مایکروسافت: کاربران با سرفیس نئو بیشتر از مغزشان استفاده می‌کنند

یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدئویی که اخیرا منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی آزمایش‌هایی مانند اسکن‌مغزی و الکترومیوگرافی روی کاربران سرفیس دئو و سرفیس نئو است.
تبلیغات

همان‌گونه که پیش‌تر در بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی مایکروسافت مشاهده شده است، این شرکت روی فناوری‌های جدید خود، آزمایش‌های وسیعی را انجام می‌دهد. چنین آزمایش‌هایی، به‌ویژه درباره‌ی ارگونومی محصولات جدید، به‌صورت سخت‌گیرانه‌ای دنبال می‌شود تا برای ایجاد دستگاه و فرم‌فاکتور بهینه، کمک‌حال مهندسان باشد.

اکنون ویدئویی که حساب کاربری WalkingCat در توییتر منتشر کرده است، نشان می‌دهد که آزمایش‌های مایکروسافت روی سرفیس دوئو و سرفیس نئو، تا انجام اسکن مغزی و الکترومیوگرافی نیز پیش رفته است. در آزمایش دیگری فعالیت الکتریکی ساعد کاربر، هنگام در دست‌داشتن دستگاه بررسی شده است؛ چنین آزمایشی برای حصول اطمینان از این موضوع است که نگه‌داشتن دستگاهی با دو صفحه‌ی نمایش که وزن به‌مراتب سنگین‌تری دارد، فشار ناخواسته‌ای را به ساعد کاربر وارد نکند.

انجام الکتروانسفالوگرافی (نوار مغزی)، جالب‌ترین بخش از آزمایش‌ها است. در ویدئوی یادشده، محقق ادعا می‌کند که داشتن دسترسی به داده‌ها در دو نمایشگر، به‌معنی استفاده‌ی بیشتر از مغز برای پردازش اطلاعات است. بااین‌حال براساس چنین گفته‌هایی، استفاده از محصولات جدید ردموندی‌ها ممکن است سبب گیجی‌ و خسته‌شدن کاربران شود.

البته سرفیس دوئو، گوشی هوشمند مایکروسافت با نمایشگر دوگانه است که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد و درهمین‌حال سرفیس نئو، تبلتی است که با استفاده از سیستم‌عامل ویندوز 10X، دو صفحه‌ی نمایش دارد. براساس شایعات، بسیاری از مراحل توسعه‌ی گوشی مایکروسافت سرفیس دوئو انجام شده است و این محصول در آینده‌ی نزدیک راهی بازار می‌شود. بااین‌حال، به‌دلیل مشکلات مربوط‌به ویندوز 10X، عرضه‌ی سرفیس نئو تا سال ۲۰۲۱ میلادی به تعویق افتاده است.

بانظر به اینکه، مزیت‌های استفاده از نمایشگر دوگانه در محیط دسکتاپ بر کسی پوشیده نیست، آیا بهره‌گیری از چنین پلتفرمی روی دستگاه‌های حمل‌شدنی نیز کارآمد خواهد بود؟ نظرتان درباره‌ی محصولات جدید مایکروسافت را با زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات