اپل گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۹ را منتشر کرد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با فروش موفق اپل واچ و درآمد حاصل از ارائه‌ی سرویس‌ها در فصل سوم ۲۰۱۹، فصل خوب مالی را نسبت به مدت مشابه سال قبل پشت سر گذاشت.
تبلیغات

گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۹  اپل حاکی از رشد یک درصدی درآمد کوپرتینویی‌ها در این فصل نسبت به مدت مشابه سال قبل است. درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری اپل، ۵۳.۸ میلیارد دلار گزارش شده است. با این حساب، کوپرتینویی‌ها موفق‌ترین فصل مالی را نسبت به فصل‌های قبل تجربه کرده‌اند.

یکی از عوامل موفقیت اپل در این فصل به درآمد خوب حاصل از سرویس‌های کوپرتینویی‌ها و همچنین فروش گجت‌‌های پوشیدنی مربوط می‌شود.

اپل

فروش کلی اپل در فصل سوم ۲۰۱۸ حدود ۲۴.۵ میلیارد دلار گزارش شده بود. اما براساس گزارش اخیر، فروش کلی اپل در فصل سوم ۲۰۱۹ به ۲۵.۱ میلیارد دلار در بازار ایالات متحده افزایش یافته است. البته گفتنی است که فروش کلی اپل در این فصل و در بازار چین نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش رو‌به‌رو بوده و از ۹.۶ میلیارد دلار در فصل سوم ۲۰۱۸ به ۹.۲ میلیارد دلار در فصل سوم ۲۰۱۹ کاهش یافته است. همچنین درآمد کلی اپل در بازارهای اروپا از ۱۲.۱ میلیارد دلار درسه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به ۱۱.۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ کاهش یافته است. درآمد اپل در ژاپن با رشد ۹.۵ درصدی سالیانه‌ به ۴.۱ میلیلارد دلار و کل منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه با رشد درآمد سالیانه‌ی ۹.۵ درصد به درآمد کلی ۳.۶ میلیارد دلار در این فصل دست یافته است. 

طبق گزارش مالی اخیر اپل، درآمد حاصل از فروش گوشی‌های آیفون با کاهش ۱۳.۱ درصدی سالیانه به ۲۵.۹۸۶ میلیارد دلار رسیده که قابل مقایسه با درآمد ۲۹.۴۷ میلیارد دلاری کوپرتینویی‌ها در مدت مشابه سال قبل است. بیشترین رشد فروش سالیانه‌ در این فصل به گجت‌های پوشیدنی و سرویس‌های اپل مربوط می‌شود. گجت‌های پوشیدنی همچون اپل واچ، محصولاتی همچون هوم پاد و البته لوازم جانبی اپل فروش خوبی را برای این شرکت رقم زده‌اند. 

کوپرتینویی‌ها فصل بعدی، آیفون ۱۱ و احتمالا مک‌بوک ۱۶ اینچی را که شایعه‌های مختلفی پیرامون آن منتشر شده است، معرفی می‌کنند. باتوجه به اینکه معاملات مبتنی بر Apple Pay در بازار آمریکا رو به افزایش است، انتظار می‌رود کارت اعتباری Apple Card به‌زودی در ایالات متحده معرفی شود. بی‌شک با معرفی کارت اعتباری اپل، تعداد مبادلاتی که از طریق اپل‌پی انجام می‌شود، افزایش خواهد یافت. تیم کوک، مدیرعامل اپل در جریان ارائه‌ی گزارش مالی فصل سوم ۲۰۱۹ اعلام کرد که ماه آینده کارت اعتباری اپل جهت استفاده‌ی کاربران آمریکایی به بازار عرضه خواهد شد.

تیم کوک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی در مورد خرید بخش تولید مودم گوشی‌های هوشمند اینتل به ارزش یک میلیارد دلار نیز صحبت کرد. تیم کوک معتقد است تصاحب بخش تولید مودم اینتل یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کوپرتینویی‌‌ها در طی سال‌های اخیر بوده است و با این معامله اپل می‌‌تواند ۲۲۰۰ کارمند اینتل در بخش تولید مودم را دراختیار داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات