توییتر میزبان قابلیت Reactions می‌شود؟

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر از مدتی پیش در حال آزمایش امکان واکنش‌نشان‌دادن به توییت‌ها ازطریق ایموجی بوده، اما کار روی این قابلیت متوقف شده است.
تبلیغات

توییتر طی ماه‌های اخیر تغییرات محسوسی به‌خود دیده است تا استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی برای کاربران لذت‌بخش‌تر شود. در این چند وقت توییتر تلاش کرده است برخی قابلیت‌های اضافی به سرویس خود بیاورد تا از اشاعه‌ی اخبار جعلی و اطلاعات نادرست جلوگیری کند. این موضوع امروزه به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد و توییتر هم به‌دفعات برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی تلاش کرده است.

توییتر همچنین تلاش می‌کند بسترهای لازم برای افراد سودجو به‌منظور آزار و اذیت دیگران را از بین ببرد. طی روزهای اخیر چند اسکرین‌شات از قابلیت جدید توییتر در فضای وب دست‌‌به‌دست می‌شدند و فرض بر این بود که توییتر در حال آزمایش قابلیتی جدید است. 

یکی از جدیدترین قابلیت‌ها، امکان واکنش به توییت‌ها ازطریق ایموجی بود که کاربران در فضای وب آن را توییتر ری‌اکشنز (Twitter Reactions) می‌نامیدند. آن‌طور که اسکرین‌شات‌های فاش‌شده نشان می‌دادند، کاربر به‌لطف این قابلیت می‌توانست ازطریق ایموجی احساس خود را نسبت‌به توییتر ابراز کند. قابلیت ری‌اکشنز توییتر نخستین بار توسط یکی از محققان حوزه‌ی اپلیکیشن‌های اجتماعی با نام جین مانچون وانگ رسانه‌ای شد.

وانگ در توییت خود اعلام کرد که احتمالا توییتر روی قابلیت ری‌اکشنز کار می‌کند تا آن را به‌زودی در دسترس قرار دهد. به‌دنبال آغاز بحث درمورد این قابلیت در بین کاربران، توییتر اطلاعیه‌ای منتشر کرد که براساس آن، قابلیت یادشده به‌صورت آزمایشی درحال اجرا بوده و به توییت‌های کوت‌شده (ری‌توییت با کامنت) ربط داشته است. نکته‌ی دیگر اینکه آزمایش موردبحث در سال گذشته اجرا شده و اکنون به‌پایان رسیده است. 

ظاهرا توییتر می‌خواسته کاربر را قادر سازد تا ازطریق بخش فلیتس به توییت‌ها واکنش نشان دهد. فلیتس قابلیت جدید توییتر است که از استوری اینستاگرام الهام گرفته و فعلا در سه کشور برزیل، ایتالیا و به‌تازگی هند به‌صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار دارد. توییتر در ابتدا ترجیح داد به درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی بیشتر دررابطه‌با قابلیت ری‌اکشنز پاسخ ندهد، اما درنهایت اطلاعیه‌ی جدید این شرکت در خود توییتر منتشر شد.

حتی اگر قابلیت ری‌اکشنز به توییتر اضافه می‌شد، چندان تعجب نمی‌کردیم. در ژانویه‌ی گذشته توییتر نشان داد که به اضافه‌کردن امکان واکنش‌نشان‌دادن به‌توییت‌ها تمایل دارد. به‌همین دلیل شاهد اضافه‌شدن امکان واکنش‌نشان‌دادن به پیام‌ها در بخش دایرکت بودیم. 

بدین ترتیب توییتر برای مدت‌زمانی خاص قابلیت ری‌اکنشز را در پلتفرم خود موردآزمایش قرار داده. البته این نخستین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. رسانه‌ی SocialMediaToday در گزارشی اختصاصی می‌نویسد توییتر از سال ۲۰۱۵ تاکنون به‌دفعات این قابلیت را آزمایش کرده است. با این‌حال توییتر در حال حاضر قابلیت ری‌اکشنز را آزمایش نمی‌کند و کار روی آن را متوقف کرده است.

ظاهرا توییتر فعلا قصد دارد روی قابلیت‌های مهم‌تر و کاربردی‌تر متمرکز باشد. این پلتفرم از چند هفته‌ی پیش به کاربرانش امکان داده است که تعیین کنند چه کسانی اجازه‌ی پاسخ دادن به توییت‌هایشان را داشته باشند. با این‌حال همین قابلیت جدید می‌توانست به‌خوبی از پتانسیل‌های ری‌اکشنز اضافه کند. درواقع به‌لطف ری‌اکشنز حتی کسانی که اجازه‌ی پاسخ‌ دادن به توییت‌ها را نداشتند می‌توانستند ازطریق ری‌اکشنز، حس خود را نسبت‌به توییت با ایموجی اعلام کنند. 

محتوای جذاب دنیای فناوری را به‌صورت روزانه در صفحه‌ی توییتر زومیت بخوانید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات