اپل احتمالا کامپیوتر مک با پردازنده‌ی AMD تولید خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس شایعه‌های جدید، اپل درحال بررسی استفاده از پردازنده‌های اصلی و گرافیکی AMD در کامپیوترهای مک آتی است.
تبلیغات

بررسی کدهای منبع سیستم‌عامل آتی مک احتمال استفاده از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی و APUهای تولیدی AMD را بالا می‌برد. اطلاعات مذکور، با بررسی کد MacOS 10.15.4 beta 1 استخراج و در شبکه‌ی اجتماعی توییتر منتشر شد. بررسی‌های اولیه نشانه‌هایی را از پشتیبانی پردازنده‌های Navi 21 و Renoir و Van Gogh ساخت AMD ارائه می‌کنند و همچنین تراشه‌های احتمالی دیگری نیز از تیم قرمز، در آن‌ها دیده می‌شود.

سیستم‌عامل مک اکنون در نسخه‌ی ۱۰.۱۵.۳ قرار دارد و بررسی جدید نشان می‌دهد که احتمالا اپل در آینده‌ی نه‌چندان دور دسته‌ی قابل‌توجهی از پردازنده‌های AMD را تحت پشتیبانی قرار خواهد داد. به‌هرحال اطلاعات جدید، شایعه‌های گذشته پیرامون پشتیبانی از پردازنده‌های AMD در سیستم‌عامل مک را تقویت می‌کنند. 

اطلاعاتی که پیرامون پشتیبانی مک از Navi 21 منتشر شد، قابل‌توجه هستند. طبق شایعه‌های منتشرشده،‌ این کارت گرافیک فوق‌محرمانه احتمالا سرعتی دوبرابر و همچنین ابعادی دوبرابر تراشه‌های Navi 10 دارد که اکنون در پردازنده‌ی گرافیکی AMD 5700 XT استفاده می‌شوند. چنین کارت غول‌پیکری احتمالا تنها در محصولات فوق‌حرفه‌ای کوپرتینویی‌ها مانند مک پرو استفاده خواهد شد و نمی‌توان انتظار بهره‌مندی مک‌بوک از این کارت گرافیک را داشت. درنهایت باتوجه به تمرکز اخیر اپل بر محصولات دسته‌ی حرفه‌ای، پشتیانی از کارت قدرتمند AMD آن‌چنان دور از انتظار نبود.

اخبار و مقاله‌های قبلی بر احتمال مهاجرت اپل از اینتل به AMD تأکید می‌کردند؛ مهاجرتی که باتوجه به قدرت و بازدهی بالای پردازنده‌های Ryzen 4000، خبر خوبی برای مصرف‌کننده‌ها محسوب می‌شود. پردازنده‌های رایزن ۴۰۰۰ با کد نام Renoir شناخته می‌شوند. درنتیجه مشاهده‌ی نام مذکور در کدهای نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل مک، باز هم احتمال به‌کارگیری پردازنده‌های مشهور را در محصولات اپل افزایش می‌دهد.

ryzen 4000

درحال‌حاضر اطلاعات زیادی پیرامون کد نام Van Gogh در محصولات AMD در دست نیست. درنتیجه هرگونه اخبار و اطلاعات موجود، با حدس و گمانه‌زنی همراه خواهد بود. به‌هرحال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این کد و مشخصات آن، جذاب به‌نظر می‌رسد. همچنین استفاده از محصولات مرتبط در کامپیوترهای مک آتی، جذابیت خبر را دوچندان می‌کند.

باوجود اطلاعات منتشرشده پیرامون کد منبع نسخه‌ی آزمایشی مک، نباید فراموش کنیم که شاید این اطلاعات درنهایت به هیچ خبر قطعی منجر نشوند. شاید کوپرتینویی‌ها تنها درحال آزمایش پردازنده‌های تیم قرمز روی دستگاه‌های خود هستند تا در آینده‌ای نامعلوم، از آن‌ها در کامپیوترهای مک بهره ببرند. به‌علاوه، شاید کدهای منتشرشده بخشی از برنامه‌ی بزرگ‌تر اپل باشند و نتوان آن‌ها را به‌عنوان تأیید نهایی پشتیبانی از پردازنده‌های AMD در نظر گرفت.

اخبار جدید، شایعه‌های منتشرشده را پیرامون بررسی پردازنده‌های جدید توسط اپل، تقویت می‌کنند. از مدت‌ها پیش شایع شده بود که کوپرتینویی‌ها درحال بررسی گزینه‌های متعدد برای انتخاب پردازنده‌ی کامپیوترهای مک هستند. حتی برخی از آن‌ها ادعا می‌کردند که اپل تصمیم دارد کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های آرم اختصاصی خود تولید کند. چنین تصمیم احتمالی، هردو تیم قرمز و آبی را از یک مشتری سودآور بزرگ محروم می‌کند. درنهایت تنها زمان، صحت همه‌ی اخبار و شایعه‌ها را مشخص می‌کند و حکم تأیید یا رد آن‌ها، در قلب تپنده‌ی کامپیوترهای مک آینده قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات