قفل هوشمند Halo Touch با پشتیبانی از گوگل اسیستنت و الکسا معرفی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هیلو تاچ قفل هوشمند جدید شرکت کوییک‌ست است که ۲۴۹ دلار قیمت دارد و به‌لطف بهره‌مندی از حسگر اثر انگشت، فرایند قفل و بازکردن درها را به امری ساده‌تر و امن‌تر از قبل تبدیل می‌کند.
تبلیغات

کویک‌ست (Kwikset) شرکتی است که از سال‌ها پیش در حوزه‌ی تولید قفل در فعالیت می‌کند و امسال تصمیم گرفت در نمایشگاه CES حضور یابد. این شرکت ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از قفل هوشمند هیلو تاچ (Halo Touch) پرده‌برداری کرد. امروزه در بازار تنوع بالایی از قفل‌های هوشمند وجود دارد و هر یک از آن‌ها می‌توانند به‌خوبی نیازهای مردم را برطرف کنند. بنابراین قفل جدید کویک‌ست باید ویژگی‌های متمایزکننده‌ی زیادی داشته باشد تا بتواند در بازار به موفقیت دست پیدا کند.

هیلو تاچ قفلی هوشمند است که به شبکه‌ی وای‌فای متصل می‌شود و امکان بازکردن آن به وسیله‌ی قرار دادن انگشت روی حسگر مخصوصش وجود دارد. بسیاری از قفل‌های امروزی دارای صفحه‌کلید مخصوصی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان رمز عبور را وارد و قفل را باز کرد؛ اما در قفل هوشمند کویک‌ست هیلو تاچ از حسگر اثر انگشت کوچکی استفاده شده است که می‌توانید انگشت خود را روی آن نگه دارید تا درِ شما قفل یا باز شود. براساس اعلام رسمی کوییک‌ست، قفل هوشمند هیلو تاچ قرار است طی سال جاری میلادی با قیمت ۲۴۹ دلار روانه‌ی بازار شود.

قفل هوشمند کوییک ست هیلو تاچ / Kwikset Halo Rouch Smart Lock

از آن‌جایی که در هیلو تاچ هیچ‌گونه صفحه‌کلید عددی دیده نمی‌شود، این قفل هوشمند در مقایسه با دیگر قفل‌ها اندازه‌ای کوچک‌تر و جمع‌و‌جورتر دارد. حسگر اثر انگشت کوچک در قسمت بالایی جای کلید قرار گرفته است و در بخش بالایی آن نواری شامل چراغ‌های LED دیده می‌شود تا شناسایی یا عدم شناسایی اثر انگشت کاربر از طریق رنگ‌های سبز یا قرمز به اطلاع او برسد. به‌غیر از موارد یادشده، هیلو تاچ از لحاظ ظاهری همچون دیگر قفل‌های هوشمند است و تنها در بخش میانی آن قسمتی تاریک دیده می‌شود که همان حسگر اثر انگشت به‌شمار می‌آید.

کوییک‌ست می‌گوید تمامی اثر انگشت‌هایی که کاربر ثبت می‌کند، در خود این قفل هوشمند ذخیره می‌شوند و خبری از ارسال آن‌ها به فضای ابری نیست. براساس گفته‌های این شرکت، قفل هیلو تاچ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ اثر انگشت را در قالب ۵۰ پروفایل کاربری ذخیره کند که این میزان برای دسترسی تمامی ساکنان خانه کاملا کافی به‌نظر می‌رسد.

قفل هوشمند کوییک ست هیلو تاچ / Kwikset Halo Rouch Smart Lock

در ضمن اپلیکیشن مستقل کوییک‌ست که برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS در دسترس است، به شما امکان می‌دهد از راه دور به نظارت روی قفل و کنترل کردن آن بپردازید. درواقع به‌لطف این اپلیکیشن می‌توانید در هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، هیلو تاچ را قفل کنید. با این اوصاف به‌طور کلی امکان کنترل کردن هیلو تاچ از طریق اپلیکیشن کوییک‌ست، اثر انگشت یا کلید فیزیکی وجود دارد. 

افزون بر موارد یادشده در بالا، قفل هوشمند جدید کوییک‌ست از دستیارهای صوتی گوگل اسیستنت (Google Assisstant) و آمازون الکسا (Amazon Alexa) نیز پشتیبانی می‌کند. قفل جدید کوییک‌ست از این لحاظ شباهت زیادی به قفل هوشمند Nest x Yale دارد که به‌طور ویژه از سوی گوگل پشتیبانی می‌شود. قفل کوییک‌ست برخلاف بسیاری از قفل‌های هوشمند فعلی، به هاب جداگانه نیاز ندارد و به‌صورت مستقیم به شبکه‌ی وای‌فای خانه متصل می‌شود.

قفل هوشمند کوییک ست هیلو تاچ / Kwikset Halo Rouch Smart Lock

کوییک‌ست می‌گوید هیلو تاچ مقاومت بسیار زیادی در برابر تلاش‌های افراد سودجو برای شکستن قفل در دارد و امنیت بالایی را به‌همراه می‌آورد. این قفل به‌خوبی در برابر تلاش برای شکستن و همچنین ضربه‌های متوالی مقاوم است. نکته‌ی مهم دیگر به عدم پشتیبانی این محصول از پلتفرم هوم‌کیت اپل (Apple HomeKit) مربوط می‌شود. براساس اعلام کوییک‌ست، قفل هیلو تاچ در دو مدل با طراحی «سنتی» و «امروزی» در سه رنگ مختلف روانه‌ی بازار خواهد شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات