لاجیتک برچسب‌هایی برای نشان دادن اثر کربنی محصولات روی آن‌ها درج می‌کند

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
لاجیتک تصمیم دارد تا با برچسب‌هایی مخصوص، تأثیر کربنی محصولات متنوع خود را روی بسته‌ی آن‌ها و وب‌سایت رسمی نمایش دهد.
تبلیغات

لاجیتک اعلام کرد برنامه‌ای جدی برای نمایش تأثیر کربنی محصولات پیاده‌‌سازی می‌کند. بخشی از برنامه شامل نصب برچسب‌هایی روی بسته‌بندی محصول می‌شود که تأثیر کربنی آن را به‌خوبی نمایش می‌دهد. همچنین برچسب اطلاع‌رسانی تأثیر کربن محصولات در وب‌سایت رسمی لاجیتک نیز نمایش داده خواهد شد. شرکت در مصاحبه با رسانه‌های فناوری اعلام کرد که تصمیم دارد استفاده از برچسب‌ها را روی تمامی خانواده‌ی محصولات خود تا سال ۲۰۲۵ اجرا کند.

برچسب اثر کربن، مجموع کربن منتشر شده در چرخه‌ی تولید و عمر محصول را نشان می‌دهد

براکن دارل، مدیرعامل لاجیتک در مصاحبه‌‌ای با ورج پیرامون تصمیم جدید شرکتش گفت: «ما اعتقاد داریم همان‌طور که از سال‌ها پیش برچسب اطلاعات کالری روی محصولات غذایی استفاده می‌شود، سطح تأثیر کربن روی محصولات هم به فاکتوری مؤثر در انتخاب مشتریانی تبدیل می‌شود که به این مسئله اهمیت می‌دهند».

عددی که روی برچسب اثر کربنی محصولات دیده می‌شود، مجموع چرخه‌ی عمر کربن آن را نمایش می‌دهد. به بیان دیگر، مقدار کربنی که در کل چرخه‌ی عمر یک محصول از آن منتشر می‌شود، در برچسب نمایش داده خواهد شد. مجموع اثر کربن، شامل کربن تولیدشده در جریان جمع‌آوری مواد اولیه‌ برای ساخت آن، جریان تولید، فرایند توزیع و استفاده‌ی نهایی توسط مصرف‌کنند خواهد بود. برچسب اثر کربنی توسط تیم خود لاجیتک طراحی شده است و در تصویر کاور پست، آن را مشاهده می‌کنید. تصویر زیر نیز نمایی نزدیک‌تر را نشان می‌دهد که جزئیات را به‌خوبی در آن می‌بینید.

برچسب اثر کربن لاجیتک

محاسبه‌ی تأثیر کربن محصولات لاجیتک، در داخل خود شرکت انجام می‌شود، اما شرکای متفرقه‌ای نیز در این فرایند با آن‌ها همکاری می‌کنند. از مهم‌ترین شرکا می‌توان به Natural Capital Partners و iPoint Group اشاره کرد. همچنین یک گروه مستقل نیز برای تأیید سطح کربن محاسبه شده همکاری می‌کند که آن را با استاندارد تأییدیه‌ی DEKRA مقایسه و تأیید خواهد کرد. شرکت همچنین تصمیم دارد تا روش‌های مورد استفاده برای محاسبه‌ی تأثیر کربن محصولات را به‌صورت آنلاین منتشر کند.

برنامه‌های لاجیتک متمرکز بر فعالیت‌های زیست‌محیطی و پایداری محیط‌زیست، محدود به استفاده از برچسب اثر کربن نیستند. آن‌ها از ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ برنامه‌های دیگری را نیز شروع کردند. از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به حذف کامل اثر کربن از محصولات خانواده‌ی گیمینگ اشاره کرد. به بیان دیگر، مقدار کربنی که آن دسته از محصولات لاجیتک منتشر می‌کردند، بسیار کاهش یافت و مقدار باقی‌مانده نیز با رویکردهای محیط زیستی دیگر جبران شد. مدیران شرکت ادعا می‌کنند که تمامی برنامه‌های متمرکز بر حفاظت از محیط‌زیست در لاجیتک، به‌صورت داخلی مدیریت شد‌ه‌اند و انگیزه‌ای از داخل، آن‌ها را به تحرک وا داشته است. دارل می‌گوید از چندی پیش او و مدیران دیگر به‌خاطر نگرانی از گرمایش کره‌ی زمین و دیگر چالش‌های زیست‌محیطی به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت در مسیر حفاظت از محیط‌زیست دیگر تنها کار پسندیده‌ای محسوب نمی‌شود و یک وظیفه در شرکت به شمار می‌رود. او درنهایت می‌گوید: «ما یک شرکت کوچک تولیدکننده‌ی ماوس هستیم، اما می‌توانیم کار کمی انجام دهیم و به اندازه‌ی خود، تفاوت ایجاد کنیم».

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات