مک لارن P1 GTR-18 با تیونینگ لانزانته رونمایی شد

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بریتانیایی لانزانته که به رونمایی خودرو‌های مسابقه‌ای معروف است، نسخه‌ای ویژه از سوپراسپرت مک‌لارن P1 GTR ارائه کرده که از خودرو مسابقه‌ای F1 GTR الهام گرفته شده است.
تبلیغات

مدل P1 GTR یکی از ابرخودرو‌های کمیاب مک‌لارن است که به‌صورت محدود و به ‌تعداد ۵۸ دستگاه از آن ساخته شد. این خودرو مک‌لارن با تیونینگ لانزانته خاص‌تر شده است. این تیم مسابقه‌ای بریتانیایی به‌تازگی ۶ نسخه از مدل GTR مک‌لارن P1 را تیون کرده است و با نام P1 GTR-18 عرضه می‌کند.

خودرو مک‌لارن P1 GTR با تیونینگ لانزانته بدنه‌ی کشیده‌تری دارد. این خودرو سوپراسپرت طولش بیشتر شده است و از کیت‌ آیرودینامیک بدنه بهره می‌برد. لانزانته از اسپلیتر جدید جلو و یک باله‌ی عقب متفاوت برای تولید نیروی عمودی (Downforce) استفاده کرده است. البته متفاوت‌ترین ویژگی این محصول هیبریدی ظاهر آن است. هر ۶ محصول لانزانته از مدل قدیمی F1-GTR الهام گرفته‌اند؛ مک‌لارنی که با همراهی تیم مسابقه لانزانته، در مسابقات دهه‌ی ۱۹۹۰ ازجمله لمانر ۱۹۹۵ مدال‌آفرین شد.

مک‌لارن P1 GTR-18

لانزانته P1 GTR-18 از طراحی مشابهی با F1-GTR تیم مک‌لارن‌گلف بهره می‌برد که آخرین نسخه‌‌ای بود که همراه لانزانته در مسابقات حضور داشت. کد رنگ‌هایی که برای بدنه محصول جدید به‌کار رفته، دقیقا مانند مدل قدیمی است. حتی فیبرکربنی که در محصول لانزانته دیده می‌شود، با نمونه‌ی استفاده‌شده در مک‌لارن P1 فرق دارد و مشابه F1 قدیمی است. البته لانزانته ویژگی‌هایی نیز به محصول خود اضافه کرده است. برای مثال، هد‌ستی هم‌رنگ با بدنه ارائه می‌شود که به‌کمک آن، هنگام رانندگی در پیست راننده قادر خواهد بود با سرنشین صحبت کند. همچنین، یک جفت محفظه‌ی سفارشی کوچک و کلید‌های طرح فیبرکربن نیز از امکانات آن است.

جزئیاتی از قدرت محرکه‌ی این خودرو ارائه نشده است؛ اما ۹۸۶ اسب‌بخاری که موتور ۳/۸ لیتری V8 مک‌لارن به‌همراه پیشرانه‌ی الکتریکی تولید می‌کند، کافی به‌نظر می‌رسد. مک‌لارن P1 GTR استاندارد سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌بر‌ساعتش ۲/۴ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعتش نیز ۳۶۰ کیلومتر‌برساعت است. این سوپراسپرت هیبریدی مک‌لارن در سال ۲۰۱۵ با قیمتی بیش از سه‌میلیون‌ دلار عرضه می‌شد. قیمت نسخه‌ی تیونینگ لانزانته اعلام نشده است؛ اما طبیعی است که قیمت ارزانی نخواهد داشت.

مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
مک‌لارن P1 GTR-18
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات