مایکروسافت تیمز برای کاربران عادی هم در دسترس قرار گرفت

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت تصمیم دارد تا کاربران عادی را به سرویس تیمز جذب کند و آن را به‌عنوان سرویسی فراتر از یک اپلیکیشن چت، ارائه دهد.
تبلیغات

مایکروسافت نسخه‌ی کاربری شخصی تیمز را به‌صورت پیش‌نمایش عرضه کرد. حرکت جدید ردموندی‌ها در مسیر تمرکز هرچه بیشتر روی مصرف‌کننده انجام می‌شود. آن‌ها تصمیم دارند تا پس از دوره‌ای طولانی که به‌نوعی مصرف‌کننده‌ی عادی را از برنامه‌های خود دور کرده بودند، مجددا توسعه‌ی سرویس با تمرکز بر آن‌ها را به دستور کار خود اضافه کنند. حرکت جدید شامل بازطراحی تیمز یا عرضه‌ی نسخه‌ای مجزا نخواهد بود. به‌‌علاوه شرکت تصمیم ندارد تا با سرویس‌های همچون iMessage یا فیسبوک مسنجر و واتساپ و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر رقابت مستقیم داشته باشند. ردموندی‌ها تنها می‌خواهند اپلیکیشن مایکروسافت تیمز را با قابلیت‌های جذاب دردسترس دسته‌ای از کاربران عادی قرار دهند که شاید به‌دنبال قابلیت‌هایی فراتر از چت کردن باشند.

نسخه‌ی شخصی مایکروساف تیمز اکنون به‌صورت پیش‌نمایش دردسترس کاربران اندروید و iOS قرار دارد و امکاناتی همچون پیام‌رسانی متنی و تماس‌های صوتی را ارائه می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به اشتراک‌گذاری فهرست، سند، تقویم و موقعیت اشاره کرد. همچنین یک میز کار حرفه‌ای برای مدیریت رویدادها، موقعیت‌ها، وظایف و تصاویری وجود دارد که اعضای هر گروه، با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. مایکروسافت تلاش می‌کند تا بهترین قابلیت‌های تیمز از محیط کاری را به نسخه‌ی شخصی اضافه کند تا شاید کاربری در تعامل‌های شخصی، از آن‌ها بهره‌مند شود.

تیمز قابلیت‌هایی فراتر از پیام‌رسانی و تماس ویدیویی را به مصرف‌‌کننده عرضه می‌کند

مایکروسافت عرضه‌ی نسخه‌ی شخصی از تیمز را به‌عنوان ارائه‌ی یک سرویس دیگر در دسته‌بندی پیام‌رسان‌ها در نظر ندارد. به بیان دیگر آن‌ها می‌‌خواهند ابزاری دراختیار گروه‌های کاربری قرار دهند که کاربردهای متنوع‌تری نیز همچون برنا‌مه‌ریزی تفریح با دوستان یا فعالیت‌های خانوادگی را هم دارد. لیات بن‌زور، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در پروژه‌ی Modern Life درباره‌ی برنامه‌ی جدید می‌گوید: «اگر شما تنها به‌دنبال چت کردن با یک مخاطب هستید، گزینه‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که با کیفیت بالایی، خدمات پیام‌رسانی را ارائه می‌کنند. مایکروسافت تیمز برای افرادی که رویدادهای گروهی متعددی را مدیریت می‌کنند، کارایی زیادی خواهد داشت. انواع افراد از مادران شاغل، گروه‌های دوستی، طرفداران یک موضوع یا باشگاه خاص،‌ فعالان اجتماعی و گروه‌های مشابه، از قابلیت‌های متنوع تیمز بهره‌مند خواهند شد».

مایکروسافت تیمز / Microsoft Teams

به‌روزرسانی‌های آتی مایکروسافت تیمز به کاربران امکان می‌دهد تا با یک حساب کاربری شخصی نیز از اپلیکیشن‌ها استفاده کنند. کاربر از این به بعد می‌تواند به‌راحتی بین حساب‌های کاربری شخصی و کاری جابه‌جا شود و همچنین از اتصال به اپلیکیشن‌های محبوب و پرکاربرد آفیس مانند ورد و اکسل و پاورپوینت بهره ببرد.

مایکروسافت قابلیتی به‌نام Safe را برای کاربری شخصی از تیمز ارائه خواهد کرد. این قابلیت به گروه‌ها امکان می‌دهد تا اطلاعاتی همچون رمز وای‌فای خانگی یا اطلاعات حساب‌های اشتراکی مانند نتفلیکس را با بهره‌مندی از تأیید اعتبار دو مرحله‌ای و رمزنگاری نقطه به نقطه ازطریق تیمز با هم به اشتراک بگذارند. این قابلیت قبلا در وان‌درایو به‌نام Personal Vault دیده شده بود.

مدیران مایکروسافت درباره‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی شخصی از تیم تأکید می‌کنند که این برنامه به‌معنای کنار گذاشتن اسکایپ نیست و آن‌ها باز هم به توسعه و پشتیبانی از اسکایپ ادامه می‌دهند. آن‌ها می‌گویند اکنون صدها میلیون کاربر در سرتاسر جهان از اسکایپ برای کاربردهایی همچون تماس صوتی و تصویری و پیام‌رسانی استفاده می‌کنند. درمقابل، تیمز نوعی ابزار تکامل‌یافته محسوب می‌شود که امکاناتی فراتر از یک پیام‌رسان متنی یا ویدیویی را ارائه می‌کند. درنهایت اسکایپ با کاربری‌های ساده‌ی خود، هنوز به حیات ادامه خواهد داد.

با وجود اعلام نظر مدیران مایکروسافت، ظاهرا تمرکز بیشتر توسعه‌دهنده‌های شرکت برای قابلیت‌های ارتباطی روی تیمز و نه اسکایپ، معطوف خواهد بود. درمقابل، اسکایپ اگرچه با ادعای اپلیکیشنی کامل برای کاربردهای تماس ویدیوی مطرح شد، اما در سال‌های اخیر رقابت را به بازیگران تازه‌نفسی همچون زوم واگذار کرد.

مایکروسافت می‌گوید از حدود یک سال پیش و حتی قبل‌تر، توسعه‌ی نسخه‌ی شخصی تیمز را در برنامه داشته است. درواقع عرضه‌ی آن را نمی‌توان نتیجه‌ی رقابت شدیدی دانست که اخیرا غول‌های فناوری علیه زوم به راه انداخته‌اند. مدیران کمپ ردموند می‌گویند رویکرد به سمت مصرف‌کننده‌ها، قدمی در مسیر احترام به ارزشمندترین دارایی شرکت مایکروسافت محسوب می‌شود.

نسخه‌ی پیش‌نمایش تیمز برای مصرف‌کنند‌ها از امروز برای کاربران iOS و اندروید دردسترس قرار می‌گیرد و به‌مرور در هفته‌های آتی، افراد بیشتری امکان دریافت آن را پیدا خواهند کرد. ردموندی‌ها تصمیم دارند تا ابتدا بسته به بازخوردهای اولیه، قابلیت‌های تیمز شخصی در موبایل را بهبود دهند و تا پایان سال جاری، نسخه‌ی دسکتاپ و وب آن را هم عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات