ویرایش تصاویر پرتره در فتوشاپ با قابلیت جدید انتخاب سوژه با هوش مصنوعی

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن‌‌های Creative Cloud ادوبی همچون فتوشاپ منتشر شد که قابلیت‌های کاربردی متعددی را به آن‌ها اضافه می‌کند.
تبلیغات

ادوبی به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن‌های Creative Cloud را منتشر کرد که علاوه بر قابلیت‌های اشتراک‌گذاری پیشرفته‌تر و آسان‌تر، استفاده از هوش مصنوعی را نیز در آن‌ها افزایش می‌دهد. اکنون که بسیاری از کاربران دسته‌ی تولید محتوا و خلاقیت، به‌صورت دورکاری فعال هستند، ابزارهای اشتراک‌گذاری پروژه بیش از همه در دستور کار توسعه‌دهنده‌های ادوبی قرار گرفته‌اند. ازطرفی ابزارهای فعالیت روزمره هم به‌روزرسانی دریافت کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی برای انتخاب سوژه در عکس‌های پرتره اشاره کرد.

نسخه‌ی دسکتاپ فتوشاپ، به‌روزرسانی و بهبودهای قابل‌توجهی خصوصا در بخش ابزار انتخاب سوژه (Select Subject) دریافت کرد. ابزار جدید به‌نام Select Subject Portrait به کاربر امکان می‌دهد تا افراد را آسان‌تر از گذشته از پس‌زمینه جدا کنند. حتی در برخی موارد که به‌خاطر بلند بودن موی سوژه، جدا کردن از پس‌زمینه دشوار می‌شود، ابزار جدید فتوشاپ عملکردی عالی دارد. قابلیت جدید، از Sensei AI شرکت ادوبی بهره می‌برد که سهم عمده‌ی کارهای سنگین انتخاب سوژه را برعهده می‌گیرد. پیش از این، قابلیت انتخاب سوژه، خروجی‌های ظریفی نداشت؛ اما ادوبی ادعا می‌کند که ابزار بهینه‌سازی شده، پیش از انتخاب سوژه، بیش از گذشته از قدرت پردازشی هوش مصنوعی استفاده می‌کند. یکی از اهداف اصلی پیاده‌سازی سرویس جدید، انتخاب بهتر مو در سوژه‌های عکاسی پرتره بود. در مجموع، با استفاده از ابزار بهینه‌سازی شده‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی، چندین دقیقه یا حتی چند ساعت در کار طراحان صرفه‌جویی می‌شود.

استفاده از هوش مصنوعی صرفه‌جویی زیادی را در زمان انجام ویرایش به‌همراه دارد

ادوبی در اپلیکیشن لایت‌روم نیز به‌روزرسانی‌هایی ارائه کرد که بیشتر روی ارتباط و تعامل گروهی متمرکز هستند. ادوبی می‌گوید امکان اشتراک‌گذاری و اطلاع‌رسانی پیرامون تمامی مراحل جریان کاری در لایت‌روم فراهم شده است. قابلیت جدید Share Edits به لایت‌روم می‌گوید که نسخه‌ی اصلی تصویر و محصول نهایی را به‌هرماه تمامی تغییراتی که در مسیر انجام داده‌اید، ذخیره کند. دیگران با دریافت فایل جدید نه‌تنها امکان مشاهده‌ی فرایند ویرایش را دارند، بلکه می‌توانند آن را به‌عنوان فایل پیش‌فری برای کار خود ذخیره کنند. درحال‌حاضر این قابلیت تنها برای نسخه‌های ویندوز و مک لایت‌روم در دسترس قرار دارد.

انتخاب سوژه هوش مصنوعی فتوشاپ

لایت‌روم قابلیت جدید دیگری به‌نام Local Hue هم دریافت کرد که امکان ایجاد تغییرهای بسیار جزئی را در مواردی همچون رنگ پوست ایجاد می‌کند و تغییری در کل تصویر به‌همراه ندارد. ابزار مذکور، در اپلیکیشن‌های Adobe Camera Raw, Lightroom Classic و لایت‌روم در مک، ویندوز، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. همچنین گزینه‌ی جدیدی به‌نام Versions وجود دارد که امکان ایجاد تغییرهای گوناگون را در یک فایل مشترک فراهم می‌کند. درنهایت، هر نسخه‌ای که مورد پسند کاربر باشد، ذخیره می‌شود. قابلیت مذکور در لایت‌روم نسخه‌ی ویندوز، مک، اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. تغییر دیگر لایت‌روم، به کاربران اپلیکیشن در آیپد امکان می‌دهد تا تصاویر را به‌صورت مستقیم به فتوشاپ آیپد ارسال کنند تا گزینه‌های ویرایش بیشتری داشته باشند. درنتیجه به آسانی می‌توانید بدون نیاز به جابه‌جایی از تبلت به دسکتاپ، از قابلیت‌های حرفه‌ای ویرایش و روتوش عکس بهره‌مند شوید. پس از اتمام کار در فتوشاپ، می‌توان تصویر را مجددا به لایت‌روم فرستاد یا به‌عنوان یک تصویر مجزا در سرویس ابری ذخیره کرد.

استریم ادوبی

ادوبی برای برنامه‌های آموزشی و تمرینی نیز طرح‌های جدیدی دارد. آن‌ها محتوای Adobe Live را از پنج به ۱۲ ساعت در روز افزایش دادند. در این برنامه‌ها، هنرمندان خلاق مشهور، آموزش‌ها یا چالش‌هایی را برای جامعه‌ی کاربران ارائه می‌کنند. توسعه‌ی برنامه‌ی آموزشی، شامل اضافه شدن هنرمندان جدیدی از بریتانیا، فرانسه و آلمان نیز می‌شود. به‌هرحال افزایش بازدید از محتوای مذکور در دوران همه‌گیری ویروس کرونا آن‌چنان عجیب نبود، اما همراهی ادوبی با کاربران و ارائه‌ی خدمات بیشتر و بهتر، تصمیمی قابل تحسین محسوب می‌شود. استریم‌های ادوبی لایو در اپلیکیشن موبایلی Creative Cloud ارائه‌ می‌شوند و کاربر از همان‌جا توانایی دسترسی به فایل‌ها، فونت‌ها و اسناد دیگر را دارد.

در بخش استریم، قابلیت جدید دیگری هم ازسوی ادوبی ارائه می‌شود که برای کاربران عادی، جذاب خواهد بود. اپیلیکیشن آیپد Adobe Fresco از این به بعد به همه امکان می‌دهد تا در هنگام کار کردن روی فایل‌های دیجیتالی، یک استریم لایو از جریان کاری خود داشته باشند. ابزار مذکور فعلا در حالت آزمایشی قرار دارد، اما ادوبی می‌گوید در فصل گذشته، بیش از چهار میلیون دقیقه محتوای استریم لایو در سرویس مشاهده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات