نگاه اولیه به قابلیت‌های Google Camera 7، اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 گوگل

یک‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پیکسل ۴ به‌زودی معرفی می‌شود و درکنار تمام شایعه‌های موجود، جدیدترین مشخصات و قابلیت‌های نرم‌افزار دوربین این گوشی هم در رسانه‌ها منتشر شده است.
تبلیغات

جدیدترین شایعه‌ها درباره‌ی گوشی جدید گوگل، پیکسل 4، روی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن متمرکز هستند. انجمن آنلاین XDA-Developers درکنار دیگر رسانه‌های فناوری اخبار و شایعه‌ها درباره‌ی این گوشی را منتشر می‌کند و در جدیدترین خبر، نگاهی اولیه به اپلیکیشن Google Camera انداخته است و اطلاعاتی از قابلیت‌های دوربین پیکسل ۴ دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

در نگاه اول به رابط کاربری اپلیکیشن دوربین جدید، متوجه جابه‌جایی دکمه‌های تغییر دوربین و شاتر و گالری به بالای نمایاب (ویوفایندر) هستیم و حالت‌های گوناگون دوربین نیز به پایین این دکمه‌ها منتقل شده‌اند. کاربر در طراحی جدید هم می‌تواند با کشیدن صفحه به چپ و راست، بین انواع عکاسی تغییر حالت دهد.

در بالای رابط کاربری دوربین جدید گوگل، گزینه‌های تایمر و نوع حرکت و فلش دستگاه را می‌بینیم که با جعبه‌ای پاپ‌آپ جایگزین شده‌اند. کاربر بسته به حالت عکاسی یا فیلم‌برداری، گزینه‌های متفاوتی در پاپ‌آپ مذکور مشاهده می‌کند. به‌عنوان مثال، در حالت عکاسی پرتره شاهد گزینه‌هایی برای روتوش، تایمر و نورپردازی سلفی و نسبت عکس هستیم.

از تغییرات دیگر اپلیکیشن Google Camera می‌توان به فیلم‌برداری با نگه‌داشتن انگشت روی دکمه‌ی شاتر اشاره کرد. به‌علاوه، حالتی برای آموزش نکته‌های عکاسی، پیشنهادهایی برای حالت فیلم‌برداری تایم‌لپس، نوارهای لغزنده‌ی بهینه‌سازی‌شده برای بزرگ‌نمایی و تنظیم نوردهی و علامتی برای ترازدهی افق هم در اپلیکیشن جدید گوگل به‌چشم می‌خورد.

دوربین گوگل پیکسل 4

کابران انجمن آنلاین XDA-Developers با تحلیل عمیق فایل APK اپلیکیشن دوربین، تعدادی از قابلیت‌های دوربین پیکسل ۴ را نیز کشف کرده‌‌‌اند. از اولین قابلیت‌ها می‌توان به Motion Mode اشاره کرد. در این قابلیت، کاربر می‌تواند از اجسام متحرک عکس‌برداری و تصویر پشت آن‌ها را تار کند. به‌علاوه، حالت عکس‌برداری در شب نیز به‌روزرسانی و قابلیت عکس‌برداری از ستاره‌ها به آن اضافه شده است.

با توجه به بررسی عمیق فایل‌ها می‌توان ادعا کرد عکس‌برداری نجومی در دوربین پیکسل ۴، از پردازنده‌ی گرافیکی این گوشی استفاده خواهد کرد. درواقع، پردازنده ستاره‌ها را در تصویر پیدا و آن‌ها را روشن‌تر می‌کند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به حالت HDR زنده اشاره کرد که تصویر را در نمایاب با کیفیت HDR نشان می‌دهد. قابلیت دیگر Audio Zoom نام دارد که در زمان بزرگ‌نمایی و فیلم‌برداری، تمرکز میکروفون را به سوژه‌ی بزرگ‌نمایی‌شده معطوف می‌کند.

از قابلیت‌های دیگر دوربین جدید گوگل می‌توان به هماهنگی دقیق‌تر با استیکرهای Google AR اشاره کرد. افزون‌براین، اپلیکیشن دوربین جدید با بهره‌مندی از Dynamic Depth Format، داده‌های عمق تصاویر را ضبط می‌کند و حالت‌های تصویربرداری Rewind و Measure را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات