لوسید AIR EV؛ نهایت فناوری با آستانه‌ی قیمت ۶۰ هزار دلار

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
درحالی‌که شرکت لوسید، سابقه‌ی چندانی در خودروسازی ندارد، با مدل تمام الکتریکی AIR EV توانسته است توجه مردم دنیا و کارشناسان را به خود جلب کند. اکنون لوسید می‌تواند با آستانه‌ی قیمت ۶۰ هزار دلار، حتی برای تسلا خط و نشان بکشد.
تبلیغات

شرکت لوسید که در سال ۲۰۰۷ با نام آتیه‌وا (Atieva) تأسیس شد، در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و توسط پیتر رالینسون مهندس ارشد سابق جگوار و تسلا، مدیریت می‌شود؛ شخصی که نقشی اساسی در طراحی و ساخت مدل S تسلا نیز داشته است. در حال حاضر، مدل AIR EV، مهم‌ترین محصول لوسید نیز با حضور رالینسون در این شرکت ساخته و بهینه‌سازی شده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا برند لوسید به نامی تأثیرگذار در تاریخ خودروهای الکتریکی تبدیل می‌شود. اگر واقعا این شرکت بتواند بدون احتساب مالیات‌های محلی، قیمت محصول خود را در آستانه‌ی قیمت ۶۰ هزار دلار حفظ کند، کار بزرگی انجام داده است؛ چرا که پیش‌تر صحبت از عرضه‌ی نسخه‌ی فول آپشن خودروی EV با قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار شده بود.

لوسید ایر

لوسید اعلام کرده است که قیمت نهایی مدل استاندارد AIR EV تنها ۵۲.۵ هزار دلار است که مالیات بر تولید ایالت کالیفرنیا، قیمت آن را به حدود ۶۰ هزار دلار می‌رساند. این در حالی است که مدل پایه‌ی این خودرو نیز جذابیت‌های زیادی دارد؛ چرا که در مقایسه با محصولات مرسدس بنز و بی‌ام‌و در همین رنج قیمت، پرقدرت‌تر است و آپشن‌های بیشتری هم دارد. نسخه‌ی استاندارد EV بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که تمام آن به دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود، با یک بار شارژ نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید و فناوری رانندگی خودکار (خودران) در آن بسیار خوب عمل می‌کند که در خودروهای دنیا کم‌نظیر است. همچنین چراغ‌های جلو و عقب در این نسخه، تمام LED هستند و رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچ به همراه دارد.

لوسید ایر

طراحی داخلی نسخه‌ی استاندارد EV برای ۴ سرنشین فضای مناسبی تأمین می‌کند و با ۱۰ کیسه‌ی هوا ارائه می‌شود. سقف آلومینیوم با سانروف پانورامیک در کنار سیستم صوتی ۱۰ بلندگو از دیگر امکانات داخلی این مدل هستند. سه نمایشگر لمسی و یک نمایشگر غیرلمسی در کابین آن وجود دارند. صندلی‌های جلو در این مدل، تمام برقی هستند و در ۱۲ جهت تنظیم می‌شوند. به‌طور حتم چنین خودرویی با این سطح از امکانات، دارای ناوبری ماهواره‌ای و سطح بالایی از سرگرمی‌های چندرسانه‌ای نیز هست.

اما آپشن‌های سفارشی مدل AIR EV برای کسانی که حاضر به پرداخت مبالغی بیش از ۶۰ هزار باشند نیز تنوع بالایی دارند. دو نوع ظرفیت باتری دیگر نیز برای این خودرو وجود دارد که امکان حرکت خودرو تا ۵۰۰ و ۶۵۰ کیلومتر مسافت را فراهم می‌کنند. علاوه بر این باتری‌های مدرن، قدرت باورنکردنی ۱۰۰۰ اسب بخار و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند نیز برای AIR EV قابل سفارش خواهند بود. تنظیم ارتفاع خودرو در مدل فول‌آپشن به لطف فناوری تعلیق متغیر (Active Suspension) امکان‌پذیر است. 

لوسید ایر

خودروی لوسید، می‌تواند با سقف کاملا شفاف، رینگ‌های اسپرت ۲۱ اینچ، سیستم صوتی حرفه‌ای، مجهز به ۲۹ اسپیکر و پوشش صندلی چرم سفارش داده شود. گرم‌کن داخل صندلی‌، تنظیم‌کننده‌ی برقی صندلی‌های جلو در ۲۲ جهت، سیستم تهویه‌مطبوع چندگانه، فرمان‌دهی صوتی به خودرو و قابلیت سفارش صندلی‌های عقب با کیفیتی مانند مدل‌های دیده شده در هواپیماهای شخصی که بتوانند تا ۵۵ درجه تغییر زاویه دهند و به حالت خوابیده درآیند؛ دیگر آپشن‌های قابل سفارش برای مدل AIR EV هستند.

درحالی‌که فناوری هدایت خودکار در خودروهای گران‌قیمت امروزی هم به خوبی مدل ساخت لوسید، عمل نمی‌کند؛ عرضه‌ی مدل EV با این آپشن‌ها و قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار، عجیب به نظر می‌رسد. از سویی دیگر لوسید قیمت مدل فول‌آپشن را نیز در حدود ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرده است؛ درحالی‌که تسلا P100D با چنین امکاناتی بیش از ۱۳۵ هزار دلار قیمت دارد. به نظر می‌رسد لوسید، به یکه‌تازی تسلا در ساخت خوردوهای تمام الکتریکی پایان خواهد داد؛ چرا که ارزان‌ترین محصول تسلا، نسخه‌ی پایه‌ی مدل S با آپشن‌هایی نه‌چندان قابل توجه، با قیمت ۶۸ هزار دلار به فروش می‌رسد.

لوسید ایر

هرچند این مطلب را با اخباری خوشحال‌کننده و رؤیایی آغاز کردیم، حال وقت آن رسیده است تا به حقایقی واقعی بپردازیم. به نظر می‌رسد خودروهای ۶۰ هزار دلاری لوسید به این زودی به جاده‌های دنیا راه پیدا نکنند. قرار است اولین نمونه‌های مدل AIR EV به تعداد ۲۵۵ دستگاه و با آپشن‌های کامل ارائه شوند که مسلما بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت. هر چند در این حالت هم داشتن پیشرانه‌ای ۱۰۰۰ اسب بخاری، همراه با باتری‌هایی که انرژی لازم برای طی کردن بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسافت را فراهم می‌کنند، با رینگ‌های ۲۱ اینچ و سیستم صوتی کم‌نظیر، جذاب و مقرون به‌صرفه است. لوسید مدعی است که این مدل ظرف ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لوسید ایر

 قیمت دقیق مدل AIR EV و آپشن‌های آن اکنون مشخص نیست، اما ثبت نام برای خرید این خودرو آغاز شده است. برای مدل استاندارد مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ دلار و برای نسخه‌ی بالاتر که شامل اولین سری تولید محدود به تعداد ۲۵۵ دستگاه است، مبلغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار از متقاضیان گرفته می‌شود. لوسید تولید مدل AIR EV را تا چند ماه دیگر آغاز خواهد کرد و به احتمال فراوان در آغاز سال ۲۰۱۸، اولین تولیدات خود را به مشتریان تحویل خواهد داد. این شرکت پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰۰ نفر را برای کار تمام وقت در خط مونتاژ خود، به خدمت بگیرد.

در پایان این مطلب بیننده‌ی تیزر رسمی بسیار زیبای معرفی لوسید AIR EV باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p  

لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات