بی ام و i Hydrogen NEXT هیدروژنی پیل سوختی، سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

نسل جدید خودروی پیل سوختی هیدروژنی بی‌ام‌و i Hydrogen NEXT مجهز به شاسی مدل X5 در سال ۲۰۲۲ با قدرت ۳۶۸ اسب‌بخار عرضه می‌شود.

خودروی الکتریکی پیل سوختی جدید بی‌ام‌و آی هیدروژن نکست (BMW i Hydrogen NEXT) قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود. گروه خودروسازی بی‌ام‌و به‌عنوان بخشی از تعهد طولانی‌مدت خود به فناوری پیل سوختی، نسل دوم پیشرانه یپل سوختی هیدروژنی خود را در سری i Hydrogen NEXT استفاده می‌کند.

BMW i Hydrogen NEXT / بی ام و آی هیدروژن نکست

چشم‌انداز تولیدانبوه خودروهای پیل سوختی بی‌ام‌و در مقیاس بزرگتر بستگی به شرایط بازار، زیرساخت‌های لازم، قیمت رقابتی و نیازهای مشتری دارد. بی‌ام‌و تخمین زده است که قادر خواهد بود در نیمه دوم دهه ۲۰۲۰ چنین خودروهایی را عرضه کند.

خودرو بی‌ام‌و i Hydrogen NEXT، روی شاسی X5 و درظرفیت محدود تولید می‌شود. بخش اعظم طراحی خارجی از خودروی مفهومی که سال گذشته در نمایشگاه IAA فرانکفورت به نمایش گذاشته شد، مشترک است.

BMW i Hydrogen NEXT / بی ام و آی هیدروژن نکست

آن‌طور که یورگن گلدنر، معاون بخش پروژه‌های خودرو و فناوری پیلی سوختی هیدروژنی گروه بی‌ام‌و توضیح می‌دهد، نسل دوم معماری پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی از واکنش شیمیایی بین هیدروژن موجود در مخازن ذخیره‌سازی خودرو و اکسیژن موجود در هوای محیط، تا ۱۶۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

در اصل، واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن باعث تولید آب می‌شود؛ بنابراین خودرو کاملا پاک است، زیرا آلایندگی آن غیر از بخار آب چیز دیگری نیست. مبدل برقی که در زیر واحدهای پیل سوختی در قسمت جلوی خودرو قرار دارد، سطح ولتاژ را برای موتور الکتریکی و همچنین باتری واقع در محور عقب تنظیم می‌کند. باتری ولتاژ بالا از طریق انرژی ترمز و همچنین انرژی حاصل از پیل سوختی شارژ می‌شود.

BMW i Hydrogen NEXT / بی ام و آی هیدروژن نکست

مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن هم از نظر وزن و هم فضای اشغالی بهینه هستند؛ آن‌ها در کف خودرو، زیر صندلی سرنشینان قرار دارند. مخازن حداکثر فشاری حدود ۷۰۰ بار قرار دارند و در کنار هم، ظرفیت ذخیره‌سازی ۶ کیلوگرم هیدروژن مایع را دارند. این میزان سوخت بدون درنظرگرفتن شرایط آب‌وهوایی، ظرفیت پیمایش بسیار زیادی را برای خودرو تضمین می‌کند.

BMW i Hydrogen NEXT / بی ام و آی هیدروژن نکست

نسل پنجم واحد eDrive که امسال در بی‌ام‌و iX3 به کار گرفته خواهد شد، همچنین بخشی کامل از معماری الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی i Hydrogen NEXT خواهد بود. در این خودروی پیل سوختی تولیدمحدود، باتری ولتاژ بالا در بالای موتور الکتریکی قرار دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام سبقت و سرعت‌گیری، قدرت بیشتری ایجاد می‌کند.

قدرت ترکیبی در بی‌ام‌و i Hydrogen NEXT به ۳۶۸ اسب‌بخار می‌رسد، بنابراین عملکرد عالی و کاربردپذیری این فناوری مبتنی بر هیدروژن را کاملا نشان می‌دهد.

منبع motor1 bmwblog

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید