اسپاتیفای اعطای کمک مالی به هنرمندان را راحت‌تر می‌کند

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
همه‌گیری ویروس کرونا روی درآمد هنرمندان صنعت موسیقی به‌شدت تأثیر منفی گذاشته است. اسپاتیفای به‌عنوان یکی از غول‌های صنعت استریم قصد دارد در راستای کمک به هنرمندان قدم بردارد.
تبلیغات

از زمان اعلام همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) سالن‌های مختص‌به برگزاری کنسرت تعطیل و رویدادهای بسیاری لغو شدند. به‌دلیل بروز چنین اتفاقاتی، صنعت موسیقی نیز ضرر زیادی به‌خود دید و برای جلوگیری از ضرر بیشتر، به‌دنبال راه‌هایی است تا بتواند خود را با شرایط فعلی سازگار کند. چندین غول شناخته‌شده‌ی صنعت استریم نظیر آمازون، یوتیوب، اسپاتیفای، تایدل و فیسبوک در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای کمک به هنرمندان در پویش ویژه‌ی MusiCares (مؤسسه‌ی حمایت از هنرمندان صنعت موسیقی) با نام COVID-19 Relief Fund شرکت خواهند کرد. این پویش به‌صورت ویژه برای اهدای کمک‌های مالی به هنرمندان آغازبه‌کار کرده است.

افزون بر موارد یادشده شیوع ویروس کرونا باعث شد افراد شاغل در حوزه‌ی سرگرمی مجبور شوند برنامه‌هایشان را به‌صورت زنده و آنلاین اجرا کنند تا از این طریق امکان کسب درآمد همچنان برای‌شان فراهم باشد. به‌علاوه پلتفرم‌هایی نظیر توئیچ و Bandsintown به شماری از هنرمندان صنعت موسیقی کمک کرده‌اند تا با پخش زنده‌ی کارهایشان و از طریق کمک مالی بینندگان، درآمد کسب کنند. در همین راستا اسپاتیفای (Spotify) به‌تازگی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد روند اهدای کمک مالی را از سوی مردم به نهادهای حامی جامعه‌ی موسیقی، ساده‌تر از قبل کند. 

پروژه‌ی جدید اسپاتیفای با نام Spotify COVID-19 Music Relief شناخته می‌شود. به‌لطف صفحه‌ی جدید ایجادشده از سوی اسپاتیفای، تمامی کاربران می‌توانند مبالغ موردنظر خودشان را به حساب نهادهای رسمی و تأیید‌شده‌‌ای که در زمینه‌ی حمایت از هنرمندان و دیگر افراد حرفه‌ای صنعت موسیقی فعال هستند،‌ واریز کنند. اسپاتیفای گفته است که قصد دارد با مؤسسه‌‌های MusiCares ،PRS Foundation و Help Musicians همکاری نزدیکی داشته باشد تا روند اعطای کمک مالی به هنرمندان تسریع شود. 

اسپاتیفای همچنین گفته است که روی ابزاری خاص کار می‌کند تا هنرمندان بتوانند با اتکا به آن، گزینه‌ای جدید در پروفایل خودشان قرار دهند و کمک مالی دریافت کنند. این هنرمندان می‌توانند از طریق ابزار یادشده کمک‌های مالی را برای خودشان یا دیگر هنرمندانی که نیازمند هستند، جمع‌آوری کنند. فرآیند طراحی قابلیت یادشده در حال حاضر به‌اتمام نرسیده است، با این‌حال هنرمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی ویژه‌‌ای که اسپاتیفای تدارک دیده است عملیات ثبت‌نام را انجام دهند تا در زمانی که این قابلیت در دسترس قرار گرفت، اطلاعات بیشتری برای آنان فرستاده شود. 

اسپاتیفای همچنین توجه هنرمندان را به سرویس‌هایی نظیر SoundBetter ،Soundtrap و Anchor Listener Support جلب می‌کند تا از طریق آن‌ها به تولید موسیقی بپردازند. سرویس‌های یادشده در حال حاضر تخفیف‌هایی ویژه برای هنرمندان در نظر گرفته‌اند. اتخاذ این تصمیم‌های جدید از سوی اسپاتیفای منطقی به‌نظر می‌رسد؛‌ زیرا اسپاتیفای برای این‌که بتواند روند صعودی رشد خود را ادامه دهد، باید کاری کند که هنرمندان همچنان از پلتفرمش استفاده کنند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد اقدامات اسپاتیفای برای حمایت از جامعه‌ی موسیقی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات