امکان مشاهده‌ی متن ترانه در اپلیکیشن موبایل یوتیوب موزیک فراهم شد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب به‌تازگی امکان مشاهده‌ی متن ترانه را برای کاربران اپلیکیشن موبایل سرویس استریم موسیقی خود فراهم کرده است.
تبلیغات

یوتیوب موزیک به جمع سرویس‌های پخش موسیقی پیوسته است که امکان نمایش متن ترانه در حین گوشی دادن به موسیقی را برای کاربر فراهم می‌کنند.

کاربران اپلیکیشن اندروید و iOS یوتیوب موزیک ازاین‌پس می‌توانند در حین پخش موسیقی، متن ترانه آن را نیز مشاهده کنند. برای این کار کافی است کاربر در صفحه‌ی ترانه‌ی موردنظر روی دکمه‌ی «i» واقع در سمت چپ عنوان ترانه کلیک کند. ناگفته نماند که این ویژگی علاوه بر کاربرانی که از اشتراک پولی استفاده می‌کنند برای کاربران عادی نیز در دسترس است.

البته هنوز برخی از موسیقی‌های موجود در این پلتفرم فاقد ترانه‌ی متن هستند. طبق اعلام گوگل، متن ترانه‌ها از سوی وب‌سایت LyricFind تأمین می‌شوند و به‌روزرسانی آن‌ها به‌صورت روزانه صورت می‌گیرد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که اضافه شدن متن یک ترانه‌ی خاص به این پلتفرم چقدر زمان می‌برد.

متن ترانه در یوتیوب موزیک /  Youtube Music Lyrics

اپلیکیشن یوتیوب موزیک هنوز در مقایسه با رقبا از برخی ویژگی‌های کلیدی بی‌بهره است. هم‌اکنون در این پلتفرم جای خالی ویژگی‌هایی نظیر پیمایش خودکار متن ترانه یا متمایز ساختن کلمات به‌صورت هماهنگ با پخش موسیقی کاملا حس می‌شود؛ بااین‌حال ممکن است در آینده شاهد اضافه شدن این ویژگی‌ها نیز باشیم. به هر ترتیب در حال حاضر تنها امکان پیمایش متن ترانه به‌صورت دستی برای کاربران فراهم شده است.

رقبای یوتیوب موزیک یعنی اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک همگی در اپلیکیشن‌های موبایل خود امکان مشاهده‌ی متن ترانه را به‌صورت هماهنگ با پخش موسیقی برای کاربران فراهم کرده‌اند.

ناگفته نماند که در نسخه‌ی تحت وب یوتیوب موزیک هنوز امکان مشاهده‌ی متن ترانه فراهم نشده است. بااین‌حال یوتیوب اظهار اعلام کرده که روی اضافه کردن این ویژگی به نسخه‌ی تحت وب نیز کار می‌کند.

یوتیوب موزیک هنوز برای رسیدن به رقبا راه درازی در پیش دارد. طبق آخرین اعلام گوگل، دو سرویس یوتیوب موزیک و یوتیوب پرمیوم درمجموع ۲۰ میلیون مشترک دارند. این در حالی است که اسپاتیفای با ۱۲۴ میلیون مشترک پولی از سرویس موسیقی یوتیوب بسیار جلوتر است. اپل موزیک نیز با ۶۰ میلیون کاربر پولی در تعقیب اسپاتیفای است و آمازون موزیک با ۵۵ میلیون مشترک در جایگاه بعدی قرار دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات