شیوع ویروس کرونا انتشار نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج را متوقف کرد

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت ضمن تعویق زمان انتشار نسخه‌ی ۸۱ مرورگر Edge، اعلام کرد مرورگر فعلی همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرد باتوجه‌به وضعیت موجود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، انتشار نسخه‌ی ۸۱ از مرورگر اج (Edge) را متوقف کرده است. انتشار نسخه‌های جدید مرورگر اج جدید یا هر به‌روزرسانی‌ای برای نرم‌افزارهای دیگر، معمولا مستلزم بررسی‌های امنیتی و آزمایش سازگاری محصول برای اطمینان از این نکته است که عملکرد سیستم‌‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی وب هنگام اجرای مرورگر یادشده مختل نشود.

به‌علت شیوع بیماری کووید ۱۹، بیشتر مدیران شرکت‌ها به‌احتمال زیاد در این شرایط سخت مشغول مراقبت از خانواده‌ی خود یا رسیدگی به امنیت آن‌ دسته از کارمندانشان هستند که کارهایشان را از خانه انجام می‌دهند. مایکروسافت اعلام کرده است نمی‌خواهد در برهه‌ی خاص کنونی با انتشار نسخه‌ی جدید مرورگر اج، مدیران و کارمندان شرکت‌های IT را زیرفشار بیشتری قرار دهد. ردموندی‌ها این تصمیم را دو روز پس‌از‌آن گرفته‌اند که گوگل با اتخاذ اقدام مشابهی، انتشار نسخه‌ی ۸۱ از مرورگر کروم را به‌مدت نامعلومی به‌تعویق انداخت.

مایکروسافت نیز همانند تیم کروم اعلام کرد مرورگر این شرکت، یعنی اج، همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد؛ ولی نسخه‌ی پایدار Edge v81 که با بهبودها و تغییراتی همراه است، تا زمان عادی‌شدن شرایط منتشر نخواهد شد. یکی دیگر از سازندگان مرورگر که باید با واقعیت‌های پیش‌آمده به‌دلیل شیوع ویروس کرونا سازگار شود، شرکت موزیلا است. اوایل این ماه، موزیلا نسخه‌ی ۷۴ مرورگر فایرفاکس را منتشر کرد. این مرورگر از پروتکل‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 بی‌بهره بود. پروتکل‌های یادشده برای حفظ امنیت در اتصال‌های HTTPS کاربرد دارند؛ بااین‌حال، موزیلا با ناامن‌خواندن آن‌ها، پروتکل‌ها یادشده را از به‌روزرسانی این ماه فایرفاکس حذف کرد.

اوایل ماه جاری، موزیلا با انتشار به‌روزرسانی برای نسخه‌ی ۷۴ فایرفاکس اعلام کرد موقتا پروتکل‌های TLS 1.0 و TLS 1.1 را دوباره فعال می‌کند. این اقدام به‌منظور دسترسی کاربران به آن‌ دسته از وب‌سایت‌های مهم دولتی انجام شد که هنوز از پروتکل‌های یادشده استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات