آمریکایی‌ها در فصل نخست ۲۰۲۰ بیشتر به خرید گوشی‌های اندرویدی تمایل داشته‌اند

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آمار منتشرشده از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی CIRP نشان می‌دهد ۵۶ درصد از کاربران جدیدی که طی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ در آمریکا گوشی خریده‌اند، به تهیه‌ی دستگاه‌های اندرویدی تمایل داشته‌اند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی پژوهشی CIRP هر چند وقت یک‌بار گزارشی جدید درمورد بازار منتشر می‌کند. در گزارش جدیدی که اخیرا از سوی CIRP منتشر شده است شاهد روندی روبه‌رشد در بازار گوشی‌ موبایل در ایالات متحده‌ی آمریکا در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ هستیم. در این گزارش همچنین میزان تمایل کاربران به سیستم‌های عامل اندروید و iOS ذکر شده است.

بررسی‌های CIRP نشان می‌دهد تمایل کاربران جدید به استفاده از سیستم‌عامل iOS در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ به بیشترین حد خود از سال ۲۰۱۶ تاکنون رسیده است. از طرفی میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS به سیستم‌عامل خودشان بسیار بالا بوده و اتفاق خاصی در این میان نیفتاده است.

داده‌های به‌دست‌آمده‌ی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ توسط CIRP نشان می‌دهد در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا در بین گوشی‌های جدیدی که فعال‌سازی می‌شوند، ۴۴ درصد سهم ازآن iOS شده و ۵۶ درصد دیگر متعلق به اندروید است. در مقایسه‌ای کوتاه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی متوجه می‌شویم که میزان استقبال کاربران جدید از iOS تقریبا ۸ درصد رشد داشته است. این دومین سال متوالی است که اپل سهم خود را از بازار آمریکا در زمینه‌ی کاربران جدید افزایش می‌دهد. ناگفته نماند در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸، ۳۲ درصد از کاربران جدید به سراغ iOS می‌رفتند و تقریبا ۷۰ درصد باقی‌مانده به اندروید تمایل داشتند. موضوعی که نشان می‌دهد میزان تمایل کاربران جدید به استفاده از iOS طی بیش از دو سال اخیر رشدی ۱۲ درصدی تجربه کرده است. سهم iOS از بازار دستگاه‌های جدید در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس سال ۲۰۱۶ معادل ۴۱ درصد بود.

اندروید و iOS

نمودار بالا سهم سیستم‌های عامل اندروید و iOS را از بازار کاربران جدید در سه‌ماهه‌ی نخست سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد

گزارش جدید CIRP بیان‌گر اخباری مثبت برای اپل است. در بخش دیگری از CIRP به میزان وفاداری کاربران به سیستم‌های عامل خودشان اشاره می‌شود؛ بر اساس ادعاهای این مؤسسه، کاربران اندروید و iOS به‌میزان ۹۰ درصد به سیستم‌عاملی که استفاده می‌کنند وفاداری دارند و کم پیش می‌آید که کاربران از اندروید به سمت iOS بروند یا خلاف این ماجرا اتفاق بیافتد. موضوعی که نشان می‌دهد حتی اگر با گذر زمان تغییرات اندک در بازار ادامه پیدا کند، روند فعلی حفظ خواهد شد و همچنان شاهد بازاری دوقطبی برای گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

اندروید و iOS

نمودار بالا میزان وفاداری کاربران اندروید و iOS را به این سیستم‌های عامل در سه‌ماهه‌ی نخست سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد

در گزارش جدید CIRP می‌خوانیم:

روند وفاداری کاربران به سیستم‌های عامل هنوز هم در حد بالایی ثابت مانده است. طی چهار سال اخیر و قبل‌تر از آن در حدود ۹۰ درصد از کسانی که به تهیه‌ی گوشی جدید اقدام کرده‌اند، همچنان به سیستم‌عامل پیشینی که مورداستفاده قرار می‌دادند، وفادار مانده‌اند. با وجود تلاش‌های زیاد اپل برای جلب توجه کاربران اندروید به سیستم‌عامل iOS و همچنین تلاش‌های مشابه سازندگان گوشی‌های اندرویدی برای جلب توجه دارندگان آیفون، کاربران همچنان وفاداری زیادی به سیستم‌عامل خودشان دارند.

ناگفته نماند با وجود رقابت‌های شدیدی که امروزه بین گوگل و اپل در زمینه‌های مختلف - از سیستم‌عامل گرفته تا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها - می‌بینیم، این دو شرکت روز گذشته در اقدامی غیرمنتظره از همکاری با یک‌دیگر روی توسعه‌ی فناوری رهگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) برای هر دو سیستم‌عامل خبر دادند. این فناوری جدید بدون نقض امنیت و حریم خصوصی کاربر، راه‌اندازی خواهد شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات