هواوی سرویس نقشه و مسیریابی اختصاصی جهانی ارایه می‌دهد

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هواوی به دلیل تحریم و با انگیزه‌ی استقلالِ بیشتر از شرکت‌های فناوری آمریکایی، درحال تهیه سرویس نقشه و مسیریابی اختصاصی خود با پوشش ۱۶۰ کشور جهان است
تبلیغات

هوواوی به‌صورت رسمی تائید کرد که درحال کار روی سرویس نقشه اختصاصی خود است تا با توجه به تحریم‌های آمریکا از مقدار وابستگی خود به سرویس‌های گوگل بکاهد. درحال حاضر شرکت هواوی از به‌کارگیری فناوری‌های آمریکایی بدون مجوزهای ویژه محروم شده است و اینطور که به نظر می‌رسد، هنوز هم مجوز استفاده از Google Maps در تلفن‌هایش در خارج از خاک چین را ندارد. بنابراین سرویس نقشه اختصاصی هواوی با نام مپ‌کیت Map Kit را وارد این بازی کرده است. اما این سرویس نه برای استفاده‌ی مستقیم کاربر، بلکه به‌عنوان یک رابط برنامه‌نویسی (API) می‌تواند به‌وسیله‌ی توسعه‌دهنده‌های دیگر برای ساخت نرم‌افزارهای ناوبری استفاده شود.

مپ‌کیت می‌تواند اطلاعات را از ۱۵۹ کشور و منطقه سراسر جهان جمع‌آوری کند و باوجود تازه‌کار بودن هووای در این عرصه، ایستگاه‌های مخابراتی‌اش در بیش از ۱۶۰ کشور جهان می‌تواند بسیار برایش تسهیل‌کننده و سرعت‌بخش باشد.

huawei map kit

ریچارد یو، ریاست «گروه کسب و کارهای مرتبط با مصرف‌کنندگان» این شرکت می‌گوید که مپ‌کیت می‌تواند ویژگی‌های پیشرفته‌ای شامل جابه‌جایی خودروها بین خطوط، مسیریابی واقعیت افزوده و خدماتی همچون اطلاعات زنده‌ی ترافیکی ارایه دهد. منابع مطلع می‌گویند که شرکت ارایه دهنده‌ی اینترنت و نقشه‌ی روسی Yandex و هولدینگ آمریکائی Booking Holdings از اولین شرکای علاقه‌مند به سرویس نقشه‌ی هوواوی هستند. به‌زودی اطلاعات بیشتری در این خصوص در ماه اکتبر ارائه خواهد شد.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این غول مخابراتی چینی یکی از بازیگران بزرگ این عرصه هم خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات