اپل گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرد؛ افزایش ۲۰ درصدی درآمد

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اپل در فصل چهارم ۲۰۱۸ با فروش ۴۶.۸ میلیون دستگاه آیفون، موفق به کسب درآمد ۶۲.۹ میلیارد دلاری شد.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرد؛ کسب درآمد ۶۲.۹ میلیارد دلاری از فروش ۴۶.۸۸۹ میلیون دستگاه آیفون، ۹.۶۹۹ میلیون دستگاه آیپد، ۵.۲۹۹ میلیون دستگاه مک و ارائه‌ی سرویس‌هایی به‌ ارزش ۹.۹۸۱ میلیارد دلار از نکات کلیدی گزارش اخیر این شرکت به‌ حساب می‌آید. دسته‌ی «سایر محصولات» که دستگاه‌هایی مانند اپل واچ را دربرمی‌گیرد، درآمد تاریخی ۴.۲۳۴ میلیارد دلاری را تولید کرده است.

مک بوک ایر / Macbook Air

گزارش مالی فصل چهارم اپل نشان می‌دهد که این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده، پیش‌بینی‌های خود مبنی بر کسب درآمد ۶۰ تا ۶۲ میلیارد دلار پشت سر گذاشته و از انتظار تحلیل‌گران در خصوص به‌دست‌آوردن درآمد ۶۱.۵ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی گذشته نیز فراتر عمل کرده است. 

با در نظر گرفتن کل فروش اپل در بازه‌ی زمانی یک ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر که به‌ویژه ۱۰ روز ابتدایی از آغاز فروش اپل واچ سری ۴ و آیفون XS را شامل می‌شود، سه‌ماهه‌ی اخیر باز هم برای اپل یک رکورد محسوب می‌شود. فروش آیفون نسبت به آمار ۴۶.۶۷۷ میلیونی فصل چهارم ۲۰۱۷، رشد ناچیزی را نشان می‌دهد؛ در حالی که فروش آیپد از ۱۰.۳۲۶ میلیون و مک از ۵.۳۸۶ میلیون دستگاه طی بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، به‌ترتیب به اعداد ۹.۶۹۹ و ۵.۲۹۹ میلیون دستگاه کاهش یافته است.

آیفون 10 اس مکس / iPhone XS Max

با وجود کاهش جزئی آمار فروش، Apple طی سه‌ماهه‌ی گذشته نسبت به عدد ۵۲.۵۷۹ میلیارد دلار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷، بیش از ۱۰ میلیارد دلار درآمد بیش‌تری کسب کرده که رشد سالیانه‌ی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد؛ درآمد به‌ازای هر سهم اپل نیز با افزایش ۴۱ درصدی، به تولید بیش از ۱۹.۵ میلیارد دلار جریان نقدینگی منجر شده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در خصوص گزارش مالی شرکت متبوع خود طی فصل گذشته چنین می‌گوید:

ما از گزارش فصل رکوردشکن دیگری هیجان‌زده‌ایم که حسن ختامی بر سال مالی فوق‌العاده‌ی ۲۰۱۸ است؛ سالی که در آن دو میلیاردمین دستگاه مبتنی بر iOS را به‌فروش رساندیم، ۱۰ سالگی اپ‌استور را جشن گرفتیم و به بالاترین درآمدزایی در تاریخ اپل دست یافتیم. طی دو ماه اخیر، ما پیشرفت‌های بسیاری را از طریق نسخه‌های جدید آیفون، اپل واچ، آیپد، مک و چهار سیستم‌عامل خود برای مشتریانمان به‌ارمغان آوردیم و با قدرتمندترین خانواده از محصولات و سرویس‌های تاریخ شرکت، وارد فصل تعطیلات شدیم.

بخش عمده‌ای از درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی اخیر به‌لطف فروش بسیار خوب آیفون و پوشیدنی‌های این شرکت، به‌ویژه اپل واچ سری ۴ حاصل شده است. کوپرتینونشین‌ها در دسته‌ی سرویس‌های خود نیز به رکوردی تاریخی دست یافته‌اند؛ چرا که برای نخستین بار درآمد آن به عدد ۱۰ میلیارد دلار نزدیک شد. خاطرنشان می‌کنیم که درآمد حاصل از فروش مک میز طی فصل گذشته، معادل ۷.۴ میلیارد دلار بود.

اپل برای سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۹ درآمدی بین ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار با حاشیه‌ی سود ۳۸ تا ۳۸.۵ درصدی را پیش‌بینی می‌کند؛ در حالی که برای بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۸ درآمدی بالغ بر ۸۴ تا ۸۷ میلیارد دلار را تخمین زده بود و در عمل با ثبت درآمد ۸۸.۲۹۳ میلیارد دلاری، فراتر از برآورد‌های خود برای فصل تعطیلات سال جاری عمل کرد.

آیپد پرو / iPad Pro

توجه داشته باشید که فروش گوشی هوشمند اقتصادی آیفون XR به‌تازگی آغاز شده است، ضمن اینکه اپل هفته‌ی گذشته پس از مدت‌ها انتظار نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی اولترابوک محبوب مک‌بوک ایر و کامپیوتر رومیزی مک‌مینی را در کنار نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی آیپد پرو ۱۱ و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی معرفی کرد؛ بنابراین احتمالا کوپرتینونشین‌ها باز هم در فصل تعطیلات رکوردشکنی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات