گوگل میت به اپلیکیشن جی‌میل در اندروید و iOS اضافه می‌شود

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل تصمیم دارد سرویس مکالمه‌ی ویدیویی را دردسترس کاربران بیشتر قرار دهد و به همین دلیل آن را به نسخه‌ی اندروید و iOS جی‌میل اضافه می‌کند.
تبلیغات

گوگل، سرویس تماس ویدیویی Meet را به اپلیکیشن iOS و اندروید جی‌میل اضافه می‌کند. به‌زودی کاربران موبایلی جی‌میل با یک تب جدید بزرگ به‌نام Meet در اپلیکیشن روبه‌رو می‌شوند. امکان مشاهده‌ی زمان‌بندی جلسه‌های پیش‌رو و شروع یا پیوستن به یک جلسه‌ی ویدیویی موجود، در این تب گنجانده شده است.

برنامه‌ی جدید گوگل، یکی از مراحل مهم آن‌ها برای توسعه‌ی سرویس میت محسوب می‌شود. اهالی مانتین ویو، ماه گذشته سرویس میت را برای تمامی کاربران جی‌میل رایگان کردند. به‌علاوه، امکان برقراری تماس ویدیویی و شروع کردن یک جلسه‌ی ویدیویی میت ازطریق نسخه‌ی وب و دسکتاپ جی‌میل و گوگل کلندر هم به کاربران ارائه شد. به‌روزرسانی جدید، تماس ویدیویی را بسیار آسان‌تر می‌کند، چون ازطریق گوشی هوشمند و بدون نیاز به اپلیکیشن اضافه انجام خواهد شد. گوگل همچنین چندی پیش الگوی طراحی میت را به‌صورت کاشی بازطراحی کرد که سرویس را برای ویدیوکنفرانس، بسیار مناسب می‌کند.

تب Meet در Gmail

کاربرانی که عضو سرویس پولی G Suite نیستند و از نسخه‌ی رایگان میت استفاده می‌کنند، تنها اجازه‌ی برقراری تماس به مدت ۶۰ دقیقه دارند. البته گوگل می‌گوید محدودیت مذکور تا ۳۰ سپتامبر اجرا نمی‌شود. به‌علاوه، کاربرانی که تمایل به مشاهده‌ی تب میت در اپلیکیشن جی‌میل ندارند، می‌توانند آن را از بخش تنظیمات غیرفعال کنند.

گوگل میت هم در ماه‌های گذشته مانند تمامی سرویس‌های ویدئو کنفرانس دیگر، با افزایش قابل‌توجه تعداد کاربران روبه‌رو بود. شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که هر روز، سه میلیون نفر کاربر جدید به اکوسیستم میت افزوده می‌شدند و تعداد افراد حاضر در جلسه‌ها در هر روز از مرز ۱۰۰ میلیون نفر فراتر رفت. زوم هم در ماه آوریل افزایش شدید تعداد کاربران را تجربه کرد که مرز ۳۰۰ میلیون کاربر حاضر در جلسه در یک روز را شکست. دراین‌میان، پلتفرم‌هایی همچون واتساپ، تلگرام و فیسبوک ورک‌پلیس هم تلاش می‌کنند تا سهمی از این بازار رو‌به‌رشد کسب کنند و تصمیم به بهبود قابل‌توجه سرویس‌های تماس تصویری خود دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات