دسترسی رایگان به بیش از ۱/۴ میلیون کتاب در پایگاه اینترنت‌آرشیو

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت آرشیو برای سرگرم ساختن مردم سراسر دنیا بیش از ۱/۴ میلیون کتاب را رایگان ارائه داده است تا میزان سرانه مطالعه در روزهای خودقرنطینگی افزایش یابد.
تبلیغات

در روزهای اخیر شاهد اتفاقات جالبی بودیم که شرکت‌های مختلف دنیا هریک به‌نحوی برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا کمک می‌کردند. از اهدای ماسک توسط جک ما، مؤسس فروشگاه چینی علی‌بابا و تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل گرفته تا ارائه خدماتی رایگان ازجمله کتاب‌ها و کتاب‌های صوتی در اپلیکیشن اپل بوک، از اقدامات شرکت‌های مهم دنیا بود.

حال نوبت به سازمان غیرانتفاعی اینترنت آرشیو (Internet Archive) رسیده است تا کمکی به مردم سراسر دنیا در مقابله با بیماری کرونا کند. سازمان بایگانی اینترنت، کتابخانه‌ای مجازی ساخته است که در آن می‌توان به صدها هزار کتاب در زمینه‌های مختلف دسترسی پیدا کرد.

این کتابخانه تا ۱۰ تیر قابل دسترس خواهد بود و احتمال دارد که مهلت دسترسی به آن افزایش نیز یابد. برای دسترسی به کتاب‌های اینترنت آرشیو نیازی به پرداخت وجه نخواهید داشت و تمامی ۱/۴ میلیون کتاب، کاملا رایگان هستند. قرار بود که این کتابخانه تنها برای کاربران ایالات متحده قابل دسترس باشد؛ اما مسئولان سازمان بایگانی اینترنت دسترسی به کتابخانه را برای مردم سراسر دنیا آزاد ساخته‌اند.

کتابخانه مجازی سازمان بایگانی اینترنت

دسترسی به کتاب‌های کتابخانه مجازی به تأیید نیازی ندارد و هرلحظه بخواهید امکان مشاهده و حتی دانلود آن‌ها را خواهید داشت. در میان کتاب‌ها می‌توان به آثار ارزشمند و علمی نیز دسترسی داشت که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به آثار کالج مریگرو، آکادمی فیلیپس آندوور و دانشگاه ترنت اشاره کرد.

آرشیو ارائه‌شده در کتابخانه مجازی اینترنت آرشیو شامل آثار اهدایی از کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های مطرح دنیا می‌شود که البته تنها به زبان انگلیسی نیستند و به زبان‌های مختلف می‌توان آثار ارزشمندی را یافت. چنین اقدامی به دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان کمک می‌کند در روزهایی که قرنطینه شده‌اند به کسب علم ادامه دهند. برای دسترسی به کتابخانه مجازی اینترنت آرشیو روی این لینک کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات