گوگل دسترسی رایگان به ویژگی‌های پیشرفته سرویس تله‌کنفرانس خود را تمدید کرد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه‌ی بحران کرونا و خانه‌نشینی کارکنان شرکت‌های کوچک‌و‌بزرگ، گوگل قصد دارد دسترسی رایگان کاربران به خدمات ویژه‌ی سرویس گوگل‌میت را تمدید کند.
تبلیغات

گوگل یک ماه پیش اعلام کرده بود به‌دلیل بحران کرونا و روی‌آوردن بسیاری شرکت‌ها به دورکاری، نسخه‌ی ویژه‌ی سرویس گوگل‌میت (Google Meet) را تا اول ژوئیه (یازدهم تیر) به‌رایگان دراختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد. حال اهالی مانتین‌ویو اعلام کرده‌اند به‌دلیل تداوم این بحران، دسترسی رایگان کاربران به ویژگی‌های پیشرفته‌ی سرویس تله‌کنفرانس خود را تا سی‌ام سپتامبر (نهم مهر) تمدید می‌کند.

در‌حاضر‌حاضر، گوگل به تمامی کاربران دو سرویس G Suite و G Suite for Education اجازه‌ی می‌دهد جلسات مجازی‌شان را حداکثر با ۲۵۰ نفر شرکت‌کننده برگزار کنند. همچنین، تمامی کاربران می‌توانند ازطریق یک دامنه برای حداکثر صدهزار مخاطب پخش زنده داشته باشند و ویدئو جلسات را مستقیما در حساب گوگل درایو خود ذخیره کنند. در حالت عادی، این ویژگی‌ها فقط برای کاربران ویژه‌ی سرویس G Suite دردسترس هستند و در وضعیت عادلی، عضویت در آن مستلزم پرداخت ماهانه ۲۵ دلار است. ناگفته نماند سرویس گوگل‌میت درواقع همان سرویس هنگ‌اوت‌میت است که به‌تازگی گوگل نامش را تغییر داده است.

اجبار به خانه‌نشینی خانواده‌ها و دانش‌آموزان و کارکنان شرکت‌ها در بحبوحه‌ی دنیاگیری بیماری کووید ۱۹ باعث شده است استفاده از سرویس‌های ارتباطی نظیر گوگل‌میت با رشد چشمگیری روبه‌رو شود. به‌گفته‌ی اهالی مانتین‌ویو، در این مدت تعداد کاربران این سرویس روزانه به‌طور متوسط دومیلیون نفر افزایش یافته و تعداد کنونی کاربران روزانه در‌مقایسه‌با ژانویه افزایشی ۲۵ برابری تجربه کرده است.

شایان ذکر است در وضعیت فعلی، تعداد کاربران دیگر سرویس‌های برگزاری کنفرانس ویدئویی نیز رشد درخورتوجهی کرده است. برای مثال، زوم هفته‌ی پیش اعلام کرد روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر کاربر در جلسات آنلاین برگزارشده در این پلتفرم حضور پیدا می‌کنند که این رقم در دسامبر فقط ۱۰ میلیون نفر بود. مایکروسافت نیز چندی پیش از افزایش شمار کاربران فعال پلتفرم تیمز از ۳۲ میلیون به ۴۴ میلیون کاربر، تنها  با گذشت یک هفته خبر داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات