آموزش ریست کردن ماشن لباسشویی ال جی، سامسونگ و سایر برندها

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ریست کردن انواع ماشین لباسشویی
در این مقاله از زومیت قصد داریم نحوه ریست کردن ماشن لباسشویی ال جی سامسونگ و سایر برندها را مورد بررسی قرار دهیم.
تبلیغات

ممکن است روزی با کد خطا یا مشکلی در عملکرد ماشین لباسشویی خود مواجه شوید، این اتفاق اصلاً نگران‌کننده نیست و گاهی فقط با ریست کردن دستگاه می‌توانید حالت اولیه لباسشویی را بازگردانید. بیشتر ماشین لباسشویی‌های جدید دارای یک دکمه ریست هستند که می‌توانید پس از ظاهر شدن کدهای خطا روی صفحه یا وجود خطا در عملکرد دستگاه آن را فشار دهید و لباسشویی را راه‌اندازی مجدد یا به اصطلاح ری‌استارت کنید.

در مجموع ریست کردن باعث می‌شود که تنظیمات لباسشویی به حالت پیش فرض اولیه باز گردد و خطاها و معایب کوچک دستگاه از بین برود. ریست کردن زمانی مشکلات را حل می‌کند که ایراد جدی سخت‌افزاری به‌وجود نیامده باشد؛ اما در‌غیراین‌صورت، ری‌استارت کردن نمی‌تواند عیب‌های جدی قطعات را برطرف کند.

نکته: اگر ماشین لباسشویی را چند بار ریست کردید و مشکل همچنان ادامه داشت به احتمال زیاد یکی از قطعات داخل ماشین خراب شده است و به تعمیر یا تعویض احتیاج دارد.

ریست کردن ماشین لباسشویی

ریست کردن ماشین لباسشویی چه مشکلی را برطرف می‌کند؟

نوسانات برقی، یکنواخت نبودن وزن بار داخل مخزن شست‌وشو و قطع شدن برق همگی باعث ایجاد خطا در لباسشویی می‌شوند و معمولاً مشکلات ناشی از این مسائل با ریست کردن برطرف خواهند شد. برای مثال اگر در وسط یک چرخه شست‌وشو برق قطع و بعد از چند دقیقه وصل شود احتمالاً برنامه ادامه پیدا نمی‌کند و دستگاه باید ریست شود.

برخی از ماشین لباسشویی‌های جدید دارای قابلیتی هستند که بعد از متصل شدن برق دستگاه به ادامه کار خود می‌پردازند، اما اگر ماشین لباسشویی شما این قابلیت را ندارد ریست کردن می‌تواند مشکلات مربوطه را حل کند.

اگر ریست کردن مشکل را حل نکرد با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا به عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد. همان‌طور که قبلاً گفته شد نحوه‌ی ریست کردن ماشین‌های لباسشویی با همدیگر تفاوت دارد. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه انواع ماشین لباسشویی را ریست کنید و مشکل به‌وجود آمده را حل کنید. با دانستن معنی کلمات روی ماشین لباسشویی می‌توانید به راحتی به کم و کیف لباسشویی خود آشنا شوید.

چگونه ماشین لباسشویی را ریست کنیم؟

ریست کردن بعضی از ماشین‌های لباسشویی تنها با فشردن دکمه و روش‌های دستی انجام می‌شود. اگر ماشین لباسشویی شما دکمه ریست ندارد باید به روش دستی آن را ریست کنید، یعنی فقط دستگاه را از برق بکشید و بعد از مدتی مجدداً آن‌ را متصل کنید.

در دفترچه راهنمای لباسشویی شما نوشته شده است که چه مدت باید صبر کنید تا دستگاه ریست شود. این مدت زمان در ماشین لباسشویی‌های مختلف بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه متغیر است.

در زمان ریست کردن ماشین لباسشویی دقت کنید که دستگیره کنترل یا ولوم دستگاه روی حالت final spin قرار نگرفته باشد. در‌صورتی‌که لباسشویی شما دارای دکمه‌هایی برای تنظیم و انتخاب برنامه است دقت کنید که دستگاه روی هر‌حالتی به غیر از حالت spin تنظیم شده باشد. همچنین با دانستن اینکه چگونه زمان ماشین لباسشویی را تنظیم کنیم می‌توانید تا حد زیادی به چنین نکاتی آگاه شوید.

بعد از این‌که مطمئن شدید شیر آب باز است و لباسشویی می‌تواند کار کند، اکنون بعد از ۳۰ الی ۶۰ ثانیه لباسشویی را مجدداً به برق وصل کنید و دکمه شروع به کار را فشار دهید تا مطمئن شوید دستگاه خوب کار می‌کند و کد خطا از بین رفته است.

نکته: در بعضی از ماشین‌های لباسشویی بعد از متصل کردن دستگاه به برق لازم است که درب آن ۶ بار باز و بسته شود تا موتور ریست شود.

ریست کردن ماشین لباسشویی سامسونگ

نحوه ریست لباسشویی سامسونگ

زمانی‌که ماشین لباسشویی سامسونگ در وسط شست‌وشو متوقف یا به‌صورت ناگهانی خاموش شد یا کد خطا روی صفحه‌نمایش ظاهر و به‌دلیل قطع برق، دستگاه کار خود را ادامه نداد، می‌توانید مشکل لباسشویی را از طریق ریست کردن حل کنید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دستگاه‌های دارای دکمه ریست را می‌توان به راحتی با فشردن یک دکمه، راه‌اندازی مجدد کرد. دکمه‌ی مذکور با نام «Restart» روی دستگاه تعبیه شده است. برای ریست کردن ماشین‌های لباسشویی سامسونگ که دکمه ریست ندارند لازم است دستگاه را از برق بکشید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید (با مطالعه دفترچه راهنمای مخصوص زمان دقیق را پیدا کنید).

نکته: دقت کنید که در زمان ریست کردن دستگیره چرخنده‌ای که با آن برنامه‌های شست‌وشو را انتخاب می‌کنید، روی حالت final spin نباشد.

نحوه ریست لباسشویی ال جی

زمانی‌ که کد خطا در لباسشویی ال جی دیده می‌شود، چرخه شست‌وشو متوقف و لباسشویی آبگیری نمی‌کند. هنگام برخورد با مشکلات این چنینی می‌توانید ماشین لباسشویی ال جی خود را ریست کنید.

برای ریست کردن لباسشویی ال جی می‌توانید از دکمه «Restart» روی دستگاه استفاده کنید؛ اما اگر این دکمه روی ماشین لباسشویی وجود نداشت، باید روش دیگری را امتحان کنید. ابتدا باید دکمه پاور را فشار دهید و لباسشویی را خاموش کنید. سپس، دو شاخه دستگاه را از پریز بکشید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید. در ادامه دکمه استارت را فشار دهید و به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه‌دارید و رها کنید. بعد از آن، دو شاخه را به برق وصل کنید، لباسشویی را روشن و با انتخاب یک برنامه‌ی شست‌وشو عملکرد ماشین لباسشویی را تست کنید.

اگر ریست کردن نتوانست مشکل ماشین لباسشویی ال جی را برطرف کند با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا دستگاه را عیب‌یابی و تعمیر کند.

در‌صورتی‌که ریست کردن ماشین لباسشویی نتواند متوقف شدن چرخه شست‌و‌شو، آبگیری یا کدهای خطا را از بین ببرد، این احتمال وجود دارد که سوئیچ در لباسشویی یا تایمر دچار مشکل شده باشند. با دانستن نکاتی درباره علت قطع نشدن آبگیری در ماشین لباسشویی می‌توانید به سایر مشکلات مربوطه پی‌ببرید.

سوئیچ دَر قطعه‌ای حفاظتی است که به ماشین لباسشویی هنگام باز بودن دَر، اجازه فعالیت نمی‌دهد. خراب شدن سوئیچ یادشده می‌تواند باعث متوقف شدن فعالیت لباسشویی شود. برای این که قطعات مختلف ماشین لباسشویی بررسی و در‌صورت نیاز تعویض شوند به تعمیرکاران ماهر ماشین لباسشویی احتیاج دارید.

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی

نحوه ریست کردن لباسشویی بوش

روش کامل ریست لباسشویی بوش در مدل‌هایی که دکمه‌ Reset جداگانه دارند، به این ترتیب است:

  • ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  • دکمه‌ Cotton را بزنید.
  • ماشین لباسشویی‌ را روشن کنید.
  • دکمه Temp یا Speed Spin را فوراً پس از روشن کردن دستگاه بفشارید.
  • دکمه Level Water یا Function را فشار دهید.
  • پس از نمایش T01 روی صفحه، و سپس نمایش T02، دکمه Start را نیز بی درنگ فشار دهید.
  • با نمایشELT، دکمه Reset را بزنید.
  • اکنون 5 ثانیه دکمه Temp را نگه دارید تا هشدار نشان داده شده از بین برود.
  • اکنون کد EOD نمایش داده خواهد شد.

احتمالاً مشکل ماشین لباسشویی بوش با طی کردن همین چند گام ساده حل می‌شود. اما گه‌گاه پیش می‌آید که دکمه‌ی ریست عمل نکند. در این حالت شاید مشکل از جای دیگر و به‌دلیل وجود نقصی در سوئیچ دَر یا تایمر دستگاه باشد. در مشکلات این چنینی تنها می‌توان با تعمیر یا عوض کردن قطعات در مراکز تخصصی و معتبر تعمیر لوازم خانگی بوش، نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

اگر هنگام خرید ماشین لباسشویی بوش، با توجه به بودجه و نیاز خود دستگاهی را تهیه کردید که دکمه ریست ندارد، جای هیچگونه نگرانی نیست. در مدل‌هایی که در طراحی‌ خود دکمه‌ Reset ندارند نیز با انجام چند کار ساده می‌توانید به بازتنظیم لباسشویی خود بپردازید.

برای ریست کردن در این مدل‌ها باید:

  • در آغاز دکمه «Start/Pause» را بزنید.
  • انتخابگر را روی حالت «Off» قرار دهید.
  • انتخابگر را روی چرخه شستشوی تازه‌ای بگذارید.
  • با انجام این عمل نوری چشمک‌زن خواهید دید.
  • برای آغاز چرخه، دکمه «Start/Pause» را فشار دهید.
  • همچنین می‌توانید لباسشویی را به‌طور کامل خاموش و از برق بکشید.
  • سپس ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صبر کنید.
  • در نهایت لباسشویی را مجدداً روشن کنید.

نکته: اگر ماشین لباسشویی شما دارای مشکلی بنیادی نباشد با انجام همین کارهای ساده، مشکل حل خواهد شد.

ریست کردن ماشین لباسشویی بوش

ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا

برای ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا کافی است که دکمه start یا power را به مدت ۱۰ ثانیه نگه‌دارید. بعد از ۱۰ ثانیه خیلی راحت ریست انجام می‌شود. اگر دستگاه لباسشویی شما قدیمی است و این دکمه در آن تعبیه نشده، فقط کافی است که لباسشویی را از برق بکشید و مجدداً آن را راه‌اندازی کنید که در چنین حالتی ریست انجام می‌شود.

البته روش‌های دیگری نیز برای انجام این کار وجود دارد. در اکثر لباسشویی‌های مدرن اسنوا دکمه جداگانه‌ای برای ریست یا reset تعبیه شده است که آن را روی پنل نمایشگر می‌بینید. کافی است که به مدت ۳ یا ۵ ثانیه روی این دکمه انگشت خودتان را نگهدارید تا به‌طور کامل ریست صورت بگیرد.

گاهی اوقات متوجه می‌شوید که بعضی از لباسشویی‌های اسنوا دکمه ریست را ندارند که قطعاً در چنین مواقعی می‌توانید از روش قبل استفاده کنید یا این‌که لباسشویی را از برق بکشید، بین ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر و بعد مجدداً آن را به برق بزنید و دستگاه را روشن کنید و بعد یک برنامه شست‌وشو (به غیر از آبگیری و spin) را به اجرا در بیاورید. در چنین حالتی دستگاه شما درست می‌شود اما اگر متوجه شدید که بازهم کد ارور روی صفحه نمایشگر وجود دارد، حتماً از تکنسین‌های مجاز کمک بگیرید.

ریست کردن ماشین لباسشویی 1

جمع‌بندی

گاهی‌اوقات با‌ وجود استفاده دقیق و اصولی که از لباسشویی دارید‌ باز هم متوجه می‌شوید که دستگاه روشن نمی‌شود و پروسه شروع به کار در آن اتفاق نمی‌افتد. در‌چنین حالتی برای اینکه دوباره بتوانید تنظیمات مجدد را انجام دهید، نیاز به ریست پیدا می‌کنید. این موضوع ربطی به برند ندارد و درمورد برندهای معتبر اتفاق می‌افتد. در این مقاله از زومیت در مورد نحوه‌ی ریست کردن ماشین لباسشویی اسنوا، ال جی، سامسونگ و بوش، نکاتی را بررسی کردیم. اگر مشکل دستگاه با ریست حل نشد حتماً جهت عیب‌یابی دستگاه از تکنسین‌های مجاز کمک بگیرید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات