مایکروسافت به‌زودی به باشگاه تریلیون دلاری‌ها ملحق می‌شود

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که پیشرفت خدمات ابری مایکروسافت، ارزش بازاری این شرکت را به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رساند.
تبلیغات

کسب‌وکار «ابر» مایکروسافت، به‌زودی این شرکت را به «باشگاه تریلیون دلاری‌ها» ملحق می‌کند. دنیل آیوز، تحلیلگر مالی Wedbush در یک گزارش تحقیقاتی جدید می‌نویسد: «کسب‌وکارهای امروزی با هر ابعادی، کوچک یا متوسط یا بزرگ، نیازهای پردازشی و محاسباتی و برنامه‌های سازمانی خود را از سرورها به خدمات ابری منتقل می‌کنند. این روند، سود فوق‌العاده‌ای برای غول نرم‌افزاری مایکروسافت به همراه دارد، به‌طوری‌که این شرکت به اصلی‌ترین رقیب آمازون تبدیل‌شده است.»

آیوز در این گزارش توضیح می‌دهد که مایکروسافت به لطف  پیشرفت و توسعه‌ی ناشی از بخش ابری خود، ارزشی معادل یک تریلیون دلار پیدا خواهد کرد. در حال حاضر، از بین شرکت‌های عمومی (سهامی عام)، اپل به این جایگاه دست‌یافته است.

مایکروسافت سومین شرکت ارزشمند جهان پس از اپل و آمازون است که ارزش بازاری آن به ۸۴۶ میلیارد دلار می‌رسد.

همان‌طور که داده‌های نظرسنجی Wedbush نشان می‌دهد، نرخ رشد هزینه‌هایی که شرکت‌ها برای خدمات ابری می‌پردازند، در سال آینده شتاب بیشتری خواهد داشت. به گفته‌ی آیوز، در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از کار شرکت‌ها یا در ابر انجام می‌شود یا در سیستم‌های هیبریدی، که ترکیبی از رایانش ابری و سرور خود شرکت‌ها است. مطابق با داده‌های تحقیقات، این نرخ تا پایان سال آینده به ۳۸ درصد و تا سال ۲۰۲۲ به ۵۵ درصد خواهد رسید. بنابراین به لطف این تغییرات، حداقل تا ۱۸ ماه آینده تقاضای سالم برای سرویس‌های ابری وجود خواهد داشت و این تقاضا، فرصت فوق‌العاده‌ای را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد.

Microsoft Azure

تأثیر مثبت شرکا و نیروی فروش مایکروسافت

پیشنهادات مایکروسافت که شامل خدمات رایانش ابری آژور و مجموعه‌ی Office 365 مبتنی بر ابر است، در حال حاضر نفوذ واضح و قابل‌توجهی میان مشتریان سازمانی و تکنولوژی و شرکای فروش مایکروسافت دارد. به یاد داشته باشیم که عده‌ی بسیار زیادی از کاربران دسکتاپ و سایر نرم‌افزارهای مایکروسافت باید خود را با خدمات ابری مطابقت دهند. به گفته‌ی آیوز، این شرکت باید از شرکا و نیروی فروش بزرگ خود نیز حداکثر بهره را ببرد، چراکه این گروه می‌توانند مشتریان بیشتری را متقاعد به خرید خدمات ابری کنند. به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط، که پتانسیل بالایی به‌عنوان مشتریان بالقوه دارند. آیوز که نرخ هدف سهام مایکروسافت را تا یک سال آینده، ۱۴۰ دلار پیش‌بینی می‌کند، گفت:

ترکیب این دینامیک‌ها، نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) را قادر می‌سازد که در سال‌های آینده، گستره‌ی خدمات ابری این شرکت را گسترش دهد. این امر به معنای رشد درآمدزایی مایکروسافت تا سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

لازم به ذکر است که جمعه‌ی هفته‌ی گذشته، ارزش سهام مایکروسافت با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۰۸.۷۵ دلار رسید.

نکته‌ی دیگری که آیوز به آن اشاره می‌کند، شبکه‌ی شرکای ابر مایکروسافت است که درواقع سلاح مخفی این شرکت محسوب می‌شود. این شرکا به شرکت‌ها کمک می‌کنند که سرویس‌های ابری را بپذیرند و روی آژور به اجرا درآورند. در حال حاضر، مایکروسافت از ۷۰ هزار شریک بهره می‌برد، که بیشتر از سایر همتایان او یعنی آمازون، گوگل و سیلزفورس است.

مایکروسافت به کمک شبکه‌ی شرکا، تیم فروش و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش هوش مصنوعی، خود را برای نبرد با آمازون آماده می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از همه‌ی قابلیت‌های خود، می‌تواند یک «گزاره‌ی ارزش منحصربه‌فرد» ارائه کند و نه‌تنها تا سال ۲۰۱۹، بلکه پس‌ازآن نیز چهره‌ی برتر عرضه و فروش خدمات ابری باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات