شغل مورد علاقه‌ خود را راه‌اندازی کنید

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انتخاب شغل مناسب به‌عنوان هدفی دائمی، برای همه‌ی افراد سخت و حساس است. اما راه‌هایی نیز وجود دارد که کمک می‌کنند کار مورد علاقه‌مان را انتخاب کرده و شروع کنیم.
تبلیغات

اگر خواهان زندگی سرشار از آرامش هستید، شغلی را انتخاب کنید که به‌ انجام دادنش عشق می‌ورزید. اما چطور می‌شود علایقمان را به کار تبدیل کنیم:

مهارت پروری کنید

استیو جابز: «شغل شما، بخش بزرگی از زندگی‌تان را به خود اختصاص می‌دهد. پس راهی را برگزینید که با عشق و شوق فراوان در آن قدم بگذارید.»

لازم است بدانید که همه‌ی علایق شما برای تبدیل شدن به کسب‌وکار مناسب نیستند و لازم است راه حرفه‌ای‌تری را بپیمایید و مهارت‌ها‌یتان را پرورش دهید. امروزه اطلاعات و آموزش‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف، در اینترنت وجود دارند و به‌آسانی امکان یادگیری برای تمامی افراد فراهم شده است. از وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر آموزشی گرفته تا ویدئوهای یوتیوب و دانشگاه‌های مجازی، همه نوع مطلبی در مورد باغبانی، جواهرسازی، عکاسی و دیگر رشته‌های تخصصی ارائه می‌دهند.

اگر نمی‌دانید که اختصاصا به چه حوزه‌ای علاقه‌مندید، فضای مجازی امکان جست‌وجو، مطالعه و عضویت در گروه‌های مختلف را برایتان فراهم می‌کند و به این‌ ترتیب، تصمیم‌گیری راحت‌تری خواهید داشت.

مخاطبان اجتماعی جذب کنید

وجود رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند با تبلیغات رایگان شهرت خود را گسترش دهند و سطح استقبال مخاطبشان را محک بزنند. در سال ۲۰۱۱ یک مادر خانه‌دار با نام بیانکا بن، کیک‌های خلاقانه‌ای را که برای کودکانش پخته بود، در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و آن‌چنان از این محصولات استقبال شد که برای پخت کیک به او سفارش دادند. بعدها این کسب‌وکار با برند «Cake Pop Princess» شناخته شد و او در یک شرکت استخدام شد و تدارکات و پذیرایی مراسم‌های عروسی‌ و مناسبات سازمانی را به عهده گرفت.

به جامعه‌ی هدفتان بپیوندید

هر کسب‌وکار یک جامعه‌ی هدف دارد که در آن جامعه، افرادی پیشرو و تأثیرگذار حضور دارند. نظر و عمل این افراد اغلب بر جامعه‌ی هدف نافذ است و لازم است که ما آن‌ها را شناسایی و به سمت خود جذب کنیم تا بتوانند افراد دیگری را نیز با خود همراه کنند. به‌راحتی می‌توانید مخاطبانتان را پیدا کنید و در محیطی که حرفه‌ی شما خواهان دارد، به معرفی خود بپردازید.

علاقه‌مندان حوزه‌ی تزئینات و ایده‌پردازی اغلب در نرم‌افزار پینترست، عاشقان حوزه‌ی عکاسی در سرویس اینستاگرام و افرادی که به دنبال محیطی دوستانه برای تبادل نظر هستند در فیسبوک عضو می‌شوند. پس شما هم با شناخت مخاطبتان، رسانه‌ی مناسب را برگزینید.

ارزیابی

خدماتتان را ارزیابی کنید

حضور در شبکه‌های اجتماعی شما را در ارتباط نزدیکی با مشتریانتان قرار می‌دهد و در جریان این ارتباط شما بازخورد مخاطب‌ را بررسی می‌کنید و در ادامه‌ی راه بهتر تصمیم می‌گیرید. به‌علاوه افرادی را می‌یابید که می‌توانند همراه و همکار شما باشند و به شما در مسیر کسب‌وکارتان یاری برسانند. اریک ری مؤسس شرکت Podium (برنامه‌ای برای تعامل با مشتری و نظرسنجی در مورد یک کسب‌وکار) اولین همکاران، مربیان و کارکنان خود را از طریق فضای مجازی پیدا کرد.

استراتژی داشته باشید

شاید افرادی که کسب‌وکار موفقی دارند، خوش‌شانس نامیده شوند، اما درواقع آن‌ها استراتژی و برنامه‌های خوبی برای پیشرفتشان داشته‌اند. برای داشتن یک شغل رو‌ به رشد، لازم است شما هم استراتژی‌های تبلیغات و فروش را یاد بگیرید. گزینه‌هایی مانند فروش مستقیم یا آنلاین را مورد بررسی قرار دهید و اصول جذب مشتری را فرابگیرید. با وجود اینترنت، امکانات بسیاری برای تبلیغات بدون هزینه در اختیار شما است.

برای رسیدن به اهدافتان به تلاش و صبوری احتیاج دارید. کار روزانه‌تان را ترک نکنید تا بتوانید در بازار رقابتی جایگاه خود را بیابید و ارتباطتان با مخاطب حفظ شود و توسعه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات