نسخه تمام برقی بی ام و M5 با ۱،۰۰۶ اسب‌بخار قدرت معرفی می‌شود

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که بی‌ام‌و قصد دارد نسخه‌ی تمام برقی از سدان اسپرت سایز متوسط M5 را با سه موتور الکتریکی و قدرت حدود ۱،۰۰۶ اسب‌بخار راهی بازار کند.
تبلیغات

نشریه انگلیسی کار مگزین (Car magazine) گزارش داد که بی‌ام‌و نسخه‌ای کاملا الکتریکی از خودرو سایز متوسط ​​M5 را معرفی خواهد کرد. اگر مشخصات منتشر شده واقعی باشد، انتظار می‌رود که نسل بعدی این سدان برقی اسپرت قدرتی حدود ۱،۰۰۶ اسب‌بخار ارائه دهد. از سال گذشته شایعاتی مبنی بر برقی کردن خودروهای اصلی سبد تولید بی‌ام‌و (نه فقط مدل‌های ویژه بی‌ام‌و i) به گوش می‌رسید. اکنون کار مگزین گزارش می‌دهد که این اتفاق واقعاً رخ می‌دهد. 

خودرو بی‌ام‌و M5 تمام الکتریکی از پکیج ۱۳۵ کیلووات ساعتی با سیستم باتری ۴۰۰ ولتی استفاده می‌کند که بعداً به سیستم ۸۰۰ ولتی قادر به شارژ ۳۵۰ کیلووات ارتقا می‌یابد. ظرفیت پیمایش پیش‌بینی شده برای این خودروی الکتریکی طبق استاندارد WLTP، حدود ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.

اما این توان خروجی است که بی‌ام‌و M5 برقی را نسبت به سایر محصولات این شرکت برجسته می‌کند. به گزارش کار مگزین، اسناد داخلی نشان می‌دهد که خودروی الکتریکی بی‌ام‌و M5 از سه موتور برقی بهره می‌برد. موتور الکتریکی ۲۵۰ کیلووات در محور جلو و دو موتور دیگر برای چرخ‌های عقب وجود دارد. این پیکربندی باعث می‌شود تا قدرت خروجی به ۱،۰۰۶ اسب‌بخار برسد.

bmw m5 / بی ام و

بی‌ام‌و اخیرا روی روش تولید انعطاف‌پذیری کار می‌کند که به آن اجازه می‌دهد خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی، مدل‌های پلاگین هیبریدی و برقی را با پلتفرم مشترک و در یک خط تولید بسازد. این برنامه با مجموعه خودروهای برقی شامل بی‌ام‌و iX3 (برای ایالات متحده عرضه نمی‌شود)، بی‌ام‌و i4 و iNext آغاز خواهد شد.

BMW M، زیرمجموعه‌ی اسپرت‌ساز خودروساز آلمانی به شمار می‌رود که به دلیل اصلاح پیشرانه‌ها، سیستم تعلیق، آیرودینامیک و بدنه‌ی محصولات برای تبدیل آن‌ها به خودروهای سریع و قدرتمند مشهور است. اما خودروهای برند M معمولاً یک سال پس از ورود مدل‌های اصلی بی‌ام‌و وارد بازار می‌شوند. انتظار نمی‌رود که نسل جدید و بهبودیافته‌ی بی‌ام‌و سری ۵ تا اواسط سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود؛ بنابراین نسخه‌های M این خودرو (از جمله مدل‌های کاملا برقی) تا سال ۲۰۲۴ در جدول زمانی خط تولید قرار گیرند.

بی‌ام‌و سری 5

نسخه‌های پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و سری ۵ از سال ۲۰۱۷ برای خریداران آمریکایی ارائه شده است. نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی بی‌ام‌و سری ۵ مدل ۲۰۲۱ با عنوان مدل پلاگین هیبریدی 530e با ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت راهی بازار خواهد شد. اما نوع پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و M5 با ترکیب پیشرانه بنزینی V8 و دو موتور الکتریکی، قادر است ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱،۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به هر چهار چرخ منتقل کند.

چند هفته پیش، بی‌ام‌و پروژه‌ی خودروی سوپراسپرت پلاگین هیبریدی Vision M Next خود را لغو کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که لغو آن می‌تواند فضای مناسب‌تری برای تولید سدان برقی بی‌ام‌و M5 فراهم کند.

چشم‌انداز آینده

هر اتفاقی می‌تواند از الان تا سال ۲۰۲۴ رخ دهد. اما خودروی الکتریکی فوق‌العاده قدرتمند M5، چشم‌انداز روشنی از آن‌چه بی‌ام‌و برای آینده در ذهن دارد، ایجاد می‌کند. خواهیم دید که بی‌ام‌و i4 ظرف چند سال آینده وارد بازار ایالات متحده می‌شود. اولین خودروی کاملا برقی بی‌ام‌و پس از مدت‌های طولانی سرانجام راهی بازار آمریکا خواهد شد؛ بااین‌حال iX3 برای فروش در ایالات متحده برنامه‌ریزی نشده است.

تمام خودروهای سری BMW i از استراتژی طولانی‌مدت این شرکت برای عرضه خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی پیروی می‌کنند. خودروهای قدرتمند برند M نیز سرانجام به‌صورت برقی راهی بازار خواهند شد، اما تنهازمان است که تحویل این خودروها را به مشتریان مشخص خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات