مایکروسافت با مدیر جدید واحد ویندوز، برای دورانی تازه آماده می‌شود

سه‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت پس از انتخاب مدیر جدید برای واحد ویندوز، چشم‌انداز و مسیر تمرکز جدیدی در سیستم‌عامل محبوب خود دنبال می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت ماه گذشته سیستم مدیریت زیرمجموعه‌ی Windows + Devices را تغییر داد و پانوس پانای، مدیر بخش سرفیس، ریاست هر دو بخش ویندوز و سخت‌افزار را برعهده گرفت. اگرچه هنوز زمان زیادی از مدیریت پانای نگذشته است، می‌توان تغییرات اولیه در مسیر و چشم‌انداز ویندوز را در همین مدت کم مشاهده کرد. تغییرات جدید شامل مدیر جدید برای برنامه‌ی آزمایشی ویندوز موسوم به Windows Insider می‌شود که به‌کمک میلیون‌ها کاربر داوطلب، قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ را آزمایش می‌کند.

پانوس پاناس در پستی وبلاگی درباره‌ی مدت کوتاه مدیریتش در بخش ویندوز نوشت:

در ۳۰ روز اول فعالیتم در مقام مدیر بخش ویندوز، زمان زیادی به شنیدن دیدگاه‌های دیگران و یادگیری اختصاص دادم. همچنین در همکاری با تیم خود، مشغول توسعه‌ی چشم‌انداز جدیدی برای ویندوز بودم. گروه اینسایدر و تلاش و دانش عمیق آن‌ها در کار را تحسین می‌کنم. برای رشد و نوآوری در ویندوز، در آینده‌ی پیش‌ رو قطعا به شخصی مناسب برای مدیریت این جامعه‌ی قدرتمند نیاز داریم. به‌همین‌‌دلیل، با افتخار آماندا لانگوسکی را به‌عنوان مدیر جدید برنامه‌ی ویندوز اینسایدر منصوب می‌کنم.

لانگوسکی از کارمندان باسابقه‌ی ویندوز و مایکروسافت محسوب می‌شود که ۲۰ سال سابقه‌ی کار در شرکت دارد. او در برنامه‌های ویندوز بتا، ویندوز موبایل، ویندوزفون و تیم آماده‌سازی بیلدهای ویندوز حضور داشته است. تیم آماده‌سازی بیلدها نسخه‌های جدید را آماده‌ و بهینه‌سازی می‌کند تا مهندسان در داخل و خارج مایکروسافت به‌راحتی از آن‌ها بهره ببرند.

با تصمیم جدید پانای، لانگوسکی مدیریت تیم آزمایش ویندوز ۱۰ را برعهده می‌گیرد که اهمیت زیادی در چرخه‌ی بازخوردگیری درباره‌ی ویندوز دارند. قبلا دونا سارکار مدیریت تیم را برعهده داشت و او اکنون نقش جدیدی در تیم Microsoft Developer Relations دارد و به فعالیت در جمع ردموندی‌ها ادامه می‌دهد. فراموش نکنید مدیر قبلی بخش اینسایدر، گیب آئول، مایکروسافت را سال گذشته به مقصد فیسبوک ترک کرد. او اکنون مسئولیت مهندسی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در فیسبوک برعهده دارد.

همان‌طورکه پانای گفت، مایکروسافت تلاش می‌کند چشم‌انداز جدیدی برای آینده‌ی ویندوز ترسیم کند. ردموندی‌‌ها در پنج سال گذشته، همه‌ی تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا اکوسیستم ویندوز ۱۰ را توسعه دهند. البته برخی از تلاش‌ها در ماه‌های اخیر کاهش یافته‌اند. به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ دیگر با سرعت قبلی ارائه نمی‌شوند و طرفداران و اعضای گروه آزمایش ویندوز نگران آینده‌ی سیستم‌عامل هستند.

Ponas panay

مایکروسافت قطعا روی Windows 10X بسیار متمرکز است که برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر عرضه خواهد شد. البته تغییرات زیادی هم در نسخه‌ی عادی یا همان دسکتاپ ویندوز ۱۰ اعمال خواهد شد. به‌هرحال، پانای هنوز چشم‌انداز خود برای ویندوز را نهایی نکرده است؛ اما می‌توان تمرکز بیشتر ردموندی‌ها بر سیستم‌عامل را در آینده انتظار داشت. از تغییرات محتمل می‌توان به تزریق انرژی بسیار به واحد ویندوز اشاره کرد که پانای شهرت زیادی در آن دارد. به‌علاوه، سیستم‌عامل کمی ساده‌سازی و بخش‌های خارج از کانون توجه بهینه‌سازی می‌شود.

مایکروسافت تمرکز ویژه‌ای روی ساده‌سازی و بهبود رابط کاربری ویندوز خواهد کرد

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در اظهارنظری جالب‌ پنج سال پیش آینده‌ی ویندوز را این‌گونه ترسیم کرده بود:«می‌خواهیم مردم از نیازداشتن به ویندوز، به انتخاب‌ ویندوز و عشق‌ورزیدن به آن برسند». اکنون می‌توان ادعا کرد ویندوز در دوره‌ی پنج‌ساله‌ی گذشته، بهبودهای درخورتوجهی تجربه کرده است. دراین‌میان، چشم‌انداز جدید برای مسیردهی به سیستم‌عامل در آینده و انتخاب فردی به‌عنوان چهره‌ی اصلی بازاریابی ویندوز، الزامی به‌نظر می‌رسید.

بسیاری از کارشناسان انتظار و امید دارند ویندوز روز‌به‌روز به سمت کارایی بیشتر برای افرادی پیش رود که روزانه از آن استفاده می‌کنند و به سیستم‌عامل وابسته هستند. قطعا تغییرات بزرگی در آینده در ویندوز رخ خواهد داد. تاکنون نیز اقدام‌های بسیار مثبت و مهمی انجام شده است؛ ازجمله اضافه‌شدن PowerToys و Windows Terminal.

همان‌طورکه گفته شد، فرایند ساده‌سازی طراحی یکی از برنامه‌های آتی تیم ویندوز خواهد بود. تاکنون نیز، نمونه‌هایی همچون آیکن‌های جدید و بهینه‌سازی در طراحی منو استارت را شاهد بوده‌ایم. پانای هفته‌ی گذشته رسیدن ویندوز ۱۰ به آمار یک‌میلیارد کاربر را با ویدئویی تبلیغاتی جشن گرفت. از تغییرات واضح دیگر می‌توان به تلاش تیم برای بهینه‌سازی رابط کاربری سیستم‌عامل اشاره کرد. مایکروسافت مجددا برای شنیدن نظرها و بازخوردها آماده شده است. مدیریت جدیدی که در رأس اکوسیستم ویندوز قرار دارد و شیوه‌های جدید شرکت برای دریافت بازخورد، همگی از چشم‌اندازی تازه حکایت می‌کند. به‌هرحال، باید منتظر تغییرات و تصمیم‌های جدیدی در تیم ویندوز باشیم؛ تغییراتی که شاید برخی از آن‌ها در آینده‌ی بسیار دور رخ دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات