اپل ادعا می‌کند که ۲/۴ میلیون شغل در آمریکا ایجاد کرده است

شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
اپل در گزارشی جدید ادعا کرد که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد ۲/۴ میلیون شغل در آمریکا تأثیر دارد.
تبلیغات

اپل یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین کارفرماهای دنیای فناوری خصوصا در آمریکا محسوب می‌شود. آن‌ها مراکز مدیریت و عملیات اصلی خود را در شهرهای متعدد آمریکا توزیع کرده‌اند و کارشناسان متعددی هر روزه برای استخدام به این شرکت مراجعه می‌کنند. شرایط کاری مناسب در کنار مزایا و اعتباری که اپل به کارمندان می‌دهد، کمپ کوپرتینو را به مقصدی آرمانی برای بسیاری از افراد تبدیل می‌کند. البته شرایط کاری برای اپل هم مانند بسیاری سازمان‌های بزرگ جهانی دشواری‌های خاص خود را دارد، اما به‌هرحال آن‌ها امروز ۲/۴ میلیون شغل به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم تنها در آمریکا ایجاد کرده‌اند.

جدیدترین گزارش اپل که تعداد شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم را بیش از دو میلیون بیان می‌کند، طبق ادعای شرکت چهار برابر آماری است که هشت سال پیش ارائه می‌شد. به‌علاوه آن‌ها ادعا می‌کنند که به‌صورت مستقیم ۳۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا کمک خواهند کرد. کوپرتینویی‌ها با افتخار به آمارهای کنونی،‌ مقاله‌ای اختصاصی در وب‌سایت رسمی خود منتشر کردند که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم. در این مقاله تمرکز زیادی روی اشتغال‌های غیرمستقیم در شرکت‌های همکار اپل شده است.

۳۳ سال پیش، پنج دوست در یک آشپزخانه در تولسا اوکلاهاما با هم دیدار کردند. آن‌ها تصمیم گرفتند تا یک شرکت جدید تأسیس کنند. در میان آن‌ها اندی مک‌کی، مدیر شرکت Maccor و همسرش هلن (مدیر کنونی منابع انسانی) حضور داشتند. امروز در فاصله‌ی تقریبا یک کیلومتری از آن آشپزخانه،‌ سایت تولیدی Maccor با مساحت بیش از هفت هزار متر مربع قرار دارد و به‌عنوان یکی از برترین سازنده‌های سیستم تست باتری در جهان شناخته می‌شود.

مکور یکی از ۹ هزار تولیدکننده‌ی آمریکایی است که اپل در سال ۲۰۱۸ در مجموع ۶۰ میلیارد دلار به آن‌ها پرداخت و ۴۵۰ هزار شغل ایجاد کرد. اپل در مجموع باعث ایجاد ۲/۴ میلیون شغل در ۵۰ ایالت آمریکا شده است. آماری که چهار برابر گزارش‌های هشت سال پیش شرکت محسوب می‌شود. اپل امروز در مسیری قرار دارد که تا سال ۲۰۲۳ تأثیرات مستقیم خود بر اقتصاد آمریکا را به ۳۵۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

Maccor

اندی درباره‌ی همکاری با اپل و اشتغال کارمندان می‌گوید:

ارتباط با اپل برای ما بسیار عظیم بود و تغییراتی در سطح سازمانی ایجاد کرد. ما می‌خواهیم بهترین محصول ممکن را تولید کنیم و هیچ‌گاه کیفیت را فدای صرفه‌جویی نمی‌کنیم. اپل شرکتی است که کیفیت را در سطح اول قرار می‌دهد و همیشه ما را ملزم می‌کند تا کیفیت محصولات تجاری خود را افزایش دهیم.

مکور سخت‌افزار و نرم‌افزارهای دقیقی را برای آزمایش کارایی و بازدهی باتری‌ها تولید می‌کند. کیفیت بالا و بررسی‌های عمیق کارایی باعث می‌شود تا باتری‌های موجود در محصولات اپل با امنیت و پایداری زیادی تولید شوند. وقتی شرکت مکور ۱۵ سال پیش همکاری خود را با اپل شروع کرد، تنها ۶۰ کارمند داشت. آمار مذکور اکنون با افزایش بیش از دو برابری به ۱۳۰ نفر رسیده است و سایت جدیدی هم در سن خوزه کالیفرنیا تأسیس شد. تنها در سال گذشته، تعداد کارمندان آن‌ها به میزان یک سوم افزایش یافت و مکور تصمیم به استخدام نیروهای بیشتر هم دارد.

همکاری اپل با تولیدکننده‌های متعدد، اشتغال‌زایی غیرمستقیم آن‌ها را افزایش می‌دهد

اپل هر سال به‌دنبال فرصت‌هایی است تا ارتباط‌های خود در حوزه‌ی تأمین کالا و خدمات را افزایش دهد. در ماه ژوئن همکاری جدیدی با شرکت برودکام شروع شد. شرکت مذکور در کالیفرنیا واقع است و یک مرکز تولیدی در فورت کالینز کلرادو دارد. همکاری جدید برای تأمین قطعات و ماژول‌های فرکانس رادیویی با کیفیت بالا صورت گرفت. به‌علاوه Finisar هم از همکاران دیگر اپل محسوب می‌شود که در دسامبر ۲۰۱۷ هزینه‌ای بالغ بر ۳۹۰ میلیون دلار به‌صورت سرمایه‌گذاری تولید حرفه‌ای در آن انجام شد. این شرکت ۵۰۰ شغل تمام‌وقت در مرکز جدیدی در شرمن تگزاس ایجاد خواهد کرد و همچنین هزار شغل ساختمانی نیز برای آماده کردن مرکز جدید ایجاد می‌شود. Finisar در تولید VCSEL لیزری با اپل همکاری می‌کند که در FaceID جدیدترین نمونه‌های آیفون و آیپد در ماه‌های آتی، استفاده خواهد شد.

Finisar

آزمایشگاه Finisar

سهم عمده‌ای از اشتغال‌هایی که به‌صورت غیرمستقیم توسط اپل ایجاد می‌شوند، در اقتصاد نرم‌افزار و اپلیکیشن هستند که ۱/۹ میلیون شغل را در آمریکا ایجاد می‌کند. این تعداد تنها در ۲/۵ سال گذشته به اندازه‌ی ۳۲۵ هزار نفر افزایش داشته است. بسیاری از ایالات‌های آمریکا رشد دورقمی را در دوره‌ی مذکور طی کرده‌اند. به‌عنوان مثال می‌توان به رشد ۴۳ درصدی در کالیفرنیای شمالی اشاره کرد که ۱۵ هزار شغل جدید در آن ایجاد شد. به‌علاوه ۵۰ درصد افزایش اشتغال در فلوریدا را شاهد بودیم که منجر به افزایش اشتغال ۳۰ هزار نفری شد. پنسیلوانیا رشد ۶۴ درصدی را تجربه کرد و از ۴۰،۸۰۰ نفر اشتغال در سال ۲۰۱۶ به ۶۷ هزار اشتغال در سال جاری رسید.

اپل به‌صورت مستقیم در ۵۰ ایالت آمریکا ۹۰ هزار کارمند دارد؛ آماری که تا سال ۲۰۲۳ با ۲۰ هزار استخدام جدید، افزایش هم خواهد داشت. شرکت در ابتدای سال جاری در سن‌دیگو اعلام کرد که با توسعه‌ی کسب‌وکار در آن منطقه، ۱،۲۰۰ شغل مستقیم جدید ایجاد خواهد کرد. به‌علاوه کمپ جدیدی با ابعاد بسیار بزرگ در منطقه تأسیس می‌شود که فضاهای اداری، تحقیقاتی و آزمایشگاهی خواهد داشت. در سیاتل هم دو هزار استخدام جدید انجام می‌شود که در موقعیت‌های مهندسی حرفه‌ای مشغول به کار خواهند شد.

Maccor

در مرکز تمامی فعالیت‌های اشتغالی اپل، شرکت‌هایی همچون مکور و افرادی همچون خانواده‌ی مک‌کی قرار دارند که به سرمایه‌گذاری در جامعه‌ی خود افتخار می‌کنند. آن‌ها در دهه‌ی گذشته از طریق بورسیه‌ی دانشگاه تولسا، ادامه تحصیل حدود ۵۰ دانش آموز را تسهیل کرده‌اند. اندی درباره‌ی فعالیت‌های این‌چنینی می‌گوید:

خانواده‌ی ما سرمایه‌ی لازم برای فرستادن من به دانشگاه نداشت؛ اما بورسیه‌ای از طریق محل کار مادرم ارائه شد که به کمک آن به دانشگاه رفتم. من همیشه این کمک را به یاد داشتم، چون مسیر زندگی‌ام را تغییر داد. درنتیجه وقتی زمان و سرمایه‌های لازم در اختیار خودم قرار گرفت، به‌دنبال کمک‌های مشابه بودیم تا به افراد اعطا کنیم.هیچ‌یک از ما بنیان‌گذاران این شرکت، تصور موفقیت و موقعیت کنونی را نداشتیم. ما اکنون در ساختمان کارخانه می‌ایستیم و به هم می‌گوییم: «آیا روزی که در آشپزخانه به تأسیس شرکت جدید فکر می‌کردیم، تصور چنین پیشرفتی را داشتید؟» هیچ‌یک از ما نمی‌دانستیم که چه آینده‌ای در انتظامان خواهد بود.

اپل با مقاله‌ی بالا سعی کرد تا تأثیر مستقیم و غیرمستقیم خود را در پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی در آمریکا نشان دهد. بدون شک آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین کارفرماهای ایالات متحده محسوب می‌شوند و تأثیرات‌شان بر اشتغال، می‌تواند به‌عنوان نکته‌ای آموزنده در تصمیم‌گیری‌های کلان اشتغالی دیگر کشورها لحاظ شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات