۱۵۰ میلیون کاربر مایکروسافت بدون واردکردن رمزعبور در حساب کاربری لاگین می‌کنند

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار رسمی مایکروسافت، امروزه ۱۵۰ میلیون نفر از کاربران این شرکت برای ورود به حساب کاربری از راهکارهای بدون‌ نیاز به رمزعبور نظیر ویندوز هلو استفاده می‌کنند.
تبلیغات

مایکروسافت دو روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد شمار کاربرانی که از راهکارهای بدون‌ نیاز به رمزعبور برای لاگین در حساب‌های کاربری استفاده می‌کنند، به‌میزان درخورتوجهی افزایش پیدا کرده است. درحالی‌که ردموندی‌ها در کنفرانس ایگنایت نوامبر سال گذشته شمار این کاربران را ۱۰۰ میلیون نفر اعلام کرده بودند، ظاهرا در چند ماه اخیر این عدد به ۱۵۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. 

این ۱۵۰ میلیون نفر تمامی کسانی را شامل می‌شود که از سرویس‌های آنلاین مایکروسافت نظیر آژور، گیت‌هاب، آفیس و ایکس‌باکس استفاده می‌کنند. مایکروسافت این خبر را ازطریق انتشار بیانیه‌ای به‌منظور بزرگ‌داشت روز جهانی رمزعبور (World Password Day) اعلام کرد. راهکارهای بدون نیاز به رمزعبور مایکروسافت شیوه‌های مختلفی است. این ۱۵۰ میلیون نفر کسانی هستند که با استفاده از روش احراز هویت ویندوز هلو (ازطریق اثرانگشت یا تشخیص چهره) به شبکه‌ی دایرکتوی فعال آژور (Azure AD) دسترسی پیدا می‌کنند. 

آمار یادشده همچنین کاربرانی را شامل می‌شود که از اپلیکیشن Microsoft Authenticator یا کلیدهای امنیتی مبتنی‌بر پروتکل FIDO2 به‌منظور لاگین در انواع حساب‌های کاربری آنلاین استفاده می‌کنند. مایکروسافت می‌گوید یکی از اهدافش این است که امنیت حساب‌های کاربری مردم را افزایش دهد. ردموندی‌ها برای دستیابی به این هدف در تلاش هستند کاربران بیشتری را به استفاده از روش تصدیق هویت چندعاملی (MFA) یا راهکارهای لاگین بدون نیاز به رمزعبور ترغیب کنند. 

مایکروسافت در بیانیه‌ی خود ضمن اشاره به قابلیت‌های امنیتی بهبودیافته‌ی تصدیق هویت چندعاملی و راهکارهای لاگین بدون نیاز به رمزعبور، آن‌ها را با روش عادی مقایسه‌ می‌کند تا به کاربران نشان دهد دو روش اول امنیت بیشتری دارند. امروزه، بسیاری از کاربران فقط به استفاده از روش عادی روی می‌آورند و همین موضوع اطلاعات آن‌ها را در خطر فاش‌شدن قرار می‌دهد.

مایکروسافت سال گذشته گفته بود روش تصدیق هویت چندعاملی ۹۹/۹ درصد از حمله‌های هکری را خنثی می‌کند که با هدف در‌دست‌گرفتن کنترل حساب‌های کاربری انجام می‌شوند. این شرکت همچنین گفته بود حملاتی که بتوانند تصدیق هویت چندعاملی را دور بزنند، به‌حدی نادر هستند که این شرکت نتوانسته آماری دقیق از آن‌ها به‌دست بیاورد.

غول بزرگ ردموندی دنیای فناوری همچنین می‌گوید راهکارهای لاگین بدون نیاز به رمزعبور نه‌تنها امنیت بیشتری برای حساب کاربری به‌ارمغان می‌آورند؛ بلکه منافع دیگری نیز دارند. برای مثال، با استفاده از این راهکارها دیگر لازم نیست نگران فراموشی رمزعبور و اجبار به ریست‌کردن آن باشید. براساس آمار جدید، امروزه بسیاری از کارمندان مایکروسافت برای ورود به حساب‌های کاربری از این راهکارها را استفاده می‌کنند.

آن‌طور که مایکروسافت می‌گوید، ۹۰ درصد از کارمندان بدون واردکردن رمزعبور در حساب کاربری لاگین می‌کنند. این موضوع منافع اقتصادی دیگری نیز برای مایکروسافت به‌ارمغان آورده است. ظاهرا در پی استفاده‌ی ۹۰ درصد از کارمندان از راهکارهای بدون نیاز به رمزعبور، هزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط‌به پشتیبانی از رمزهای عبور ۸۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی امنیت راهکارهای بدون نیاز به رمزعبور مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات