اینستاگرام افکت‌های AR مرتبط با کرونا را حذف می‌کند

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام تلاش می‌کند با گسترش اطلاعات دروغین و اشتباه درباره‌ی ویروس کرونا مقابله کند.
تبلیغات

اینستاگرام برنامه‌های خود را برای مقابل با گسترش مطالب جعلی درباره‌ی ویروس کرونا و همچنین ارائه‌ی اطلاعات کاربردی درباره‌ی این ویروس اعلام کرد. این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد کاربران کشورهایی که بیشتر تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته‌اند، بخش جدیدی روی اپلیکیشن خود مشاهده خواهند کرد که حاوی لینک‌هایی به سایت سازمان بهداشت جهانی است.

اینستاگرام همچنین اطلاعاتی را که مقام‌های بهداشتی هر کشور منتشر می‌کنند، در اختیار کاربران آن کشور قرار خواهد داد تا آن‌ها بتوانند اطلاعات موثق و رسمی را راحت‌تر در اختیار داشته باشند.

کاربران این شبکه‌ی اجتماعی همچنین در صورت مشاهده‌ی محتوایی که آژانس‌های صحت‌سنجی آن‌ها را جعلی تشخیص داده‌اند؛ اما موفق به حذف آن‌ها نشده‌اند، یک اخطار مرتبط دریافت خواهند کرد. 

تعدادی از کاربران با ساخت فیلترهای AR در اینستاگرام، با شیوع ویروس کرونا شوخی کرده‌اند. تمام کاربران اینستاگرام می‌توانند این فیلترها را تولید و استفاده کنند. اینستاگرام اعلام کرد قوانین انتشار این فیلترها از امروز تغییر خواهد کرد:

سخنگوی این شبکه‌ی اجتماعی به تک‌کرانچ گفت به دلیل این‌که فیلترهای AR ممکن است باعث انتشار اطلاعات اشتباه شوند یا برای کاربرانی که درگیر ویروس کرونا هستند مزاحمت و ناراحتی ایجاد کند، انتشار آن‌ها ممنوع شده است. این پایگاه خبری همچنین گزارش داده شبکه‌ی اجتماعی اسنپ‌چت هم سیاست‌های پیشگیرانه‌ی مشابهی اعمال خواهد کرد. 

کاربران برای مشاهده‌ی تغییرات جدید، باید آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام را نصب کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات