چه می‌شد اگر استیو جابز به‌جای بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت بود؟

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نیم رخ استیو جابز / Steve Jobs هم بنیان گذار اپل / Apple نور آبی روی صورت
مایکروسافت، غول آمریکایی صنعت فناوری، بیل گیتس و پال آلن را به‌عنوان بنیان‌گذاران خود می‌شناسد. چه می‌شد اگر استیو جابز بنیان‌گذار مایکروسافت می‌بود؟
تبلیغات

موتور جست‌و‌جوی بینگ که به‌لطف هوش مصنوعی توانسته است برای اولین بار به ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کند، برخلاف گوگل ابزار چت‌بات دارد. این چت‌بات که مبتنی‌بر فناوری اختصاصی شرکت OpenAI است، همچون انسان با شما حرف می‌زند و با اتکا بر داده‌های اینترنت، سؤالات را مستقیماً جواب می‌دهد.

Bing Chat به‌صورت عمومی در دسترس نیست، اما کسانی که پیش‌تر در فهرست انتظار ثبت‌نام کرده بودند هم‌اکنون می‌توانند با این سرویس کار کنند. جملات خلق‌شده توسط Bing Chat بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده‌اند تا هوش مصنوعی پس از سال‌ها، در مرکز توجه قرار بگیرد.

برای به‌چالش‌کشیدن ایده‌پردازی‌های بینگ، سؤالی جالب از او پرسیدیم: اگر استیو جابز بنیان‌گذار مایکروسافت بود، این شرکت امروز چه وضعیتی داشت؟

بینگ در پاسخ به سؤال ما گفت که هیچ جواب قاطعانه‌ای نمی‌توان مطرح کرد. بینگ با بررسی اینترنت، از طریق اطلاعاتی که درباره‌ی مایکروسافت و استیو جابز پیدا کرد، سعی کرد به سؤال ما پاسخ دهد.

استیو جابز یکی از بنیان‌گذاران اپل و جزو شاخص‌ترین افراد صنعت فناوری است. جابز مدت‌ها مدیرعامل اپل بود، تا این‌که در سال ۲۰۱۱ پس از یک دهه مبارزه با سرطان پانکراس، در سن ۵۶ سالگی از دنیا رفت.

چت‌بات بینگ در ابتدا جزئیاتی دقیق درباره‌ی مایکروسافت و استیو جابز ارائه داد؛ ازجمله حوزه‌های کاری مایکروسافت و رویکردهای استیو جابز در مدیریت اپل.

بینگ سپس گفت که اگر استیو جابز بنیان‌گذار مایکروسافت بود، این شرکت بیشتر از قابلیت‌های فنی، روی طراحی و تجربه‌ی کاربری تمرکز می‌کرد.

به عقیده‌ی بینگ، مایکروسافت در صورت رهبری توسط استیو جابز، کمتر روی وابستگی به تولیدکنندگان متفرقه تمرکز می‌کرد و محصولاتی می‌ساخت که سخت‌افزار و نرم‌افزار آن‌ها بیشتر از حالت فعلی با هم یکپارچه می‌شدند. بینگ می‌گوید در آن شرایط مایکروسافت نوآورتر و خطرپذیرتر می‌شد.

بینگ می‌گوید که استیو جابز می‌توانست باعث شود که مایکروسافت با چالش‌های حقوقی و جنجال‌های بیشتری دست‌و‌پنجه نرم کند. این چت‌بات در انتها گفت: «ممکن بود مایکروسافت فرهنگ سازمانی و ارزش‌های متفاوتی نسبت‌به آنچه که امروز دارد، داشته باشد.»

بینگ می‌گوید موارد یادشده صرفاً چند سناریوی احتمالی هستند و عوامل بسیار بیشتری باید در نظر گرفته شوند: «در نهایت، هرگز نخواهیم فهمید که اگر استیو جابز بنیان‌گذار مایکروسافت بود، این شرکت امروز چه وضعیتی داشت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات