انویدیا پشتیبانی از پردازنده گرافیکی مجازی را گسترش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا به‌روزرسانی مهمی برای نرم‌افزارهای خود ارائه کرد که خصوصا در بخش مجازی‌سازی، قابلیت‌های زیادی را برای دورکاری بهتر دراختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.
تبلیغات

انویدیا نسخه‌ی جدیدی از نرم‌افزار پردازنده‌ی گرافیکی مجازی خود را منتشر کرد. آن‌ها همچنین اطلاعات جدیدی از شرکای تجاری خود در حوزه‌ی مجازی‌سازی دراختیار رسانه‌‌ها قرار دادند. این به‌روزرسانی‌ها و اخبار، بیش از همه برای کاربران حرفه‌ای مناسب هستند که روز‌به‌روز سبک فعالیت خود را به دورکاری بیشتر افزایش می‌دهند. نرم‌افزار بهبودیافته‌ی تیم سبز، علاوه بر کمک به کاربران نهایی، مدیران IT را هم مدنظر دارد. در مجموع، با استفاده از قابلیت‌های جدید می‌توان دورکاری و بهره‌مندی مجازی از پردازش گرافیکی را بهبود داد و حتی قابلیت‌های واقعیت مجازی نیز با کارایی بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌گیرند. با تکیه بر همین قابلیت‌ها می‌توان وظایف طراحی به کمک کامپیوتر را هم با کیفیت و دقت بیشتری انجام داد.

قابلیت‌های جدید خصوصا در کاربردهای مجازی‌سازی و استریم محتوای VR و AR کاربرد دارند

جدیدترین نسخه‌ی vGPU از انویدیا، اهمیت زیادی در کاربردهای مرتبط با واقعیت مجازی دارد. چنین کاربردهایی قبلا به آسانی وارد مراحل و رویکردهای مجازی‌سازی نمی‌شدند. به‌روزرسانی اخیر، پشتیبانی از VSync را تا ۱۲۰ هرتز به ابزار انویدیا اضافه می‌کند و رزولوشن تحت پشتیبانی را هم به 4K می‌رساند. درنهایت، تجربه‌ی کاربری روان‌تری را در CloudXR شاهد خواهیم بود. CloudXR پلتفرم اختصاصی انویدیا برای استریم کردن محتوای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده به کمک اتصال وای‌فای یا 5G است. انویدیا می‌گوید قابلیت‌های جدید باعث می‌شوند تا بیش‌ازپیش از واقعیت افزوده در محیط‌هایی همچون طراحی محصول یا معماری یا آموزش تعاملی استفاده شود. به‌روزرسانی انویدیا درحالی منتشر شد که شرکای تجاری همچون VMware و اریکسون مشغول توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مبتنی بر واقعیت مجازی برای استفاده در شبکه‌های 5G هستند.

به‌روزرسانی جدید انویدیا می‌تواند در افزایش تعامل در کاربردهایی همچون طراحی به کمک کامپیوتر تأثیر داشته باشد. در چنین وظایفی برخی اوقات به رندر زنده و واقعی طراحی‌ها نیاز خواهد بود. با بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید، قطعا تجریه‌ی کاربری در ابزار اختصاصی جدید تیم سبز یعنی Omniverse AEC Experience هم بهبود پیدا می‌کند. این ابزار برای کاربران و متخصصان حرفه‌ای در حوزه‌های معماری، مهندسی و ساخت‌وساز، کارایی بسیار زیادی دارد.

Nvidia vGPU

آن هت، از مدیران انویدیا در مصاحبه‌ای پیرامون به‌روزرسانی‌های جدید گفت: «ما می‌خواهیم کاربرانی که از خانه کار می‌کنند و تجربه‌ی عالی همکاری را قبلا حس کرده‌اند، همان تجربه را در محیط کاری جدید و در خانه هم داشته باشند». انویدیا اعتقاد دارد بحران ویروس کرونا و دورکاری اجباری حاصل از آن، بسیاری از مشتریان محصولات گرافیکی را با نیازهای جدید روبه‌رو کرده است. آن‌ها اکنون به گزینه‌های بیشتری برای مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی نیاز دارند. هت می‌گوید در ماه‌های جاری استفاده از قابلیت‌ مجازی‌سازی انویدیا افزایش قابل‌توجهی دارد. به‌عنوان مثال، یکی از مشتریان انویدیا در همین دوره از آزمایش ابزار مجازی‌سازی شرکت، وارد فاز خرید نهایی و به‌‌کارگیری کامل ابزارها شد. فناوری مذکور، همچنین در حوزه‌های ساخت‌و‌تولید و خودرو نیز افزایش تمایل بالایی را تجربه می‌کند. نیروهای انسانی فعال در حوزه‌های فناوری نیز به‌مرور به ابزار vGPU علاقه‌مند می‌شوند و به‌دنبال پیاده‌سازی میز کارهای مجازی مبتنی بر پردازنده‌ی گرافیکی هستند.

انویدیا قابلیت‌های جدیدی vGPU را برای مدیران IT سازمانی و ارائه‌دهنده‌های خدمات ابری نیز توسعه می‌دهد. از قابلیت‌های جدید برای این دسته از مشتریان می‌توان به پشتیبانی از نسخه‌های گوناگون در تعامل دو سیستم اشاره کرد. به بیان دیگر، از این پس می‌توان از نرم‌افزارهای vGPU در نسخه‌های متفاوت، در سیستم اصلی و میهمان استفاده کرد. ابزار جدید باعث می‌شود تا سازمان‌ها امکان استفاده از ابزار مجازی‌سازی را در سطح گسترده‌تری پیدا کنند.

از تغییرهای مهم دیگر بر اثر به‌روزرسانی جدید انویدیا می‌توان به بهبود پشتیبانی سازمانی اشاره کرد. آن‌ها در همکاری با SUSE در بخش Linux Enterprise Server، مجازی‌سازی پردازنده‌ی گرافیکی را برای کاربردهای هوش مصنوعی و علوم داده عرضه می‌کنند. درنتیجه سازمان‌ها و ارائه‌دهنده‌های خدمات ابری، گزینه‌های بیشتری برای پشتیبانی از پردازنده‌ی گرافیکی در ساختار خود پیدا خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات