اشیاء دنیای واقعی را از طریق AR به درون دنیای مجازی منتقل کنید

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
یکی از توسعه‌دهندگان به‌تازگی پروژه‌ای جدید آغاز کرده است که به کاربر امکان می‌دهد به‌سادگی اشیاء دنیای واقعی را با اتکا بر واقعیت افزوده به‌درون صفحه‌ی رایانه منتقل کند.
تبلیغات

واقعیت افزوده (AR) یکی از جذاب‌ترین فناوری‌هایی به‌شمار می‌آید که امکان استفاده از آن برای کاربران عادی فراهم شده است. امروزه از طریق واقعیت افزوده می‌توان کارهای مختلفی انجام داد. برای نمونه گوگل مدتی پیش در اقدامی جالب، امکان مشاهده‌ی حیوانات وحشی را از طریق فناوری واقعیت افزوده فراهم کرد. شرکت‌های دیگر نظیر مجیک لیپ توانسته‌اند نمونه‌ی اولیه‌ی هدست‌هایی ویژه با اتکا بر واقعیت افزوده تولید کنند و از طرفی دیگر برخی مؤسسه‌های آموزشی از واقعیت افزوده برای آموزش بهتر بهره می‌گیرند. همچنین مدتی پیش ویدئویی در تیک‌تاک منتشر شد که اندازه‌ی پنگوئن امپراتور را در دنیای واقعی نشان می‌داد تا به‌خوبی با ابعاد آن آشنا شویم.

به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان با نام Cyril Diagne دمویی جدید در توئیتر منتشر کرده است تا دیگر مزیت‌های جالب واقعیت افزوده را به‌نمایش بگذارد. همانطور که در ویدئوی منتشرشده توسط او می‌بینید، واقعیت افزوده می‌تواند در نقش ابزاری بی‌نقص برای کپی و پیست کردن اشیاء دنیای واقعی به درون دنیای دیجیتالی ظاهر شود. به‌لطف پروژه‌ی جدید Cyril Diagne می‌توانید گوشی خودتان را روبه‌روی شیء موردنظر قرار دهید و به‌راحتی آن را به رایانه‌ی خود منتقل کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست با گوشی از صحنه‌ای خاص عکس بگیرید و شی‌ء مدنظر را از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر فتوشاپ برش دهید. 

در نظر داشته باشید که پروژه‌ی موردبحث فعلا در مراحل پژوهشی و پیش‌تولید قرار دارد. با این‌حال بررسی بخش کامنت‌های توئیت جدید Cyril Diagne نشان می‌دهد که چند شرکت پیش‌تر کار روی پروژه‌ای مشابه را آغاز کرده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد آمدن ابزارهای این چنینی به گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. 

امروزه شرکت‌های مختلف توانسته‌اند اپلیکیشن‌های متنوعی با اتکا بر واقعیت افزوده تولید کنند. برخی از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند مبلمان و وسایل مختلف را به‌شکل مجازی و از طریق صفحه‌ی گوشی به خانه‌ی شما بیاورند تا ببینید که دکوراسیون خانه چه شکلی می‌شود. برخی دیگر از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده می‌توانند به‌صورت آنی روی چهره‌ی فرد تغییر ایجاد کنند و از طریق برخی دیگر می‌توان لباس‌های مدنظر را پیش از سفارش آنلاین، امتحان کرد.

پروژه‌ای جدیدی که Cyril Diagne روی آن کار می‌‌کند نحوه‌ی استفاده از واقعیت افزوده را تا حد زیادی تغییر می‌دهد. امروزه از واقعیت افزوده برای انتقال اشیاء مجازی به دنیای واقعی استفاده می‌شود، اما پروژه‌ی Cyril Diagne می‌تواند اشیاء واقعی را به درون دنیای مجازی بفرستد. 

آن‌طور که در توئیت جدید Cyril Diagne آمده است، او از این دمو با نام AR Cut & Paste یاد می‌کند. ظاهرا این دمو دارای چندین مؤلفه است تا بتواند به هدف نهایی دست یابد. یکی از مؤلفه‌ها می‌تواند اشیاء مدنظر را با اتکا بر فناوری یادگیری ماشین از پس‌‌زمینه جدا کند و مؤلفه‌ی دیگر تشخیص می‌دهد که گوشی شما روبه‌ کدام سمتِ صفحه‌نمایش رایانه قرار گرفته است. Diagne می‌گوید کپی کردن اشیاء واقعی در حدود ۲/۵ ثانیه و پیست کردن آن به‌ درون دنیای مجازی ۴ ثانیه طول می‌کشد. اما امکان کاهش این بازه‌ی زمانیِ کوتاه نیز وجود دارد. ناگفته نماند که Cyril Diagne کد مربوط‌به این پروژه را در گیت‌هاب منتشر کرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد دموی AR Cut & Paste دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات