مایکروسافت سرویس امنیتی خود را برای مشتریان سازمانی اندروید و iOS ارائه می‌کند

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت سرویس مقابله با بدافزار خود را برای مشتریان سازمانی اندروید و iOS ارائه می‌کند که شاید در آینده‌ای نزدیک به‌دست مصرف‌کننده‌های عادی هم برسد.
تبلیغات

مجرمان سایبری همیشه کامپیوترهای شخصی را به‌خاطر شهرت بالا و زمینه‌ی حمله‌ی بیشتر، هدف قرار می‌دهند. ازطرفی سیستم‌های عامل‌ iOS و اندروید نیز باوجود ادعاهای زیاد، دربرابر حمله‌های سایبری و بدافزارها ایمن نیستند. مایکروسافت با درک همین تهدید، تصمیم دارد تا سرویس امنیتی Microsoft Defender را برای کاربران پلتفرم‌های مشهور موبایل، ارائه کند.

مایکروسافت جزئیات بیشتر برنامه‌های امنیتی خود را برای اندروید و iOS در کنفرانس امنیتی پیش‌روی RSA Security شرح خواهد داد. البته مدیران اجرایی شرکت در مصاحبه با رسانه‌های فناوری بخشی از برنامه‌های شرکت را شرح داده‌اند. ردموندی‌ها همچنین چند روز پیش سرویس Microsoft Defender Advanced Threat Protection را برای لینوکس معرفی کردند و پیش‌نمایشی هم از قابلیت‌های آن ارائه دادند.

مایکروسافت ژوئیه سال گذشته سرویس Windows Defender را به Microsoft Defender تغییر نام داد. همین تغییر نام اولین نشانه‌ها را از تصمیم آن‌ها برای ارائه‌ی امنیت در پلتفرم‌های دیگر روشن کرد. هفته‌ی آینده نیز در جریان کنفرانس RSA، پیش‌نمایشی از راهکارهای امنیتی مایکروسافت برای اندروید و iOS ارائه خواهد شد. راب لفرتس یکی از معاون‌های ارشد سازمانی در مایکروسافت در مصاحبه با CNBC درباره‌ی نفوذ بدافزارها به گوشی‌های هوشمند گفت:

گوشی‌های هوشمند تقریبا امن هستند، اما تقریبا امن با امن تفاوت دارد. بدافزارها در آن پلتفرم‌ها نیز نفوذ می‌کنند.

بسته‌ی امنیتی مایکروسافت که به‌نام Defender عرضه می‌شود، تنها محدود به نصب بدافزار مرسوم نخواهدبود. ویندوز دیفندر عملیات اسکن و حذف بدافزار را در کامپیوترهای شخصی انجام می‌داد. جزئیات منتشرشده پیرامون مایکروسافت دیفندر نشان می‌دهد که این سرویس علاوه بر اقدام‌های مرسوم، کاربران را نیز از مرور مقاصد آنلاین ناامن منع می‌کند. گوگل نیز رویکرد مشابهی دارد و وب‌سایت‌های ظاهرا ناامن را در نتایج جست‌وجو نمایش نمی‌دهد. درحال‌حاضر هیچ جزئیاتی از شیوه‌ی عملکرد مایکروسافت دیفندر پس از شناسایی بدافزار در گوشی‌های اندرویدی و iOS در دست نیست.

Windows defender

مایکروسافت در مرحله‌ی اول تصمیم دارد تا سرویس امنیتی خود را تنها برای کاربران سازمانی عرضه کند، اگرچه احتمالا سرویس‌ها در آینده در دسترس کاربران عادی هم قرار خواهد گرفت. در پست وبلاگی شرکت پیرامون هدف‌گیری کاربران می‌خوانیم:

ما می‌دانیم که محیط کاری مشتریان ما پیچیده و خطرناک است. ارائه‌ی راهکارهای امنیتی همه‌جانبه در تمامی پلتفرم‌ها ازطریق یک راهکار مشترک با روش اجرایی ساده، اکنون بیش از همیشه اهمیت دارد.

گوگل همیشه ادعا می‌کند که به‌روزرسانی منظم اندروید و اپلیکیشن‌های آن، بهترین راه برای مقابله با بدافزار خواهد بود. ازطرفی کاربران با اضافه کردن یک لایه‌ی امنیتی دیگر و نصب سرویس‌های امنیتی، اطمینان خاطر بیشتری خواهند داشت. ظاهرا مایکروسافت نیز در پاسخ به همین نیاز تلاش می‌کند تا کاربران خود را از امنیت گوشی‌های هوشمند، مانند کامپیوترهای شخصی، مطمئن کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات