیتی قرار گرفته‌اند و اطلاعات شخصی و حتی مالی آن‌ها به‌ سرقت رفته است.

گروه هتل Marriott می‌گوید که تقریبا ۵.۲۵میلیون شماره‌ی پاسپورت رمزنگاری‌نشده و ۲۰.۳میلیون شماره‌ی پاسپورت رمزنگاری‌شده در اختیار سارقان قرار گرفته است.

ظاهرا از مدتی پیش، FBI تحقیقات خود را روی این موضوع آغاز کرده است و با جدیت آن را دنبال می‌کند. حدودا یک‌ماه پیش، نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از برخی منابع مدعی شد که گزارش‌های اولیه‌ی به‌دست‌آمده از تحقیقات FBI، نشان داده‌اند که احتمالا یک عملیات اطلاعاتی از سوی کشور چین در این اتفاق نقش داشته است. در حالی که چین هرگونه اتهام را قویا تکذیب می‌کند، سازمان NSA اخیرا به شرکت‌های مختلف در مورد گسترش فعالیت‌های هکری این کشور، هشدار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات