پانوس پانای به‌عنوان مدیر بخش ویندوز و سخت‌افزار مایکروسافت انتخاب شد

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پانوس پانای که مدت‌ها مدیر بخش سرفیس مایکروسافت بود، به‌عنوان مدیر ارشد واحد جدید ویندوز و سخت‌افزار در این شرکت انتخاب شد.
تبلیغات

مایکروسافت تغییر‌های مهمی را در بخش مدیریت خود پیاده‌سازی کرد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جابه‌جایی پانوس پانای از بخش سرفیس به بخش جدید ویندوز و سخت‌افزار اشاره کرد. رسانه‌های فناوری می‌گویند که بخش‌های مجزای ویندوز و سخت‌افزار از این به بعد به‌عنوان بخشی واحد به فعالیت ادامه می‌دهند که به‌نام Windows + Devices شناخته می‌شود. پانوس پانای که از مدیران ارشد محصول در مایکروسافت محسوب می‌شود، مدیریت بخش جدید را برعهده دارد. تغییر در ساختار مدیریتی به این سبک، نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ ردموندی‌ها برای هماهنگ کردن هرچه بیشتر نرم‌افزار و سخت‌افزار سرفیس و محصولات دیگر است.

جو بلفیوره پیش از پانای مدیریت بخش ویندوز موسوم به Windows Experience را برعهده داشت. او پس از تغییر و تحول‌های اخیر به بخش آفیس منتقل می‌شود. بلفیوره بخش عمده‌ای از فعالیت خود در مایکروسافت را در واحدهای ویندوز گذراند و اولین تجربه‌های خود را در طراحی رابط کاربری ویندوز ۹۵، XP، مدیاسنتر و ویندوز فون کسب کرد. بلفیوره در موقعیت جدید، مدیریت بخش Office Experience Group را برعهده خواهد داشت که مدیریت و هماهنگی برنامه‌های هسته‌ای آفیس را انجام می‌دهد. او همچنین در موقعیت مدیریتی خود در Essential Products Inclusive Community باقی می‌ماند که شامل مرورگر اج و برنامه‌های موبایلی مایکروسافت در پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌شود.

مایکروسافت در برنامه‌های تغییر سازمانی قبلی خود، دو سال پیش بخش‌های هسته‌ای تیم پلتفرم ویندوز را با پلتفرم‌‌های هوش مصنوعی و آژور هماهنگ کرده بود. ردموندی‌ها در تلاش بودند تا ویندوز و سخت‌افزار سرفیس را بیش‌ازپیش به هم نزدیک و هماهنگ کنند. خصوصا محصولاتی همچون Surface Hub 2S و سرفیس نئو نیاز به چنین هماهنگی دارند. جابه‌جایی پانای قدم مهم بعدی در این مسیر محسوب می‌شود؛ اما او هنوز جایی در سطح مدیریت ارشد مایکروسافت ندارد. او هنوز به راجش جها گزارش می‌دهد که مدیریت بخش Experience and Devices را برعهده دارد.

برخی رسانه‌های فناوری ادعا می‌کنند که پانای احتمالا به‌دنبال نقشی جدید در داخل یا خارج از مایکروسافت بود که شاید به غیبت طولانی‌مدت او یا پیوستنش به اپل می‌انجامید. درنتیجه تغییر ساختار جدید شاید تصمیمی از سوی مدیران ارشد کمپ ردموند بوده است تا یکی از مدیران اصلی خود را از پیوستن به اپل دور کنند. پانای در یادداشت اولیه‌ی خود پس از انتخاب به‌عنوان مدیر بخش ویندوز و سخت‌افزار نوشت:

من شخصا از مدیریت بخش Windows Client مایکروسافت خشنود هستم. بخشی که به ما کمک می‌کند فرایند تصمیم‌گیری خود را آسان، اولویت‌ها را بهتر مشخص کرده و بهترین تجربه‌ی کاربری را ازطریق سیستم‌عامل خود ایجاد کنیم. ما اعتقاد داریم که این رویکرد، تجربه‌ی کاربری ویندوز را در کل اکوسیستم کامپیوتر شخصی بهبود می‌بخشد. طراحی هم‌زمان نرم‌افزار و سخت‌افزار باعث می‌شود تا رویکردی بهتر در طولانی‌مدت داشته باشیم. مدیریت متمرکز بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همچنین باعث می‌شود تا نوآوری و اجرا با رویکردی بهتر و سریع‌تر پیش برود. اکنون بهترین زمان برای اضافه کردن انرژی بیشتر به ویندوز و مشتریانی است که از ویندوز استفاده می‌کنند. چنین حرکتی قطعا آسان نخواهد بود، اما بهبود رشد همیشه در میان استراتژی‌های اصلی شرکت ما قرار دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات