خالق اندروید درآمدش را از همسرش پنهان کرده است

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اندی رابین از سوی همسر خود متهم به ایجاد یک حساب جداگانه برای مخفی نگه‌داشتن میزان درآمدش در گوگل شده است.
تبلیغات

اندی رابین مدیر اجرایی سابق گوگل و خالق سیستم‌عامل اندروید، پس از افشای روابط نامناسب با یکی از کارمندانش این شرکت را ترک کرد. حالا مشخص شده در پی شکایت همسر او و برگزاری دادگاه عمومی، رابین متهم به مخفی کردن اطلاعات مربوط‌ به درآمدش از او شده است.

اندی رابین Andy Rubin

در این پرونده که همسر سابق اندی رابین در دادگاه عالی سن متئو به جریان انداخته است، ادعا شده که مدیر ارشد سابق گوگل و وکیل پیشین او همسر رابین را به امضای یک قرارداد پیش از ازدواج متقاعد کرده‌اند و طی آن بخشی از اموالی که به‌عنوان اموال مشترک زن و شوهر است را از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

نیویورک تایمز در ماه اکتبر گزارش داد که گوگل پس از تقاضای لری پیج جهت استعفای رابین در پی افشای روابط نامناسب در محل کار ، مبلغ ۹۰ میلیون دلار در اختیار خالق اندروید قرار داده است. این ماجرا در پی شکایت یکی از کارمندان گوگل از اندی رابین در سال ۲۰۱۴ به‌خاطر سو استفاده جنسی اتفاق افتاد.

اندی رابین مدیر اجرایی سابق گوگل متهم است ۹۰ میلیون دلار از همسرش مخفی کرده است

تایمز در آن زمان در مورد چهره‌های برجسته‌ای از حوزه‌های مختلف از جمله سیاست و هنر که متهم به آزار و اذیت جنسی یا تجاوز بوده‌اند گزارشی نوشت. شرکت‌هایی مانند اوبر نیز با درجه‌های مختلف آزار و اذیت جنسی در محیط‌های کاری خود رو‌به‌رو بوده‌اند.

البته در طرح دعوی فعلی که توسط همسر رابین ارائه شده، اشاره‌ای به مبلغ هنگفت پرداخت شده به وی ازسوی گوگل نشده است؛ اما در این دادخواست ادعا شده رابین درآمد خود، منبع آن، میزان پولی که در خانواده داشته و مقدار صرف شده‌ی آن را از همسرش پنهان کرده است.

گوگل

این شکایت اصلاح شده ادعا می‌کند که پیش از اینکه اندی رابین گوگل را ترک کند، از پس انداز و واریز موجودی به حساب مشترکشان خودداری کرده و باقیمانده‌ی رقمش را به حسابی جداگانه به نام خود واریز کرده و سپرده هایش را در آنجا ذخیره کرده است. در متن شکایت آمده است که این مبالغ شامل صد هزار دلاری بوده که به حساب زنان دیگر واریز شده است. طبق این شکایت اندی رابین حداقل با ۵ زن دیگر در ارتباط بوده است.

اتهام ارتباط با چند زن دیگر که در این شکایت وجود دارد، اتهاماتی است که توسط دیگر سهام‌داران گوگل به این پرونده اضافه شده است. جیمز مارتین یکی از سهام‌داران این شرکت در ماه ژانویه از شرکت به خاطر اجازه‌ی استعفای بی سروصدای رابین در پی رسوایی جنسیِ رخ داده شکایت کرد. مارتین در متن شکایت خود ادعا کرده بود که رابین در روابط متعددی بوده است و صدها هزار دلار را به‌ گفته خود رابین به زنان دیگر واریز می کرده است.

وکیل رابین در پرونده‌ی طلاق ادعاهای مطرح شده علیه موکلش را نپذیرفت. الن استروس در بیانیه‌ای در این باره گفت:

این یک مشاجره‌ی خانوادگی است که در آن همسر پیشین رابین از تصمیمش برای امضای توافقنامه پشیمان شده است. این شکایت پر از ادعاهای دروغین است و مشتاقانه منتظر این هستیم که بتوانیم این داستان را از زاویه‌ی دید خود نیز تعریف کنیم.

گوگل هنوز به این ماجرا واکنشی نشان نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات