پاکت‌های کاغذی گوگل، دسترسی به گوشی موبایل را مدیریت می‌کنند

پنج‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل علاوه‌بر اپلیکیشن‌های محدودکننده‌ی استفاده از موبایل، پاکت کاغذی را طراحی کرده است که گوشی هوشمند را مهروموم و استفاده از آن را محدود می‌کند.
تبلیغات

گوگل در جدیدترین ایده‌ی خود برای مدیریت مدت زمان استفاده از گوشی هوشمند، اپلیکیشن و پاکت کاغذی را طراحی کرده است که تنها امکان تماس گرفتن یا پاسخ‌دهی به تماس‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. درست کردن پاکت کاغذی به‌راحتی توسط کاربر امکان‌پذیر است و با استفاده از آن، گوشی هوشمند تنها قابلیت شماره‌گیری و پاسخ دادن به تماس‌ها را خواهد داشت. درحال‌حاضر این امکان تنها برای گوشی‌های پیکسل 3a گوگل ارائه شده است؛ برای استفاده از این ویژگی جدید باید اپلیکیشنی به‌نام Envelope را از پلی استور گوگل دانلود کنید، همچنین می‌توانید فایل پی‌دی‌اف پاکت را دانلود کرده و با پرینت کردن و تا زدن از روی الگو، پاکت را به شکلی که در تصویر مشاهده می‌کنید بسازید.

google

اگر قصد دارید در طول روز مدت زمانی از گوشی هوشمند خود فاصله بگیرید کافی است اپلیکیشن Envelope را باز کنید، گوشی گوگل پیکسل 3a خود را در پاکت کاغذی قرار دهید و در پاکت را ببندید. بعد از مهروموم شدن گوشی در پاکت، تنها می‌توانید شماره تلفن‌های موجود در گوشی را شماره‌گیری کنید، از شماره‌گیری سریع استفاده کنید یا ساعت را با چشمک زدن شماره‌ها روی صفحه‌ی موبایل بخوانید.

ایده‌ی مهروموم کردن گوشی در پاکت‌های مخصوص در برخی کنسرت‌ها نیز استفاده می‌شود؛ به این صورت که شرکت‌کنندگان در کنسرت باید گوشی خود را در پاکت‌های مخصوص قرار دهند تا هم در طول کنسرت با عکاسی یا فیلم گرفتن مشغول نشوند و هم خوانندگان و سایر اعضای گروه موسیقی تمرکز بیشتری روی کار خود داشته باشند. بنابراین این ایده برای افرادی که می‌خواهند مدتی از گوشی هوشمند خود فاصله بگیرند بسیار مناسب و کارآمد به‌نظر می‌رسد. گوگل همچنین پیشنهاد می‌کند که بعد از قرار دادن گوشی در پاکت، در آن را با چسب محکم کنید؛ انجام این کار باعث می‌شود برای هر بار برای بازکردن پاکت مجبور به پاره کردن آن شوید و درنتیجه کم‌تر سراغ گوشی خود بروید.

google

گوگل اپلیکیشن متن باز Envelope را روی گیت‌هاب قرار داده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید اپلیکیشن را به دلخواه خود تغییر دهید تا به‌عنوان مثال زمانی‌که گوشی داخل پاکت است بتوانید از دوربین نیز استفاده کنید، تنها کافی است آن را به سلیقه‌ی خود تغییر دهید. البته برای انجام این کار باید از پی‌دی‌اف‌هایی برای ساختن پاکت کاغذی استفاده کنید که الگوی دوربین پشت یا جلوی موبایل نیز روی آن طراحی شده باشد.

google

گوگل برای کنترل میزان استفاده از گوشی موبایل، اپلیکیشن اندرویدی دیگری به‌نام Activity Bubbles را طراحی کرده است که با هر بار استفاده کردن از موبایل، حبابی روی صفحه تشکیل می‌شود و هر قدر کاربر بیشتر با گوشی کار کند، اندازه‌ی حباب نیز بزرگ‌تر می‌شود. اگر صفحه‌ی اصلی گوشی پوشیده از حباب شود، علامتی روی صفحه ظاهر می‌شود که به کاربر می‌گوید از گوشی خود بیش از اندازه استفاده کرده‌ است.

google

 اگر می‌خواهید مدت زمان استفاده از گوشی را با اعداد بزرگ تماشا کنید، از والپیپر زنده‌ی اندرویدی گوگل به‌نام Screen Stopwatch استفاده کنید. این تصویر پیش‌زمینه با هربار باز شدن قفل موبایل شروع به شمارش می‌کند و مدت زمانی‌که مشغول استفاده از گوشی بوده‌اید را با اعداد بزرگ نشان می‌دهد.

گوگل برای مدیریت مدت زمان استفاده از گوشی موبایل راه‌های دیگری نیز ارائه داده است که اپلیکیشن آن‌ها از پلی استور گوگل قابل دانلود است. با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید آمار متفاوتی از جمله تعداد دفعات باز شدن قفل گوشی در طول روز و... را مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات