افزایش ۱۳/۶ درصدی درآمد لاجیتک با رشد فزاینده فعالیت دورکاری

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت لاجیتک توانسته در زمان شیوع بیماری کرونا به رشد درآمد خود از فروش لوازم جانبی کامپیوتر و همچنین تجهیزات برگزاری ویدئو کنفرانس کمک کند.
تبلیغات

لاجیتک در کنفرانس گزارش مالی خود به سهام‌داران گفت که درآمد این شرکت در دوران شیوع بیماری کرونا با رشد ۱۳/۶ درصدی همراه بوده است و دلیل چنین اتفاق مهمی نیز افزایش تعداد کارکنان کسب‌وکارهایی است که به‌صورت دورکاری از خانه به فعالیت‌هایشان ادامه می‌دهند.

شرکت لاجیتک در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید لوازم جانبی کامپیوتر مانند وب‌کم، صفحه‌کلید یا کیبورد، ماوس و همچنین تجهیزات مناسب برای ویدئو کنفرانس اشاره کرد. مقامات لاجیتک گفته‌اند که درآمد این شرکت در سه‌ماهه چهارم مالی به ۷۰۹/۲ میلیون دلار رسیده است که نسبت به درآمد کسب‌شده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته به مبلغ ۶۲۴/۳ میلیون دلار رشد مطلوبی محسوب می‌شود.

مقامات لاجیتک در ارائه گزارش خود ادامه دادند که حاشیه درآمد عملیاتی در سه‌ماهه چهارم که در انتهای ماه مارس به پایان رسید با رشد ۲۳/۳ درصدی همراه بوده است و به مبلغی بالغ بر ۷۹ میلیون دلار می‌رسد. در ادامه گفته شده که درآمد سالانه لاجیتک با رشد ۶/۷ درصدی همراه بوده است و توانسته انتظارات سال مالی ۲۰۲۰ این شرکت را برآورده سازد.

مقامات شرکت لاجیتک در چشم‌انداز سال مالی ۲۰۲۰ انتظار داشتند به حاشیه درآمد عملیاتی بین ۳۶۵ تا ۳۷۵ میلیون دلار برسند؛ اما حاشیه درآمد عملیاتی این شرکت فراتر از حد انتظارات لاجیتک بوده است و به رقم ۳۸۷ میلیون دلار می‌رسد. لاجیتک انتظارات خود از درآمد سالیانه را در ماه مارس کاهش داد؛ دلیل چنین تصمیمی نیز مواجه شدن با کمبود قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات به‌علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارخانجات بود. براکن دارل، مدیرعامل لاجیتک در این زمینه می‌گوید:

برگزاری ویدئو کنفرانس، دورکاری، تولید و استریم محتوا و گیمینگ درواقع ترندهایی هستند که به بازار کسب‌و‌کار ما رونق می‌دهند. شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تأثیری روی روندهای کسب‌و‌کار ما نگذاشته است؛ بلکه باعث افزایش تقاضا شده است.

درنهایت، گزارش مالی لاجیتک با ارائه چشم‌انداز مالی این شرکت در سال مالی ۲۰۲۱ پایان می‌یابد. این سازنده لوازم جانبی انتظار دارد که حاشیه سود عملیاتی خود را تا پایان ماه مارس ۲۰۲۱ به مبلغی بین ۳۸۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات