اپل روند اطلاعات تحرک افراد روی برنامه‌ی Apple Map را دراختیار مقام‌های بهداشتی قرار می‌دهد

چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل ابزار جدیدی دراختیار کاربران و مقام‌های بهداشتی قرار داده است تا به‌کمک آن، روند تحرک افراد در شهرهای بزرگ ۶۳ کشور و منطقه را بررسی کنند.
تبلیغات

اپل اعلام کرد اطلاعات جمع‌آوری‌شده‌ی روند تحرک افراد ازطریق برنامه‌ی Apple Maps را دراختیار مقام‌های بهداشتی برخی کشورها قرار خواهد تا با کمک آن تحرک مردم در جوامع مختلف را بررسی کنند. اطلاعات گفته‌شده را ابزار آنلاین Mobility در وب‌سایت اپل دردسترس قرار داده است. همچنین، مجموعه‌داده‌های کامل در حال آماده‌سازی برای دانلود به‌شکل فایل متنی حاوی مقادیر جداشده با ویرگول (CSV) است. این ابزار مشابه همان ابزاری است که پیش‌تر گوگل و فیسبوک ارائه کردند تا روند تحرک افراد را با استفاده از اطلاعات موقعیت مکانی جمع‌آوری‌شده از گوشی‌های هوشمند نشان دهد.

اپل دراین‌باره بیانیه‌ای منتشر و در آن گفته است:

بخش جدیدی که به وب‌سایت اپل اضافه شده است، روند تحرکات در شهرهای بزرگ ۶۳ کشور و منطقه را نشان خواهد داد. مجموعه‌‌داده‌ها ازطریق تعداد درخواست‌های مکان‌یابی در اپلیکیشن Apple Maps گردآوری شده است. علاوه‌براین، مجموعه‌ی داده‌ها درقیاس‌با یکدیگر قرار می‌گیرند تا تغییرات حجم افرادی را نشان دهد که در حال رانندگی یا پیاده‌روی یا استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی در سراسر دنیا هستند.

برای مثال، یکی از نمودار‌های موجود در این ابزار به این شکل است:

Apple Mobility Data

اپل همچنین تأکید می‌کند ابزار ارائه‌شده از حریم خصوصی کاربران در برنامه‌ی Maps محافظت و اطلاعات عبورومرور کاربران را بدون مشخصات اپل آی‌دی و تاریخچه‌ی موقعیت‌های مکانی دقیق کاربر در این بانک اطلاعاتی ذخیره می‌کند.

این اطلاعات برای کاربران عادی کارایی نخواهد داشت؛ اما انتشار این داده‌ها به شهرداری‌ها و مسئولان ایالتی و قانون‌گذاران فدرال کمک می‌کند تأثیر کووید ۱۹ را مطالعه کنند. افزون‌براین، با کمک این ابزار می‌توانند میزان اثرگذاری اقدامات انجام‌شده در هر منطقه برای جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری مثل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یا قرنطینه را ارزیابی کنند.

این وب‌سایت نیز درکنار دیگر ابزارهای طراحی‌شده‌ی اپل برای کمک به مقابله با پاندمی کووید ۱۹ مثل همکاری اپل و گوگل برای ردیابی ارتباط افراد و ابزار غربالگری و طراحی و ارسال شیلد محافظ صورت برای کادر درمانی قرار می‌گیرد. گفتنی است چندی پیش، اپل ۲۰ میلیون ماسک نیز اهدا کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات