ارزش بازار مایکروسافت با عبور از ۷۵۰ میلیارد دلار، آلفابت را پشت سر گذاشت

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بازار مایکروسافت با عبور از مرز ۷۵۰ میلیارد دلار که ریشه در افزایش ارزش سهام این کمپانی دارد، از بازار آلفابت یا همان کمپانی مادر گوگل عبور کرد.
تبلیغات

ارزش بازار مایکروسافت از روز گذشته به ۷۵۳ میلیارد دلار رسیده و از این‌رو ردموندی‌ها موفق شده‌اند تا در رده‌بندی با ارزش‌ترین کمپانی‌ها، از آلفابت عبور کنند. آخرین آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که ارزش بازار آلفابت ۷۳۸ میلیارد دلار بوده و از این‌رو رتبه‌ی سوم با ارزش‌ترین کمپانی‌ها را به مایکروسافت واگذار کرده است.

اپل همچنان نام خود را به عنوان با ارزش‌ترین کمپانی جهان در رده‌ی یک قرار داده است. کاپرتینویی‌ها با ارزش بازار بیش از ۹۰۰ میلیارد دلاری در مسیر دست یافتن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری هستند و در این مسیر با آمازون رقابت می‌کنند که هم‌اکنون در رتبه‌ی دوم قرار دارد. اپل و آمازون به ترتیب با ارزش بازار ۹۲۳ و ۷۸۲ میلیارد دلاری رقابتی سخت برای رسیدن به عنوان اولین کمپانی تریلیون دلاری جهان دارند.

گوگل و مایکروسافت در سال‌های گذشته نیز همواره با تغییراتی که در ارزش سهام خود دیده‌اند، شاهد بالا و پایین شدن جایگاه از نظر ارزش بازار بوده‌اند. گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی با تغییراتی که در ساختار کمپانی ایجاد شد، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی آلفابت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

علاوه بر رده‌بندی با ارزش‌ترین کمپانی‌های جهان، دو کمپانی آمازون و آلفابت یا به بیان بهتر گوگل در زمینه‌های مختلفی با یکدیگر رقابت می‌کنند که از جمله‌ی آن‌ها باید به هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و دستیارهای هوشمند صوتی و البته رایانش ابری اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات