آمازون فروش عمومی تجهیزات محافظتی پزشکی را متوقف می‌کند

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمازون در پی کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی نظیر ماسک‌های تنفسی N95 قصد دارد بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی را برای فروش این‌گونه تجهیزات در اولویت قرار دهد.
تبلیغات

آمازون در پی کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی و احتمال به خطر افتادن سلامت پرسنل مراکز درمانی به اقدامات ویژه‌ای دست زده است. این غول خرده‌فروشی آنلاین اعلام کرده است که فروش عمومی ماسک‌های تنفسی N95، ماسک‌های جراحی، محافظ صورت، روپوش و دستکش محافظتی و محفظه‌های بزرگ مواد ضدعفونی‌کننده را متوقف می‌کند. ازاین‌پس برای فروش این‌گونه تجهیزات، بیمارستان‌ها و سازمان‌های دولتی در اولویت خواهند بود. این نهادها می‌توانند از طریق صفحه‌ی اختصاصی جدیدی که در وب‌سایت آمازون ایجاد شده است درخواست خود را ارسال کنند. هم‌اکنون گزینه‌ی «اضافه به سبد خرید» برای محصولاتی نظیر ماسک N95 برداشته شده است و کاربران با پیغامی مبنی بر اولویت داشتن سازمان‌های دولتی و مراکز درمانی مواجه می‌شوند. 

صفحه اختصاصی آمازون برای فروش تجهیزات پزشکی به بیمارستان ها

آمازون اعلام کرده است که برای تشویق فروشندگان به عرضه‌ی تجهیزات محافظتی پزشکی از دریافت کارمزد چشم‌پوشی می‌کند. آمازون امیدوار است این اقدام باعث عرضه‌ی بیشتر این‌گونه محصولات با قیمت‌های رقابتی از سوی تأمین‌کنندگان شود. البته آمازون اعلام کرده است که بسیاری محصولات دیگر نظیر محفظه‌های کوچک ضدعفونی‌کننده‌های دست و پدهای الکلی همچنان برای فروش به عموم مردم در این فروشگاه آنلاین عرضه می‌شوند.

اقدام به ممنوع‌سازی فروش ماسک‌های محافظتی در شرایطی صورت می‌گیرد که رئیس بهداری ارتش آمریکا از مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری (CDC) تقاضا کرده است که در توصیه‌ی خود مبنی بر عدم نیاز عموم مردم به زدن ماسک تجدیدنظر کند. CDC این توصیه را تا حدی برای اطمینان از رسیدن تعداد بیشتری ماسک محافظتی به مراکز درمانی صادر کرده بود.

تاکنون بسیاری افراد، دولت‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ برای جبران کمبود ماسک اقدام به تولید ماسک، اهدا کردن ماسک از ذخایر خود یا خرید آن‌ها از تولیدکننده‌های خارجی کرده‌اند.

آمازون نیز تاکنون به‌علت شیوع ویروس کرونای جدید در بخش‌های اصلی زنجیره‌ی تدارکات خود تغییراتی اعمال کرده است. این شرکت در اواسط ماه مارس اعلام کرد که تأمین تجهیزات پزشکی و کالاهای اساسی خانگی که حجم بالایی از تقاضا برای آن‌ها وجود دارد را در اولویت قرار می‌دهد. آمازون همچنین فروش محصولات غیرضروری را در ایتالیا و فرانسه متوقف کرده است. حتی ارسال محصولات مربوط به عضویت اشتراکی پرایم این شرکت نیز با تأخیرهایی رو‌به‌رو شده است.

مشکلات آمازون به همین‌جا ختم نمی‌شوند. تاکنون چندین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کارکنان انبارهای این شرکت مشاهده شده است. برخی از کارکنان انبارها و مراکز توزیع این فروشگاه آنلاین در اعتراض به نحوه‌ی رسیدگی آمازون به این مسئله دست به اعتصاب زده‌اند. آمازون امروز در پاسخ به این اعتراض‌ها متعهد به اجرای اقدامات پیشگیرانه شده است و اعلام کرده است که برای جلوگیری از شیوع بیماری بین کارکنان به اقداماتی نظیر بررسی مرتب دمای بدن کارکنان با دستگاه تب‌سنج و توزیع ماسک پزشکی دست خواهد زد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات